بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه:

با توجه به گسترش روز افزون استفاده از سیستم‌های حمل و نقل شهری و ازدیاد تقاضای سفر‌ها وحجم بالای ترددهای صورت پذیرفته و نیاز به تامین امکانات اولیه و زیر بنایی این سیستم حمل ونقل و نیاز مبرم به ارائه یک مدیریت توانمند جهت عدم مواجه یا کاهش معضلات حمل و نقلی استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی جهت تلفیق اطلاعات لازم در حوزه حمل و نقل و GIS بیش از پیش ضروری می‌نماید. از این رو در اینجا عمده‌ترین پروژه‌ها و نیز معضلات حمل و نقلی که می‌تواند با یاری از سیستم GIS به نحو مطلوبی مدیریت گردد ارائه می‌گردد

اسلاید 2 :

مدیریت بر عمران معابر شهری

توسعه شبکه معابر و تسهیلات ترافیکی جزو عمده‌ترین و مهم‌ترین مطالعات حمل و نقلی می‌باشد که همواره نیازمند صرف زمان و مطالعات فراوان خواهد بود با استفاده از سیستم GISبا تهیه نقشه‌های کارتوگرافی شده از شهر که بتوان بر اساس نوع عملکرد معابر اطلاعات خاصی را به آن تحول داد می‌توان یک جریان ترافیکی را از یک مسیر به مسیر مورد نظر دیگر هدایت نمود.

اسلاید 3 :

طراحی سیستم شورای نامگذاری معابر

از آنجایی که در حال حاظر شورای نامگذاری اسامی معابر بصورت سنتی و بر اساس تقاضای ارسالی به شورا اقدام به نام گذاری معابر می‌نماید و مکررا مشاهد می‌گردد که نامهای تکراری در نامگذاری معابر استفادخ گردیده است با اینکه هماهنگی‌ها و هارمونی لازم درنامگذاری‌های شهری صورت نپذیرفته است می‌توان با طراحی سیستم شورا نامگذاری براساس سازماندهی نام‌ها و عبارات توصیفی شبکه معابر شهر‌ها نسبت به ایجاد هماهنگی معابر و تهیه بانک اطلاعات نام معابر با سیستمGIS اقدام نمود.

اسلاید 4 :

مدیریت بر توسعه پمپ بنزین و پمپ گاز

با توجه به توسعه شهر‌ها و روند افزایشی تولید خودرو و سرانه مالکیت خودروهای خانوادهای شهرهای مختلف، لزوم توزیع بهینه امکانات تامین سوخت خودرو‌ها به منظور کاهش سفرهای شهری امری بدیهی می‌باشد. بنابراین، مشابه مدریتپارکینگ‌ها، می‌توان با بهره از سیستم GIS مدیرت مناسبی بر تقاضای احداث پمپ بنزین و پمپ گاز در سطح شهر‌ها را بر اساس پارامترهای مختلفی همچون شناخت جایگاههای موجود در سطح شهر و نوع و میزان توزیع مراکز جمعیتی و نوع دسترسی ما به آن‌ها را اعمال نمود.

اسلاید 5 :

مدیریت بر ایستگاه‌ها و مسیر اتوبوسرانی شهری

با توجه به پراکندگی ایستگاه‌ها و خطوط اتوبوسرانی و گسترة فراوان آن با تهیه نقشه کارتوگرافی شهری با بهره ازGIS می‌توان با تهیه نقشه وبانک اطلاعاتی هر یک از خطوط اتوبوسرانی و نیز ایستگاههای اتوبوس باعث تعیین محل مناسب ایستگاه‌ها و نیز توزیع عادلانه خطوط اتوبوسرانی در شهر‌ها بود. به نحوی که حتی می‌توان در صورت نیاز مبادرت به تهیه نقشه‌ها وبانک اطلاعاتی از تهسیلات موجود در هر ایستگاه شامل تابلوی ایستگاه، سرپناه و خط ‌کشی‌های ایستگاه‌ نیز نمود.

اسلاید 6 :

مدیریت تاکسیرانی شهری

با توجه به گستردۀ فراوان سیستم حمل و نقل عمومی توزیع خطوط تاکسی‌رانی در مسیرهای مشخص شهر‌ها کمتر مورد توجه دست‌اندرکاران بوده و نارضایتی‌هایی از این بابت معمولاً در سطح شهر‌ها می‌شود. با بررسی عرضه و تقاضای موجود در مناطق مختلف شهر‌ها، می‌تواند با بهره از سیستم GIS مبادرت به طراحی مدل بهینه جهت مشخص کردن مسیرهای تاکسی‌های خطی نمود و طراحی و جانمایی ایسگاههای تاکسی‌های خطی و حتی بررسی اقتصادی آن و تهسلات مورد نیاز را نیز بررسی کرد. با بهره از این سیستم می‌توان یک بانک اطلاعاتی جهت کنترل تاکسی‌های خطی و ورود اطلاعات هر یک از خطوط و تهسیلات لازم برای هر ایستگاه را نیز فراهم نمود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید