بخشی از مقاله

چکیده

فرمول کاردی ورلینده آنتروپی یک میدان متقارن همدیس را به انرژی کل و انرژی کازیمیر آن در یک فضای بعدی مرتبط می کند؟ برای  تصحیح ترمودینامیک  سیاهچاله ها می توان از رابطه پاشندگی تعمیم یافته که به عنوان یکی از ویژگی های عمومی نظریات گرانش کوانتومی پیشنهاد  شده استفاده کرد. در  این مقاله، با  استفاده از رابطه پاشندگی تعمیم یافته مناسب برای فرمیون ها به تصحیح ترمودینامیک سیاهچاله شوارتزشیلد ؛بعدی می پردازیم؟ سرانجام با استفاده از ترمودینامیک اصلاح شده×سیاهچاله×شوارتزشیلد تعمیمی برای فرمول کاردی ورلینده به دست می آوریم.

مقدمه

سیاهچاله ها را می توان به عنوان سیستم های ترمودینامیکی در نظر گرفت که از قوانین ترمودینامیکی مشخصی موسوم به قوانین ترمودینامیکی سیاهچاله ها تبعیت می کنند. از سال 1974 که استفان هاوکینگ اولین مقاله خود را در مورد ویژگی های سیاهچاله ها منتشر کرد ، تا کنون تلاشهای بسیار زیادی در این مقوله صورت گرفته و این مسئله همچنان در کانون توجه محققین قرار دارد. از طرف دیگر داده های رصدی اخیر وجود یک ثابت کیهان شناسی مثبت را تایید کرده است .

- البته ممکن است گرانش تعمیم یافته به جای این ثابت در نظر گرفته شود - . بنابراین بررسی ترمودینامیک سیاهچاله ها در فضا-زمان دوسیته و فضا زمان هایی که مجانباً دوسی ته هستند ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. فرمول کاردی ورلینده که توسط کاردی و ورلینده معرفی شده است، آنتروپی یک نظریه میدان همدیس را به انرژی کل و انرژی کازیمیرآن مرتبط می کند . با استفاده از تطابق نظریه میدان همدیس - d-1 - بعدی و فضازمان دوسیته و آنتی دوسیته dبعدی می توان نتیجه گرفت که فرمول کاردی-ورلینده برای سیاهچاله های مختلف برقرار است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید