بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله، جواب سیاهچالهای آنتی دوسیته در گرانش لاولاک را با فرض جرمدار بودن گراویتونها معرفی میکنیم و نشان میدهیم که کمیتهای ترمودینامیکی حلِ سیاهچالهای در فضای فاز توسعه یافته در قانون اول ترمودینامیک صدق میکنند. در ادامه، روی رفتار بحرانی سایهچالههای توپولوژیکی که اُفقهایشان دارای توپولوژیهای غیر معمول هستند تمرکز میکنیم. در این خصوص، مشاهده میکنیم که رفتار بحرانی و گذار فاز واندروالسی برای تمام سیاهچالههای توپولوژیکی در این مدل میتواند رخ دهد.

مقدمه

تاکنون نظریه نسبیت عام اینشتین با رویکردی هندسی بهترین توصیف از فضازمان و ارتباط آن با نیروی گرانش را ارائه داده است. با وجود موفقیتهای عظیم نسبیت عام، هنوز کاستیها و یا ابهاماتی در این نظریه مشاهده میشود. به نظر میرسد این نظریه در مقیاس بزرگ - حد - IR نیاز به تصحیح دارد، زیرا برای توجیه انبساط شتابدار عالم در چارچوب نسبیت عام نیاز به معرفی یک مؤلفهی ناشناخته تحت عنوان انرژی تاریک داریم.

از سوی دیگر، نظریه ابرریسمان در حد انرژیهای پایین، تصحیحات خمش مراتب بالایی را بر نظریه نسبیت عام در ابعاد بالا اعمال میکند. از این حیث، جملات دوم و سوم لاگرانژی نظریه گرانشی لاولاک، تصحیحاتی ریسمانی در نظر گرفته می- شوند که به ترتیب در فضازمانهایی با ابعاد 5 و 7بُعد به بالا ظهور میکنند. با این انگیزههای نظری قابل توجه، در این مقاله سعی داریم نظریه گرانشی لاولاک - مرتبه سوم - را با فرض جرمدار بودن بوزونهای واسطه این نظریه - گراویتونها - مطالعه کنیم. ما به تحلیل رفتار بحرانی و ترمودینامیکی جوابهای سیاهچالهای آنتی- دوسیته - AdS - نظریه گرانش لاولاک با گراویتونهای جرمدار میپردازیم و نشان میدهیم که برای همه سیاهچالههای توپولوژیکی در این مدل میتوان گذار فاز واندروالسی مشاهده نمود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید