بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

نظارت و ارزيابي در سازمانهاي پيشرفته و پويا ابزاري است كارآمد كه از طريق آن نقاط قوت و ضعف شناسايي شده و فعاليت‌ها و اقدامات در راستاي تحقق اهداف پيش‌بيني شده، هدايت مي‌شود. وظيفه نظارتي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور نيز در فصل 126 قانون اساسي، فصل نهم قانون برنامه و بودجه و قوانين برنامه‌هاي پنجساله توسعه مورد تاكيد قرار گرفته است. از جمله موضوعات نظارتي مي‌توان به نظارت بر طرح‌هاي تملك‌دارايي‌هاي سرمايه‌اي اشاره كرد.

اسلاید 2 :

در نظارت و ارزيابي پروژه‌هاي عمراني تهيه گزارش‌هاي مناسب در مراحل مختلف اجراي كار باعث خواهد شد، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور بتواند نقش مديريت كلان طرح‌هاي تملك‌ دارايي‌هاي سرمايه ‌را ايفا نمايد و از اين رهگذر علاوه بر حل مشكلات عمده پروژه‌هاي عمراني، ارتقاء عملكرد عمراني دستگاه‌هاي اجرايي را دنبال نموده و در جستجوي هويت‌بخشيدن طرح‌هاي عمراني در مقياس با استانداردهاي جهاني باشد.

اسلاید 3 :

ماده 5 قانون برنامه و بودجه
 
       وظايف و اختيارات سازمان در زمينه برنامه ريزی، تنظيم بودجه و نظارت بقرار زيراست:
  .
  .
       بند 6
نظارت مستمر بر اجرای برنامه ها و پيشرفت سالانه آنها طبق مفاد فصل نهم اين قانون.

اسلاید 4 :

فصل نهم قانون برنامه و بودجه

  
ماده 34:وظيفه نظارتی سازمانبر اجرای فعاليتها وطرحهای عمرانی دستگاههای اجرايی

 
ماده 35: وظيفه نظارتی دستگاههای اجرايی و ارائه اطلاعات و همکاری با سازمان در   نظارت

ماده 36: وظيفه وزارت امور اقتصادی و دارايی در گزارش دوره ای پرداختی از محل   اعتبارات عمرانی

 ماده 37: گزارشهايی که سازمان بايد از پيشرفت عمليات عمرانی و بودجه کل کشور   تهيه کند


اسلاید 5 :

ماده 34 قانون برنامه و بودجه

        سازمان موظف است در مورد اجرای فعاليتها و طرحهای عمرانی که هزينه آن از محل اعتبارات جاری و عمرانی دولت تأمين ميشود، بمنظورارزشيابیو از نظر مطابقت عمليات و نتايج حاصله با هدفها و سياستهای تعيين شده در قوانين برنامه عمرانی و قوانين بودجه کل کشور ، دستورالعملها و مشخصات طرحها و مقايسه پيشرفت کار با جدولهای زمانی فعاليتهای جاری و طرحهای عمرانی مربوط نظارت کند و برای انجام اين منظور بطور مستمر از عمليات طرحها و فعاليتهای دستگاههای اجرايیبازديد و بازرسیکند و دستگاه اجرايی را مرتباًًٌٌٌَ در جريان نظارت و نتايج حاصل از آن بگذارد.

اسلاید 6 :

بررسي ميزان اثربخشي برنامه‌ها، قوانين، ضوابط، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مرتبط با نظام فني و اجرايي طرح‌هاي عمراني از طريق بازخورد نتايج آنها و انعكاس آن به مراجع ذي‌ربط.

تعيين ميزان موفقيت در تحقق اهداف و پيشرفت عمليات و بررسي مسائل و مشكلات اجرايي پروژه‌هاي عمراني و ارائه پيشنهادهاي اصلاحي با هدف بهبود روند اجرا

بهبود شاخص‌هاي كلان عمراني با توجه به رويكردهايي همچون ارتقاء كيفيت اجرا، كاهش هزينه و مدت اجرا و ساير ملاحظات تاثيرگذار در راستاي ارتقاء كيفيت عملكرد دستگاه‌‌هاي اجرايي

اسلاید 7 :

ارتقاء شاخص‌هاي بهره‌وري در طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي.

هدايت مؤثر طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني براساس نتايج ارزشيابي دستگاه‌‌هاي اجرايي و تاثير آن در تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلند مدت.

رعايت دقيق ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مرتبط با نظام فني و اجرايي طرح‌هاي عمراني كشور توسط دستگاه‌هاي اجرايي.

اسلاید 8 :

نظارت برنامه‌اي : نظارتي است كه از سوي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور به منظور بررسي مطابقت عمليات عمراني انجام شده با اهداف برنامه‌هاي پنج ساله و قانون بودجه كل كشور انجام مي‌شود.

نظارت عملياتي : نظارتي است كلان بر فعاليت‌هاي مالي و اجرايي به منظور تطابق فعاليت‌هاي انجام شده با قوانين بودجه سالانه و شرح عمليات مندرج در موافقتنامه‌ها.

اسلاید 9 :

نظارت فني : نظارتي است كه به منظور كنترل تطابق عمليات عمراني با اسناد و مدارك پيمان‌ها، استانداردهاو آيين‌نامه‌ها اعمال مي‌گردد.

نظارت مالي : نظارتي است كه به منظور بررسي مطابقت عمليات مالي طرح با بودجه طرح و قوانين و مقررات مالي انجام مي‌شود. بررسي‌هاي مالي كه با هدف كنترل پروژه يا برنامه‌ريزي تخصيص منابع و مديريت بر تهيه و اجراي طرح و نظاير آن انجام مي‌شود، نظارت مالي محسوب نمي‌گردد.

نظارت عالي : نظارتي است كه با هدف هماهنگي بين عوامل دست‌‌اندركار و تهيه گزارش‌هاي جامع و مديريتي در راستاي مديريت برنامه‌اي و عملياتي انجام مي‌شود.

اسلاید 10 :

نظارت مديريتي : در اينگونه نظارت كه به منظور دريافت عملكرد كلي يك پروژه و عوامل دخيل در آن است به اطلاعاتي اجمالي بسنده مي‌گردد كه شامل پيشرفت فيزيكي، علل تاخير، نحوه ارجاع كار و... مي‌باشد و در نهايت مي‌توان از اين اطلاعات شاخص‌هاي كلان استنتاج نمود. با توجه به اينكه اين نوع نظارت، درصد بالايي از پروژه‌هاي پادار را تحت پوشش قرار مي‌دهد در تدقيق يافته‌هاي كلي موثر بوده و براساس آن مي‌توان اطلاعات كلان مديريتي را با توجه به اهداف مورد نظر بدست آورد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید