بخشی از مقاله

چکیده

تلاش های شرکت برای ایجاد امکانات فنی و بازاریابی به سرمایه گذاری داخلی محدود نمی شود، بلکه می تواند بگونه ای گسترش یابد تا استفاده از دانش خارجی را نیز در بربگیرد. در این پژوهش اثر متقابل بین تخصصی سازی R&D یا بازاریابی یک شرکت از طریق سرمایه گذاری داخلی و پیمان های آن در صنایع فنی بالا مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج این پژوهش بر مبنای منابع داده ثانویه و در برخی موارد منابع داده اولیه از صنایع استان اردبیل برای سال 1391-92می باشد. نتایج نشان می دهد که تاثیر متقابل تخصصی سازی داخلی و تخصصی سازی پیمان ها، به انواع وظایف - مانندR&D و بازاریابی - و زمینه صنعتی - همچون صنایع تکنولوژیکی بالا و پایین - وابسته هستند. و اینکه یک شرکت در صنایع تکنولوژی بالا بوسیله تکمیل تمرکز داخلی اش بر روی R&D با تمرکز خارجی بر روی بازاریابی یا بوسیله تمرکز بر رویR&D هم بصورت داخلی و هم خارجی قادر است تا منافع بیشتری بدست بیاورد. این موارد بینش جدیدی در تکمیل سرمایه گذاری داخلی و پیمان ها فراهم کرده است. در واقع گفته می شود که سینرژی بین سرمایه گذاری داخلی و پیمان ها برای R&D تنها در صنایع فنی-بزرگ وجود دارد.
-1 مقدمه

توسعه روابط موثر داخلی شرکت، مرکز استراتژی های بازاریابی تجارت با تجارت یک شرکت است و فعالیت های خلق ارزش، همچون توسعه مشترک محصولات جدید با سایر شرکت ها را در برمی گیرد - بانر و واکر، 2004؛ فانک، 2008 - ؛ همچنین می تواند شامل فعالیت های واگذاری ارزش، همچون ارتقا و توزیع محصولات جدید بصورت مشترک در بازار باشد - بیلو و همکاران،. - 2010 دستیابی به دانش خارجی به همراه سرمایه گذاری داخلی می تواند بعنوان منابع مهم و امکانات مورد نیاز برای نوآوری محصول باشند - کاسیمان و ویوگلرز، . - 2006 سرمایه گذاری داخلی یک شرکت برای ساخت دانش فنی به شرکت برای شناسایی، یکپارچه سازی و همانند سازی دانش فنی خارجی بطور موثرتری، کمک می کند. بعلاوه، قابلیت هایی که شرکت تلاش می کند بوسیله سرمایه گذاری داخلی بدست بیاورد به نوآوری های فنی برای ایجاد ارزش محدود نمی شود، اما می تواند برای تصاحب ارزش در بازار به فعالیت های بازاریابی گسترش یابد. با وجود اینکه قابلیت های R&D و بازاریابی شرکت منابع مکملی هستند - گریفین و هونسر، - 1996، تخصصی سازی سرمایه گذاری داخلی در یکی از آنها - مثل R&D و بازاریابی - منافع منحصر بفردی ایجاد می کند. درجه ای که یک شرکت سرمایه گذاری های داخلی اش را در R&D یا بازاریابی تخصصی می کند موقعیت یابی رقابتی آن در صنعت در سرمایه گذاری منابع داخلی است - هانون فریمن، . - 1984 یک شرکت می تواند از استراتژی های مختلفی استفاده کند تا تخصصی سازی سرمایه گذاری داخلی آن با تخصصی سازی پیمان آن در R&D و بازاریابی تطبیق یابد. تحقیقات فاقد رابطه مکمل بینR&D و بازاریابی در سراسر مرزهای سازمانی است. بعلاوه ارزش منابع فنی و بازاریابی مشروط به زمینه محیطی است که شرکت این منابع را برای ایجاد ارزش و ذخیره ارزش اعمال می کند - دونالدسون، 2001؛ سیرمون، هیت و ایرلند، . - 2007 این پژوهش تاثیرمتقابل تخصصی سازی سرمایه گذاری داخلی در R&D و تخصصی سازی پیمان در بازاریابی را بر سودآوری در صنایع فنی بالا مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین تاثیر متقابل تخصصی سازی سرمایه گذاری داخلی و پیمانR&D بر سودآوری نیز مورد بررسی قرار می گیرد. این پژوهش از داده های دو سال 1391-92 برای48 شرکت یعنی حدود96 داده برای صنایع فنی پایین استان اردبیل استفاده می کند.

-2 ادبیات موضوع -1-2 موقعیت رقابتی سرمایه گذاری داخلی و پیمان ها

-1-1-2 امکانات R&D و بازاریابی

سرمایه گذاری خارجی بر روی نوآوری های کالا یا فرایند، اساسی را برای ایجاد ارزش برای مشتریان فراهم می کند و در نهایت یک مزیت رقابتی را در بازار بدست آورده و آن را تثبیت می کند - گریلی چز، 1995؛ من اسفیلد، راپوپورت، رومئو، واگنر و بیردسلی، . - 1997 بعلاوه، برای سرمایه گذاری داخلی در R&D، شرکت می تواند محصولات جدید را توسعه دهد و بوسیله تشکیل پیمان ها با سایر شرکت ها اقداماتی انجام دهد - ریند فلیسچ و مورمن، 2001؛ لی، جانسون و گریوال، . - 2008 از طریق تلاش های توسعه مشترک، شرکت ها نوآوری های محصولات جدید را توسعه می دهند و دوره چرخه توسعه محصول جدید را کاهش می دهند - ریندفلسچ و مورمن،2001 ؛ فانگ، . - 2008 هرچند امکانات R&D منتج شده از منابع داخلی و خارجی نقش حیاتی را در ایجاد ارزش بازی می کنند چنین تلاش هایی به ریسک های مربوط به معرفی محصولات جدید برای بازار مربوط می شود - گولدر و تلیس، . - 1993 شرکت هایی که به لحاظ فنی موفق هستند بخاطر ناتوانی در اختصاص ارزشی که نوآوری ایجاد می کند اغلب در بازار شکست می خورند - تیسی، 1986، مین، کالوانی و رابیسون، . - 2006 در یک چنین موردی، فعالیت های بازاریابی همچون تبلیغات، فروش، و ارتقاءها، مکانیزم هایی هستند که از طریق آن شرکت ها بطور موثری ارزش ایجاد شده بوسیله این نوآوری ها را اعمال می کنند - گوانزی و ترویلو، 2006؛ میزیک و جاکوبسون،2003؛ سارکیس، . - 2011 برای مثال بخوبی ثابت شده است که کانالهای توزیع یا برندها می توانند پایداری سود را طولانی کنند و بقاء مزیت رقابتی را گسترش دهند. با این وجود شرکت ها می توانند تلاش های بازاریابی خود را به روابط بین سازمانی بوسیله پیمان های رسمی گسترش دهند - جاپ، 1999؛ ونکاتیش و همکاران، 2000؛ زائیفرین، هاننگ برگ و نوده، . - 2011 پیمان ها برای کاهش فعالیت هایی مثل توزیع، فروش، و ارتقاء در زنجیره ارزش ایجاد می شوند، و به شرکت ها برای بدست آوردن پردازش بهتر برای بازارهای جدید کمک می کنند و پذیرش کالاهای جدید مشتریان را تسهیل می کنند - بوکلین و سنگاپتا، 1993؛ سامیه،

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید