بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


آموزش و پرورش کره جنوبی وزارتخانه اول کشور

آموزش و پرورش در کشور کره جنوبی به عنوان وزارتخانه اول این کشور محسوب می‌شود که نشان از اهمیت بسیار بالای آموزش در کشورهای توسعه یافته دارد.

کره  جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در ۴ دهه اخیر را دارا است.این پیشرفت قابل توجه کرهجنوبی را در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند نموده است.

به صورت میانگین تا سال ۲۰۰۷ به ازای هر ۲۲ دانش آموز یک معلم در کلاس‌های درس حضور داشته است که تعداد بسیار مناسبی است.

بیهوده نیست که کشور کره جنوبی در رده دهم کشورهای ثروتمند جهان و بعد از ژاپن و چین در رتبه سوم بزرگ ترین اقتصاد قاره آسیا قرار گرفته است. کره ایی که در اواسط قرن گذشته جزء یکی از مهم ترین کشورهای آسیا بود.

کره ای که با منابع طبیعی اندک، و تراکم بالای جمعیت، آموزش را یگانه راه رهایی خویش تلقی کرده و با بهره گیری از نیروی انسانی به عنوان مهم ترین عامل بهره وری و به دلیل نگاه استراتژیک و عمیق به آموزش، به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.

اسلاید 2 :


۱۰۰درصد دانش آموزان کره ای در مقطع ابتدایی ثبت نام می‌کنند

مردم کره به درستی به این مطلب پی برده اند که آموزش بهترین راه تحقق آرزوها و عامل کسب پیشرفت اجتماعی است. به همین دلیل میزان ثبت نام دانش آموزان در مرحله ابتدایی صددرصد است و این بدین معنی است که همه واجدین شرایط برای ورود به دبستان ثبت نام می‌کنند.

همچنین از سال ۲۰۰۲ آموزش پیش از دبیرستان (معادل دوره راهنمایی تحصیلی) در کره اجباری شده است. ادامه تحصیل از مرحله پیش از دبیرستان به مرحله دبیرستان و هنرستان نیز همانند مرحله ابتدایی است و ۵/۹۹ درصد از دانش آموختگان در مرحله بعد ثبت نام می‌کنند.

اسلاید 3 :


 آموزش و پرورش در کره وزارتخانه اول این کشور است

در حال حاضر تعداد دانش آموزان مدارس کره بیش از یازده میلیون نفر است که در سنین مختلف به تحصیل می‌پردازند. یک سوم مردم کره در آموزش مشارکت دارند و آموزش و پرورش در کره وزارتخانه اول این کشور است.

معلمان را پیش از شروع به کار می‌آزمایند و آنان پس از موفقیت در آزمون فعالیت خویش را آغاز می‌کنند.

هر دانش آموز کلاس دوم ابتدایی می‌تواند براساس سهمیه در نظر گرفته شده موضوع‌ها و مسائل مرتبط با آموزش را به منظور بحث و تبادل نظر مطرح و به همراه دیگر همکلاسی‌هایش در این موضوع بحث کند. دیگر دانش آموزان در کلاس‌های بالاتر نیز از چنین حقی برخوردار هستند.

اسلاید 4 :


حضور یک پرستار در هر مدرسه کره

در هر مدرسه یک خانم پرستار وجود دارد، او از آموزگاران مدرسه است که آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده است. هر دانش آموز دارای پرونده بهداشتی خاصی است که به هنگام ضرورت مورد استفاده والدین دانش آموز قرار می‌گیرد. همچنین این پرونده به عنوان سابقه بهداشتی دانش آموز است.

همه ساله وجوهی به منظور تعمیر و نگهداری تجهیزات و اثاثیه اداری به مدارس تخصیص می‌یابد و هر مدرسه دارای واحدی است که مسوول نگهداری اموال و چگونگی هزینه کردن آن است.

نظافت و بهداشت مدارس در کره جنوبی با دانش آموزان است

نظافت و بهداشت مدرسه به طور کلی از جمله وظایف دانش آموزان است، به جز نظافت دستشویی‌ها که به طور مشخص توسط شرکت‌های خاصی انجام می‌پذیرد.

آموزش زبان انگلیسی از دبستان در مدارس کره

مردم کره جنوبی اهتمام و عنایت خاصی به زبان انگلیسی دارند. در مدارس ابتدایی واحدی به این مهم اختصاص داده شده که دارای بخش‌های مختلف است و هر بخش به جنبه‌هایی از زندگی و فضای متعلق به آن از قبیل بیمارستان، فرودگاه، خانه، مدرسه و&#۸۲۳۰; اختصاص دارد و کلمات و جملات مورد نیاز در این فضاها را آموزش می‌دهد.

اسلاید 5 :


دبیرستان زبان‌های خارجه

این دبیرستان‌ها خاص آموزش زبان‌های خارجه هستند و دانش آموزان پس از قبولی در چندین آزمون می‌توانند وارد این گونه مدارس شوند. آزمون بسیار سخت است و فقط دانش آموزان ممتاز به این آموزشگاه‌ها راه می‌یابند.

دبیرستان‌های هنر

پس از آشنایی با استعدادهای هنری در دوره‌های ابتدایی و پیش دبیرستانی و کشف این گونه استعدادها دانش آموزان وارد دبیرستان هنر می‌شوند. مواد درسی این دبیرستان‌ها به دو گروه تقسیم می‌شود، نیمی‌از آنها درس‌های عمومی‌و نیمی‌دیگر درس‌های هنری است.

در ورودی همه مدارس کره جنوبی و به عبارت بهتر در همه نهادها و موسسه‌های این کشور سالنی با تعدادی رایانه وجود دارد که به شبکه اینترنت متصل است و بازدیدکننده از موسسه آموزشی می‌تواند از خدمات آن به طور رایگان استفاده کند.

مبنای برنامه ریزی کره ای‌ها پشتکار و جدیت است

کره ای‌ها برای تحقق این فعالیت‌ها برنامه ریزی دقیق مبتنی بر دورنمایی روشن را پیشه خود کرده اند و بر مبنای این برنامه ریزی با پشتکار و جدیت بی نظیر به دنبال تحقق برنامه‌های از پیش تعیین شده هستند. آنها سعی کرده اند طرح‌هایشان را توسط ابداعگران کره ای برنامه ریزی کنند.

اسلاید 6 :


مدیریت نوین مدارس

نظام آموزشی در کشور کره جنوبی ۶.۳.۳ است

نظام آموزشی در کره و همچنین آموزش دانشگاهی در این کشور تفاوت چندانی با نظام آموزشی مصر ندارد. یعنی آموزش ابتدایی ۶ سال، پیش دبیرستان (معادل دوره راهنمایی تحصیلی در ایران) ۳ سال، دبیرستان ۳ سال و دانشگاه ۴ سال به غیر از دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی. علاوه بر اینها دوره تحصیل در برخی دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی تخصصی دو سال است.

ارزش‌های تربیتی نقش مهمی‌در موسسات آموزشی و مدارس ایفا می‌کنند، راستگویی، اخلاص و ابداع، فصل مشترک همه موسسات آموزشی و موسسات مرتبط با آموزش است که در کنار ارزش‌های اخلاقی دیگر مورد توجه کره یی‌ها است.

دانش آموزان در کره از دوران ابتدایی با مفهوم هدف و ارزش‌ها آشنا می‌شوند.

عینیت بخشیدن و مفهوم سازی: در کره از مرحله اولیه آموزش و در مرحله ابتدایی، دانش آموزان را با مفهوم هدف، شعار و ارزش‌ها آشنا می‌کنند به همین دلیل مفاهیم مزبور در ذهن و فکر دانش آموز رسوخ یافته، درک و فهم آنها و در نتیجه کاربرد آنها آسان می‌شود.

اسلاید 7 :


توجه و اهتمام به دانش آموزان تیزهوش قبل از ورود به مرحله دبیرستان، آماده سازی و هدایت آنها به دبیرستان‌هایی که متناسب با هوش و علاقه آنها است.

هماهنگی و ارتباط ساختاری میان موسسات آموزشی و شرکت‌ها و موسسات حمایتگر و پشتیبان به نحوی است که این شرکت‌ها بورس‌های تحصیلی به علاقه مندان ارائه می‌کنند و علاوه بر آن آموزش حرفه یی دانش آموزان و دانشجویان را عهده دار هستند و در نهایت فرصت‌های شغلی لازم را برای آنها فراهم می‌سازند.

اسلاید 8 :


مجموع تحصیلات در کره جنوبی ۱۲ سال است

دوره‌ دوم‌ دبیرستان نیز سه‌ سال‌ است‌ که‌ مشابه‌ دوره‌ اول‌ است. در مجموع‌ تحصیلات‌ پیش‌ از دانشگاه‌ در کره‌ جنوبی‌ ۱۲ سال‌ است‌ که‌ دانش‌آموزان‌ در پایان‌ آن‌ موفق‌ به‌ گرفتن‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ می‌شوند.

هزینه‌های آموزش و پرورش در کره جنوبی ، بیست و سه درصد از کل هزینه‌های دولت و در حدود ۴ درصد از درآمد ناخالص ملی بود.

در کره جنوبی ، وزارت آموزش و پرورش مسئول تهیه خط مشی مربوط به آموزش ، چاپ و تایید کتاب‌های درسی ، سیاست‌های اجرایی و فراهم کردن پشتوانه مالی برای دانشگاه‌های ملی است . هیات مدیره هر ناحیه آموزش و پرورش ، تصمیمات مربوط به آن ناحیه را می‌گیرد.

اسلاید 9 :


دانش آموزان کره ای ۵ روز در هفته تحصیل می‌کنند

سه دوره تعطیلی در طول سال تحصیلی وجود دارد . دانش آموزان در هر هفته ، از دوشنبه تا شنبه به مدرسه می‌روند. در سطح ابتدایی ، دانش آموزان ۲۴ تا ۳۱ ساعت در هفته و در سطح دبیرستان ، ۳۴ ساعت در هر هفته به مدرسه می‌روند .

در سال ۱۹۹۵ ، متوسط تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس دوره ابتدایی ۳۷ نفر بود و این تعداد برای دوره راهنمایی و دبیرستان ، به ترتیب ۴۸ و ۴۹ نفر بود.

در کره جنوبی ، قانون رسمی‌برای گروه بندی دانش آموزان وجود ندارد و کلاس‌ها در بر گیرنده دانش آموزان با توانایی‌های متنوع هستند . مطالعه ریاضی تا پایان پایه ۱۱ ، اجباری است.

در این کشور ، در دوره ابتدایی از یک کتاب درسی و یک کتاب تمرین که توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه شده ، استفاده می‌شود . کتاب تمرین بر تمرین‌های محاسباتی و کاربردی تمرکز یافته است .

 ماشین حساب به عنوان قسمتی از زندگی روزانه در کره جنوبی شده است

برای آسان تر کردن یادگیری ، تعدادی تکلیف با هدف مرور آن چه که آموخته شده ، در پایان هر درس ، به دانش آموزان داده می‌شود . اگر چه ماشین حساب به عنوان قسمتی از زندگی روزانه در کره جنوبی شده است ، ولی دانش آموزان استفاده از آن را در برنامه ریاضی مدرسه ای ندارند .

علوم کامپیوتری ، برنامه‌های کامپیوتری و کاربردهای آن‌ها در برنامه درسی ریاضی ضروری نیستند و به صورت موضوعات مجزا تدریس می‌شوند. در کره ، آموزش کلاسی طی ۱۰سال گذشته بوده است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید