بخشی از مقاله

چکیده :

در این نوشتار به طراحی یک سیستم جامع جهت بورس بازار میوه و تره بار کشور پرداخته می شود . سامانه طراحی شده در این نوشتار می تواند به عنوان یک مدل مفهومی در جهت ایجاد بورس میوه و تره بار در سطح ملی و طیف وسیعی از صنایع تبدیلی مرتبط مورد استفاده قرار گیرد .

-1مقدمه :

در عصر ارتباطات جهان رو به سوی خلق یک »جامعه جهانی اطلاعاتی« میرود و در این مسیر، هر کشوری در راس و هر صنعت و جامعه کوچکتری به عنوان زیر مجموعه ها باید جزئی از پیکره این »جامعه اطلاعاتی« در حال ظهور باشد. برای مشارکت مؤثر و کارآمد در »جامعه جهانی اطلاعاتی«، هر کشور و صنعتی باید به یک »جامعه اطلاعاتی« بدل شود، در غیر این صورت شکل جدیدی از محرومیت و استعمار چهره زشت خود را بروز خواهد داد. در مسیر شکلگیری جوامع اطلاعاتی، اصلاح زیرساختهای ارتباطی و اطلاعرسانی، ایجاد امکانات لازم برای استخدام فناوریهای نوین اطلاعاتی در سطوح مختلف - شامل ثبت، ذخیرهسازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات - ، تربیت نیروی انسانی متخصص و از همه مهمتر طراحی و تنظیم سیاست ملی اطلاعرسانی، اهمیت بسزایی دارد. مسلماً این سیاستگذاری جامع که در حقیقت انعکاس نیازهای اطلاعاتی - درونسازمانی و برونسازمانی - بخشهای اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی است، رهنمودی برای ایجاد یک نظام ملی اطلاعات و هموار کننده این مسیر خواهد بود .

در نظامهای متکی بر صنایع اطلاعاتی، انسان به تولید و پردازش اطلاعات، کار فکری، خلاقیت و آفرینندگی پرداخته و ماشین به کار و تولید و انجام دستورات انسان به نحو احسن میپردازد.بنابراین در سیستم های اطلاعاتی فرآیند کارآفرینی نیز وجود دارد و در چنین صنایعی، شاغلان، نیازمند سواد اطلاعاتی و مهارتهای مرتبط با فناوری اطلاعات هستند و وظیفه نیروی کار، پردازش اطلاعات برای انواع سیستم های خلق شده و انواع رایانه است. اطلاعاتی چون چه کارهایی را با چه میزان از کیفیت و در چه مدتی انجام دهند، دورههای کاری آنها چه میزان باشد، با چه ابزاری و در چه شکل و مدلی، طرح مورد نظر اجرا گردد . استفاده از اینترنت، ضمن ایجاد دگرگونی در کلیه سطوح جامعه ، فاصله های زمانی را نیز از میان برداشته است. برای نمونه در بخش تحریریه و روزنامه، تا چندی پیش روزنامه همشهری با دو هفته تأخیر به استرالیا میرسید؛ اما هم اکنون در استرالیا، کاربران میتوانند پیش از چاپ و توزیع روزنامه در تهران، از طریق اینترنت به محتوای آن دسترسی پیدا کنند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید