بخشی از مقاله

چکیده:

ساختمان های بومی در سراسر جهان نمونه های مفیدی از راه حل های پایدار را برای مشکلات ساخت و ساز مهیا می کنند که تصور می شود این راه حل ها برای ساختمان های مدرن جای تامل باشند. در مباحث نظری معماری و شهرسازی ایران نیز به اهمیت مفاهیم »سنت« و »هویت« بسیار پرداخته شده است. سنت با وجود برخی از دیدگاه های متضاد همچنان به صورت یک ایده جالب توجه برای فن آوری های ساختمان های مدرن استفاده می شود. در این مقاله سعی می شود به تعریف و بررسی سنت و مدرنیته و مفاهیم ذاتی در معماری سنتی و مدرن در شرق آسیا و ایران بپردازیم.

.1  مقدمه
فن آوری در حال ساخت و طراحی پایدار به عنوان اساسی برای زمینه رو به رشد معماری معاصر محسوب می شود .معماران مسئول به چالش کشیدن طراحی ساختمانی که سازگار با محیط زیست با تغییر در نگرانی جهانی در مورد پایداری هستند. استفاده از انرژی و منابع - - wines & jodidio 2000 - cox 2009 -friedman 2012 باعث شده تا یک تغییر محسوس در روند جانبدارانه از چشم نوازی، ساخت فرم ها ی نهادینه ، فروتن، و در عین حال با انرژی کارآمد .علاوه بر این، فرم های محلی از ساخت و ساز سرمایه گذاری بر اساس دانش کاربران واینکه چگونه ساختمان می تواند به طور موثر برای ترویج حفاظت از فرهنگ و حکمت سنتی طراحی شود - الیور، 2003؛ راپوپورت، - 2005 تعدادی از پزشکان نیز با الهام گرفتن از سنت های ساختمان، با توجه به اشکال معماری محلی ثابت کرده اند که انرژی کارآمد و "سبز "توسط منابع محلی، جغرافیا، و آب و هوا پرداخته می شوند - فتحی و شیرر، 1986؛ کورتیس، 1996؛ لوئیس، 2014 - با این حال، با توجه به تنوع معماری بومی در چارچوب جهانی، پژوهش تکنیک یا مبتنی بر فن آوری در معماری بومی بطور شگفت آوری فراتر از نمونه های مبتنی بر عملکرد محدود شده باقی مانده است. این محدودیت ناشی از عوامل متعدد، اساسا بر . در بحث معماری بومی، ابهامات از معانی و مفاهیم شرایط خاص بوجود می آیند .کلمات "مدرن" و "سنتی" اغلب به عنوان تضادی بنیادی نسبت به یکدیگر در نظر گرفته می شوند .یکی از فرضیه این است که که معماری بومی یک نوع از معماری سنتی که، متمایز از معماری مدرن است .در این دیدگاه دوگانه، سنت از به شکلی نابجا و فن آوری خام گرفته شده است ، دراین دیدگاه نه تنها معماری بومی به عنوان یک دسته مجزا ایجادشده، بلکه آن را تقریبا تغییرناپذیر و استاتیک، "در واقعاصلاح نشده نشان می دهد و از آن به عنوان رسیدن به کمال هدف استفاده نمی شود - تزونیس و همکاران، . - 2001 با این حال، حجم های تکه تکه از آثار تجربی خانه های بومی آسیا یی نشان می دهد که جزئیات زیرکانه، مادیت، و همچنین انطباقی و راه حل ها ی هوشمندانه و تکنیکی را ماهرانه به همان اندازه - یا بیشتر - توسط سازندگان ناشناخته محلی در یک محیط سنتی به عنوان معماران برجسته مدرن توسط مستقر شده اند.

-2-2 زمینه، متریال، نوآوری، و فن آوری: مسیر معماری مدرن

مفهوم مدرنیسم در معماری با وجود اینکه به وضوح با درکی مخالف از تصورات اواخر قرن 19وارد سوابق تاریخی و روشهای سنتی ساخت و ساز برای تعریف سخت به نظر می رسد. با وجود نشان دادن برتری قوی مصالح ساختمانی صنعتی و تولید، ساختمان های سبک مدرن ، اشکال ساده، ساختار بصری پر محتوا، تزئینات انتزاعی و عملکرد، است که در آن یک اساس منطقی قوی به حجم ساختمان ها وجود دارد. تعریف جدید مدرنیسم شناخت زیبایی ساختمان به روش ارزش و برجستگی فلسفه " کمتر بیشتر است " در ظاهر و جزئیات، اما، با این حال، در اوایل قرن 20 پیشگامان جنبش نیز برتری قوی برای طبیعت، عوامل محیطی، دقت ساختاری، و یکپارچگی متریال بسیاری از

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید