بخشی از مقاله

طراحی سایت اخبار

خدایا! تو به دوستانت از همه بی پژمان تری، و برای آنان که به تو توکل کنند از هر کس کاردان تر. بر نهانی هایشان بینایی و به درونشان آگاه، و بر مقدار بینش آنان دانا. رازهاشان نزد تو آشکار است، و دلهاشان در حسرت دیدار تو داغدار. اگر غربتشان به وحشت دراندازد، یاد تو آنان را آرام سازد، و اگر مصیبتها بر آنان فروبارد به تو پناه آرند و روی به درگاه تو دارند، که می دانند سررشته کارها به دست توست، و از قضایی خیزد که پای بست توست.
خدایا! اگر در پرستش خود درمانم یا راه پرستیده را ندانم، صلاح کارم را به من بنما و دلم را بدانچه رستگاری من در آن است متوجه فرما! که چنین کار از راهنماییهای تو ناشناخته نیست و از کفایتهای تو ناساخته نه.
خدایا! کار مرا به بخشایش خود واگذار، نه به عدلت-ای بخشنده کردگار- .

نهج البلاغه- خطبه 227


تقدیم به دستان نوازشگر مادرم که برایم آرامش به همراه دارد و پدرم که قلبی پر مهر و روحی بزرگ دارد، باشد که با این تحفه توانسته باشم ذره ای از زحماتشان را قدردانی کرده باشم.


سپاسگزاري
با تشکر فراوان از جناب آقای مهندس رسول رضوی که بی شک بدون راهنمایی های ایشان تهیه و ساخت این نرم افزار ممکن نبود. و با سپاس بی منتها از جناب آقای مهندس امیر پاشا عدل که اینجانب را در انجام این مهم یاری فرمودند.


چکیده

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دسترسی به اخبار به جز از طریق رسانه های جمعی از طریق سایتهای اینترنتی نیز ممکن شده است. آنچه که ملاحظه می نمائید، جزئیات یک سایت اخبار است که در محیط ASP.NET و با زبان برنامه نویسی Visual Basic می باشد . بانک اطلاعاتی این نرم افزار در محیط SQL Server طراحی شده است.
مدل داده ها، ارتباط بین جداول طراحی شده را نشان می دهد، و جزئیات هر جدول و ستونهای آن نیز بیان شده است.
در این نرم افزار اخبار از بانک اطلاعاتی به درون سایت آورده می شود ، و دسته بندی اخبار صورت می گیرد، بدین گونه که هر اخبار در زمینه خبری مربوطه قرار می گیرد. اخبار روزانه بهنگام سازی یا به قولی Up to Date می شوند.
کاربر میتواند با عضو شدن در سایت بعد از Login شدن اخبار موجود در زمینه خبری مورد علاقه خود را مشاهده نماید.
همچنین این سایت قابلیت نمایش پربیننده ترین اخبار با ذکر تعداد بینندگان را در صفحه اول خود دارد.
آمار مربوط به بازدید سایت به صورت روزانه و هفتگی نمایش داده می شود.


فهرست مطالب شماره صفحه
فصل اول : مقدمه
مقدمه 13
فصل دوم : تجزیه، تحلیل و طراحی سایت
2-1 شرح مسئله 15
2-2 کاربران سایت 15
2-3 معرفی صفحات سایت 16
2-4 نام سایت 20
فصل سوم : طراحی بانک اطلاعاتی
3-1 درباره SQL Server 20
3-2 مدل داده ها (ER) 24
3-3 مستندات فرهنگ داده ها(Data Dictionary) 26
فصل چهارم : پیاده سازی
4-1 ASP.NET 33

4-2 ویژوال استدیو دات نت 35
4-3 ویژوال بیسیک دات نت 37
4-4 ساخت صفحات وب با ویژوال استدیو دات نت 39
4-5 Web.config 40
4-6 Global.asax 44
4-7 نحوه برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی 46
4-8 کلیات پیاده سازی 47
4-9 شرح پردازش صفحات 48
فصل پنجم : نتیجه گیری
نتیجه گیری 57
فصل ششم : منابع
منابع 58

فهرست اشکال شماره صفحه
درخت ارتباط بین صفحات (1-2-3) 20
نمودار ER (1-3-2) 25
Head.master (1-4-9) 49
Index.aspx (2-4-9) 50
Detail.aspx (3-4-9) 51
Search.aspx (4-4-9) 52
Search.aspx (5-4-9) 53
Login.aspx (6-4-9) 54
Login.aspx (7-4-9) 55
User.aspx (8-4-9) 56



فصل اول: مقدمه
مقدمه
نخستین روزنامه که حاکی از سرآغاز نوآوری در جامعه سنتی است حدود 72 سال قبل از مشروطه منتشر شد اگر چه درباره روز تولد و تاریخچه دقیق اولین روزنامه فوق که با سردبیری میرزا صالح شیرازی کازرونی منتشر شده اطلاع زیادی در دست نیست جز این که به تقریباً در طی چند جمله گفته شود که نخستین روزنامه ایران تحت عنوان کاغذ اخبار و به فرمان محمد شاه منتشر شده است و نخستین شماره در 25 محرم 1253 انتشارات یافته است. روزنامه وقایع اتفاقیه از زمان ناصرالدین شاه و به سردبیری وزیرنظر امیرکبیر منتشر شد و بعدها با تغییراتی به اسم‌های ایران سلطانی و ایران مواجه شد و اکنون نیز ادامه دارد.
اما با پیشرفت های روزافزون علوم و تکنولوژی و گسترش اینترنت علاوه بر کاغذ، صفحات اینترنتی نیز با ارایه اخبار و وقایع وارد عرصه شدند؛ به نحوی که به تدریج سایتهایی تنها با هدف اطلاع رسانی ایجاد شد و حتی شبکه ها و روزنامه ها نیز اقدام به راه اندازی سایتهای خبری نمودند که بدین طریق علاوه بر مشتریان کاغذی و بصیری خود، مشتریان آن لاین نیز بدست آورند.
سایت طراحی شده مورد نظر نیز با هدف در اختیار قرار دادن اخبار به کاربر و به روز نمودن آنها و همچنین جمع آوری اخبار از منابع خبرگزاری ایجاد شده است.این سایت با اتصال به بانک اطلاعاتی و و گرفتن خبر از آن و نمایش اخبار در صفحات سایت به صورت زمینه ای اجرا میشود.
آنچه که شما در این مجموعه مشاهده می نمایید شامل فصلهای گوناگونی از ابتدای تجزی و تلیل تا طراحی و راه اندازی سایت می باشد.
در فصل دوم که به تجزیه و تحلیل و طراحی سایت پرداخته در آن مسئله شرح داده شده و قابلیتها و ویژگیهای آن بررسی شده است.همچنین در این فصل کاربران و امتیازات آنها مشخص گردیده شده است. در قسمت معرفی صفحات سایت به معرفی Web Page های ایجاد شده که پنج صفحه با پسوند.aspx و یک صفحه با پسوند .master است، پرداخته شده و همچنین در این قسمت درخت ارتباطات میان صفحات و اجزای استاتیک و دینامیک تبیین گشته و نام سایت و علت نام گذاری آن بیان شده است.
در فصل سوم مستندات نرم افزار به بررسی بانک اطلاعاتی که در محیط SQL Server طراحی شده است و مدل داده ها (ER-Diagram) و فرهنگ داده ها پرداخته شده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید