بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله انتقال باردر دوچاه کوانتمی تک تراز با استفاده از معادلات نرخ مورمطالعه قرار می گیرد و برای بررسی دقیق تر با حل معادله پواسون - شرودینگر تراز های انرژی چاه های کوانتمی محاسبه می شود تاثیر فاصله بین چاه ها روی مشخصه جریان- ولتاژ این سیستم به تفصیل مورد مطالعه قرار می گیرد . نتایج نشان می دهد که افزایش فاصله باعث کاهش نمایی جریان عبوری می گردد.

مقدمه

در دهه های اخیر با گسترش نانو فناوری و کوشش برای بهبود هر چه بیشتر قطعات الکترونیکی ، نیاز به  مطالعه روی ترابرد الکترون درون قطعات کوانتومی ، نظیر چاه های کوانتمی ، افزایش چشمگیری داشته است. در این مقاله ترابرد بار درون دو چاه کوانتمی متصل یه دوالکترود مورد بررسی ومطالعه قرار می گیرد . ابتدا با حل معادله پواسون- شرودینگر و استفاده از روش خود ساز گار به محاسبه تراز های انرژی چاههای کوانتمی پرداخته و سپس با استفاده ازحل معادلات نرخ جریان ایجاد شده در این ساختار را محاسبه می کنیم.

مدل و نتایج

در ابتدا یک ساختار چاه کوانتومی که ترکیبی از GaAs که بین دو سدAl0/3Ga0/7As محصور شده است، را در نظر می گیریم. این چاه کوانتومی پایه اولیه سیستم پیشنهادی می باشد . برای    GaAs انرژی تراز ظرفیت برابر صفرو جرم موثربرابر با 0.07m  mc  که m جرم الکترون می باشد، در نظر گرفته می شود . برای AlAs انرژی ترازظرفیت برابر با 1.25 الکترون ولت وجرم موثر برابر با
0.15m mc می باشد .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید