بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

ورزش راجع به چه چیزی صحبت می کند ؟

 

  تعریف ورزش : ورزش به فعالیتها یا مهارتهای عادی جسمانی گفته می شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگان و با اهداف تفریحی یا برای مسابقه ، نشاط شخصی ، دستیابی به ورزیدگی ، مهارت جویی یا مجموعه ای از این اهداف انجام می گیرد.

  تفریح : وقتی به ورزش مربوط می شود و معمولاً در ارتباط با روان- به عنوان تفریح(احیا کردن) جسم و شخص است.

  فعالیت: عملی است که برای مصرف انرژی انجام می شود، در این متن منظور از کاربردآن ، ورزش از نوع خاص می باشد.

 

 

 

اسلاید 2 :

  هنر: این حقیقت که هنرارتباط بسیار نزدیکی با طبیعت ورزش  دارد غیر قابل انکار است . یک قابلیت ورزشی مانند پرش فقط ما را برای استفاده از روشهای مناسب برای پرش و اجتناب از موانع خوشحال و راضی نمی کند ، آن ما را بخاطر توانایی ، مهارت و سبکی که نشان داده می شود خوشحال و شاد می کند .

فناوری : فناوری نقش مهمی در ورزش دارد که به سلامت یک ورزشکار ، تکنیک های یک ورزشکار یا ویژگی های تجهیزاتی که از آنها استفاده می کند ، مربوط می شود.

تغذیه : امروز بیش از هر زمان دیگری ارزش فعالیتهای بدنی و نقش آن در سلامت شناخته شده است . یکی از مسائل مهم در ورزش تغذیه ورزشکاران است که اثرات بسیار مفیدی بر قلب ، ریه ، دستگاه گوارش و ... دارد.

 

اسلاید 3 :

 

روحیه ورزشکاری : روحیه ورزشکاری یک روحیه یا حالتی را بیان می کند که از آن فعالیت یا رقابت بخاطر خود آن لذت می برند . این حالت عاطفی توسط یک خبرنگار ورزشی به این صورت معنی می شود که ”مهم نیست که شما برنده یا بازنده شدید بلکه این مهم است که بازی را انجام داده اید“.

نوع و اندازه فعالیت فیزیکی : تنوع در فعالیت های ورزشی نیز برای سلامت زندگی مهم است . فعالیت های ورزشی بهتر است طوری انتخاب شوند که استقامت ، قدرت و انعطاف را در فرد تقویت کنند.

اسلاید 4 :

اهداف ورزش

1- حفظ و ارتقاء سلامت روحی و جسمی

2- افزایش نشاط و کارایی

3- کمک به حفظ تناسب اندام

4- تأثیر در زندگی خانوادگی و اجتماعی و در شغل افراد

5- مقاوم سازی افراد در مقابل امراض روحی و جسمی

7- پیشگیری از ابتلا به آلودگی های اجتماعی

8- تقویت عملکرد ذهن در یادگیری و هماهنگی

9- تقویت اراده و تمرین زندگی کردن با بردن و باختن در میادین ورزشی

10- تقویت اخلاق جوانمردی و روحیه پهلوانی

اسلاید 5 :

1- فعالیت های ورزشی فرصت های ارزشمندی را برای مشارکت مردم ،

    در رده های گوناگون فراهم ساخته و به عنوان یک ضرورت برای توسعه انسانی مطرح می باشد.

2- ورزش یک عنصر مؤثر برای حمایت از تلاش هایی است که جامعه را

     به تحرک وا می دارد.

3- توان بالقوه ورزش امروزه ، تسهیل کننده توسعه اقتصادی است . یک

     جمعیت فعال و سالم از توان کاری و اقتصادی بیشتری برخوردار است .

4- ورزش در توسعه پایدار قابلیت های پایه ای ، انسان را برای     دستیابی به سوی زندگی سالم همراه با  استانداردهای شایسته و ارزشی جامعه و قادر شدن به مشارکت در زندگی اجتماعی  پرورش و توسعه می دهد.

اسلاید 6 :

           بنابراین:

            در برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی، ورزش به عنوان یک مقوله تربیتی و فرهنگی مورد تأکید واقع شده که البته چنین نگرشی ، علاوه بر مزایای بی شمار آن در ارتقای سطح بهداشت عمومی و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی با نتایج اقتصادی مثبتی روبه رو بوده است .

اسلاید 7 :

   ورزش آن گونه که در دنیای پیشرفته مطرح است از امری یک وجهی به مجموعه ای تبدیل شده است که از هر گونه دانش و ابزار استفاده می کند .توسعه دانش ورزش در زیر شاخه های مختلف آن موجب پدید آمدن حجم بزرگی از مطالب علمی شده است . همچنین زمینه های علمی تخصصی مختلفی بوجود آمده است که هریک دارای انجمن های بین المللی ، منطقه ای و ملی ویژه خود هستند.

اسلاید 8 :

بیومکانیک

   در بیومکانیک ورزشی ، تأکید بر شناخت ورزشکار و تمرکز بر اثرات عوامل خارجی همچون تجهیزات ، محیط بازی و شرایط آب و هوائی ، پوشاک و سایر ساختارهای بی جان یعنی عواملی که می توانند بر عملکرد و یا فشار وارد شده بر بدن تأثیر بگذارند می باشد. علوم مرتبط با بیومکانیک شامل ارتوپدی ، مهندسی پزشکی ، توانبخشی ، طب هوا و فضا است .

اسلاید 9 :

درمانگران ورزشی نوعی متخصصین بهداشتی هستند که در زمینه درمان بیماری های مرتبط با فعالیت های جسمانی آموزش دیده اند . درمانگر ورزشی به عنوان یک عضو مهم از گروه مراقبت های پزشکی با پزشک معالج و سایر اعضای این گروه همکاری می نماید. درمانگر ورزشی با هدف ارتقاء خدمات بهداشتی نسبت به هماهنگی مؤثربا پرسنل پزشکی ، پرسنل ورزشی ، افراد مرتبط با فعالیت جسمانی و والدین ورزشکاران جوان و کم سن و سال و همکاری نزدیک با آنان اقدام می نماید.

اسلاید 10 :

   مربی گری ورزش عبارت از عمل هدایت / رهبری یک ورزشکار یا یک تیم برای دستیابی به بهترین عملکرد در یک رشته ورزشی (به ویژه از سطوح متوسط به بالا) در مسابقات پراهمیت است .

   مهمترین جنبه های مربیگری آموزش فنون ورزشی ، بهبود آمادگی جسمانی ورزشکار ، راهنمایی های تغذیه ای ، طراحی تاکتیکهای لازم برای استفاده مؤثر از فنون ورزشی ، آماده سازی ذهنی (روانی) ورزشکار یا تیم ، سنجش فشارهای تمرینی و ارائه روش هایی برای تجدید قوا، ارائه کمک های فنی ، تاکتیکی و روانی در حین مسابقات و تجزیه و تحلیل مسابقات گذشته و ترسیم اهداف آتی بر مبنای این تجزیه و تحلیل می باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید