بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله به بررسی مکانیزم جایگزیده کردن میدان های فرمیونی بر روی شامه ای می پردازیم که توسط یک میدان اسکالری حقیقی که دارای جمله انرزی جنبشی غیر استاندارد است، ساخته می شود. ما با درنظر گرفتن جفتیدگی میان میدان اسپینوری   و خمش نرده ای   به بررسی جایگزیده شدن میدان فرمیونی بر روی شامه با دینامیک تعمیم یافته خواهیم پرداخت. نشان داده می شود که با توجه به علامت ثابت جفتیدگی  ، مد صفر میدان فرمیونی چپگرد می تواند بر روی شامه جایگزیده گردد .

مقدمه

در سال های اخیر مدل های جهان شامه ای، برای حل برخی از مشکلات فیزیک از قبیل مشکل ثابت کیهان شناختی [1] نیروی کازمیر [2]  و مشکل سلسله مراتبی [3]، مورد توجه فیزیکدانان قرار گرفتند. در مدل رندال و ساندروم، شامه توسط یک میدان اسکالری که با گرانش جفت گردیده است، بنا می گردد اما در این مدل از ضخامت شامه صرفنظر می گردد. بمنظور دوری جستن از تکینگی های موجود در مدل جهان شامه ای رندال- ساندروم، از شامه های ضخیم استفاده می گردد. در مراجع 5]،[4، از پاسخ نقص های توپولوژیکی که ناشی از تغییر فرم پتانسیل  هستند، برای ساختن شامه استفاده گردید.

این پاسخ، شامه تغییر فرم یافته را شکل می دهد که دارای ساختار داخلی است و ممکن است پیامدهایی در مدل جهان شامه ای داشته باشد. علاوه بر این، جایگزیده کردن میدان های مادی در مدل های جهان شامه ای، موضوعی حائز اهمیت است زیرا ما را به این امر رهنمون می سازد که کدام ساختار شامه از نظر پدیده شناسی مورد قبول می باشد7]،.[6 مدل جهانشامه ایِ تغییر فرم یافته توسط یک میدان اسکالری بنا می شود که می تواند با گرانش پس زمینه به طور کمین [5] یا غیر کمین [8] جفت گردد.

جایگزیده شدن میدان های فرمیونی، گرویتون،پیمانه ایِ برداری و تانسوری در مدل جهان شامه ای تغییر فرم یافته پیشتر در مراجع 9]،[4 مورد بررسی قرار گرفته است. ما در این مقاله، مایلیم تا به مطالعه جایگزیدگی میدان اسکالریِجرم دار  در مدل جهان شامه ای تغییر فرم یافته با جفتیدگی کمین که در مرجع [5] معرفی گردید، بپردازیم. مطالعات زیادی در زمینه جایگزیدگی میدان های اسکالری بدون جرم در مدل های جهان شامه ای انجام گردیده است و نشان داده شده است که این میدان ها با مکانیزمی مشابه با گرویتون بر روی شامه جایگزیده می گردند در حالیکه مطالعات در زمینه جایگزیدگی میدان های اسکالری جرم دار محدود هستند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید