بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

Øترموديناميک سطح

Ø نظريه تابعي چگالي به عنوان ابزار محاسبات

Ø خواص زير لايه سيليکون

Ø پيوندگاه مشترک

Ø تاثيرات کوانتمي اندازه در لايه هاي نازک

اسلاید 2 :

 انرژي سطح عبارت است از انرژي لازم براي شکافتن يک جامد بي نهايت به دو جامد نيمه بي نهايت و تشکيل سطح در راستاي شکافتگي .

انرژي آزاد گيبس براي  سطح به صورت زير تعريف مي شود.

اسلاید 3 :

 انرژي سطح

انرژي کل يک بره که از شکافتگي يک جامد بي نهايت به دست مي آيد و شامل تعداد متناهي لايه هاي اتمي در راستاي شکافتگي مي باشد، شامل دو بخش مي باشد.

اسلاید 4 :

 محاسبات اين پژوهش بر پايه نظريه تابعي چگالي و با استفاده  روش امواج تخت بهبود يافته به علاوه اربيتال هاي موضعي (APW+lo)  و به کارگيري تقريب هاي LDA و  GGA(Perdew96) و GGA(WC) براي تابعي تبادلي همبستگي انجام شده است . جهت انجام  محاسبات بسته نرم افزاري وين دو هزار (WIEN2k) به کار گرفته شده و دسته معادلات کان شم با استفاده از اين نرم افزار به شکل خود سازگار حل شده اند.

اسلاید 5 :

يکي از بهترين راه حل ها براي حل معادله شرودينگر بس الکتروني استفاده از نظريه تابعي چگالي است. در اين نظريه مانند نظريه توماس فرمي متغير اساسي چگالي ابر الکتروني است. اگر براي يک دستگاه بس الکتروني چگالي حالت پايه را داشته باشيم، مي‌توانيم تمام خواص حالت پايه دستگاه را از آن بدست آوريم.

اسلاید 6 :

در سال 1965 کان و شم توانستند با ارايه روشي ساده انرژي جنبشي دستگاه بس ذره اي را با دقت خوبي حل کنند. در واقع هدف نهايي براي اين کار جداسازي جملات کلاسيکي و کوانتمي انرژي جنبشي بود که قسمت کوانتمي آن را تحت عنوان انرژي همبستگي          مي‌شناسند. در اين روش دستگاه را چنان فرض مي‌کنيم که بتوان از برهمکنش بين الکترونهاي آن صرفنظر کرد و چگالي حالت پايه آن برابر چگالي حالت پايه دستگاه واقعي باشد.

در واقع به جاي انرژي جنبشي دقيق دستگاه واقعي، انرژي جنبشي دستگاه بدون برهمکنش را همراه با اختلاف انرژي جنبشي دستگاه واقعي و دستگاه بدون برهمکنشي در نظر مي‌گيريم .

اسلاید 7 :

تابعي انرژي تبادلي ـ همبستگي دربرگيرنده تمام اصلاحاتي است که بايد در مدل الکترون مستقل (غير برهمکنشي) اعمال شود. تمام خواص کوانتمي دستگاه تحت مطالعه در اين جمله نهفته است. به دليل پيچيدگي در برهمکنش هاي کوانتمي موجود در دستگاه نمي‌توان به صورت دقيق انرژي تبادلي ـ همبستگي را حساب کرد.

اسلاید 8 :

نمودار فازي (111)Pb/Si در تجربه به علت وابستگي زياد به درصد پوشش، دما و مسير سرد شدن نمونه، قدري پيچيده مي باشد.

اسلاید 9 :

در اين تحقيق سه جايگاه 1T ، 4Tو 3H که براي اتم لايه اول سرب وجود دارد، شبيه سازي گرديده است.

اسلاید 10 :

هرگاه                دستگاه از يک بره دو بعدي به يک بره نيمه بي نهايت تبديل مي شود. در اين حالت مقادير       و         به صورت زير مي باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید