بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمهبه طور کلی نان فانتزی را می توان به 2 گروه نان سفید وتیره تقسیم کرد:نان سفید و تیره .
نانهای سفید  شامل نان ساندویچی ,همبرگر,فرانسوی.
نانهای تیره شامل نانهایی که با ارد چاودار و سبوس دار تهیه شده باشد.
نانهایی که امروزه در بازار ایران رونق دارد شامل:
1-نان دیابت                     2-نان ترکیبی
3-نان چاودار                   4-نان سوبیتال              
5-نان سلیات

اسلاید 2 :

1- نان دیابت:

این نان مخصوص افراد دیابتی است ودرآن از آرد چاودار,جو,زیره,سبوس مالت و پوسته سویا استفاده میکنند.

2- نان ترکیبی:

 نانهایی هستند که در آنها از مواد مختلف خوراکی استفاده میکنند مثلا نان سیر وزیتون,نان گردو,نان سیب و کشمش,نان بلغور گندم وجو.

3- نان چاودار:

 این نان از نوعی غله به نام چاودار(گندم سیاه)تهیه شده است.باعث کاهش کلسترول وخطر بیماریهای قلبی وعروقی شده و دارای ویتامین گروه ب و ای است. این باعث ایجاد حس سیری در شخص شده و برای رژیم لاغری مناسب است.

4- نان سوبیتال:

 این نان سیاه رنگ است.با انواع دانههای روغنی مانند کنجد,افتابگردانو بذرک تهیه میشود.این نان دارای مقداری امگا 3 است.

5- نان سلیات:

 از جمله نانهای رژیمی است که خوردن آن به افرادی که به گلوتن حساسیت دارند توصیه می شود.این نان فاقد آرد گندم است وبا ارد برنج تهیه میشود.از لحاظ بعضی املاح پائین  است به همین دلیل به ان فیبرکس اضافه میکنند.

اسلاید 3 :

9 – مشخصات محصول ، فرآیند و روش تولید محصول :واژه نانوایی در واقع عبارت است از عملیات حرارت دادن فرآورده های خمیری در یک فر ، ولی چون مراحل متعددی قبل از حرارت دادن در فر وجود دارد ، واژه نانوایی به تمام علم و تکنولوژی قبل از مرحله حرارت دادن و همچنین بعد از آن اطلاق می شود .
باتوجه به این که انواع زیادی از فرآورده های نانوای وجود دارند ، درجه بندی آن بر حسب فرمولاسیون آماده سازی و ویژگی های محصول امکان پذیر نمی باشد . از این رو محصولات را بر اساس روش ور آوردن تقسیم بندی می کنند . چنین تقسیم می کنند . چنین تقسیم بندی را می توان به شرح ذیل انجام داد .

اسلاید 4 :

- کالای ور آمده با مخمره شامل نان و خمیر های شرین بوده به وسیله گاز کربنیک عمل می نماید .

- کالای ور آمده با مواد شیمیایی ، شامل کیک های لایه ای دونات و بیسکوییت ، ور آمده این فرآورده ها به کمک گاز کربنیک حاصل از پودر های نانوایی و عمل شیمیایی انجام می گیرد .- کالاهای ور آمده با هوا ، شامل آنژل و کیکهای اسفنجی و نان های فانتزی .
- کالاهای نیمه ورد آمده ، شامل خمیر پای و بعضی از کراکرهای که در اثر بخار متصاعد شده و گازهای در طی پخت کمی حالت ور آمدن به وجود می آورند . در این جا کالای ور آمده با هوا مانند نان فانتزی مورد برسی قرار می گیرد .

اسلاید 5 :

- روش تولید :

- به سه روش سنتی ، نیمه اتوماتیک ، و اتوماتیک می توان انواع نان فانتزی را تولید نمود که این طرح با استفاده از نیروی ماهر و دستگاههای نسبتا مدرن برای تهیه خمیر و پخت نان از روش نیمه اتوماتیک استفاده می گردد .

- ابتدا مواد اولیه الک و سپس مخلوط می گردند . سپس وارد دستگاه رول کن خمیر می شود که بعد عمل پخت انجام می شود . بعد از عمل پخت انجام می شود . بعد از عمل پخت کنترل می گیرد . بعد از آن محصول بسته بندی و سپس وارد انبار می شود .

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید