بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

آرمانهای بلند انقلاب اسلامی.

من به صراحت اعلام مي كنم كه جمهوري اسلامي ايران با تمام وجود براي احياي هويت اسلامي مسلمانان در سراسر جهان سرمايه گذاري مي كند و دليلي هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پيروي از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نكند و جلوي جاه طلبي و فزونطلبي صاحبان قدرت و پول و فريب را نگيرد. ما بايدبرايپيشبرد اهداف و منافع ملت محروم ايران برنامه ريزيكنيم. ما بايد در ارتباط با مردم جهان و رسيدگي به مشكلات و مسائل مسلمانان و حمايت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماييم و اين را بايد از اصول سياستخارجي خود بدانيم. ما اعلام مي كنيم كه جمهوري اسلامي ايران براي هميشه حامي و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و كشور ايران به عنوان يك دژ نظامي و آسيب ناپذير نياز سربازان اسلام را تامين و آنان را به مباني عقيدتي و تربيتي اسلام و همچنين به اصول و روشهاي مبارزه عليه نظامهاي كفر و شرك آشنا مي سازد (پیام قطعنامه).

ما درصدد خشكانيدنريشههاي فاسد صهيونيزم، سرمايهداري و كمونيزم در جهان هستيم. ما تصميم گرفته ايم، به لطف و عنايت خداوند بزرگ، نظامهايي را كه بر اين سه پايه استوار گرديده اند نابود كنيم، و نظام اسلام رسول اللّه- صلي اللّه عليه و آله و سلم - را در جهان استكبار ترويج نماييم.(پیام قطعنامه)

نظام سلطه جنگ را، فقر را، فساد را گسترش ميدهد، با همان سازوكار مشخّص تقسيمدنيا به ظالم و مظلوم. اسلام - يعنى انقلاب اسلامىكهبرگرفته‌ى از همان مفاهيماسلامى است - مى‌آيدميگويد: لا تَظلِمونَوَ لا تُظلَمون، يعنىهمه‌ىاين عوامل را نفىميكند؛ چالش اصلىاينجا است؛ دعواىاصلىاينجا است؛ دعواى با انقلاب اينها است؛ بقيّه‌ى حرفها بهانه است. تحريم، جنگ داخلى، ايجاد كودتا، بقيّه‌ى چيزهايى كه در اين سالها [بوده‌]، مسئله‌ى انرژى هسته‌اى، همه را در اين چهارچوب بايد نگاه كرد.(1392/08/29)

اسلاید 2 :

مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:

  • در تحکیم بنیادهای اقتصادی، اصل، رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل اوست نه همچون دیگر نظام‌های اقتصادی تمرکز تکاثر ثروت و سودجویی، زیرا که در مکاتب مادی، اقتصاد خود هدف است و بدین جهت در مراحل رشد، اقتصاد عامل تخریب و فساد و تباهی می‌شود، ولی در اسلام اقتصاد وسیله است و از وسیله انتظاری جز کارایی بهتر در راه وصول به هدف نمی‌توان داشت.
  • با این دیدگاه برنامه اقتصاد اسلامی فراهم کردن زمینه مناسب برای بروز خلاقیت‌های متفاوت انسانی است و بدین جهت تأمین امکانات مساوی و متناسب و ایجاد کار برای همه افراد و رفع نیازهای ضروری جهت استمرار حرکت تکاملی او بر عهده حکومت اسلامی است.

اسلاید 3 :

اصل سوم قانون اساسی.

دولت‏ جمهور اسلامی‏ ایران‏ موظف‏ است‏ برای‏ نیل‏ به‏ اهداف‏ مذکور در اصل‏ دوم‏، همه‏ امکانات‏ خود را برای‏ امور زیر به‏ کار برد:

12 - پی‏ ریزی‏ اقتصادی‏ صحیح‏ و عادلانه‏ بر طبق‏ ضوابط اسلامی‏ جهت‏ ایجاد رفاه‏ و رفع فقر و برطرف‏ ساختن‏ هر نوع‏ محرومیت‏ در زمینه‏ های‏ تغذیه‏ و مسکن‏ و کار و بهداشت‏ و تعمیم‏ بیمه‏.

‎‎‎‎‎‎13 - تأمین‏ خودکفایی‏ در علوم‏ و فنون‏ و صنعت‏ و کشاورزی‏ و امور نظامی‏ و مانند این‌ها.

اصل‏ بیست و هشتم:

هر کس‏ حق‏ دارد شغلی‏ را که‏ بدان‏ مایل‏ است‏ و مخالف‏ اسلام‏ و مصالح‏ عمومی‏ و حقوق‏ دیگران‏ نیست‏ برگزیند. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ نیاز جامعه‏ به‏ مشاغل‏ گوناگون‏، برای‏ همه‏ افراد امکان‏ اشتغال‏ به‏ کار و شرایط مساوی‏ را برای‏ احراز مشاغل‏ ایجاد نماید.

اصل‏ بیست و نهم:

برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعی‏ از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏، پیری‏، ازکارافتادگی‏، بی‏ سرپرستی‏، در راه‏ ماندگی‏، حوادث‏ و سوانح‏، نیاز به‏ خدمات‏ بهداشتی‏ و درمانی‏ و مراقبت‌های‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بیمه‏ و غیره‏، حقی‏ است‏ همگانی‏. دولت‏ موظف‏ است‏ طبق‏ قوانین‏ از محل‏ درآمدهای‏ عمومی‏ و درآمدهای‏ حاصل‏ از مشارکت‏ مردم‏، خدمات‏ و حمایت‌های‏ مالی‏ فوق‏ را برای‏ یک‏ یک‏ افراد کشور تأمین‏ کند.

اصل 31 قانون اساسی

داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. (اصل 31 قانون اساسی)

اسلاید 4 :

اصل‏ چهل و سوم:

برای‏ تأمین‏ استقلال‏ اقتصادی‏ جامعه‏ و ریشه‏ کن‏ کردن‏ فقر و محرومیت‏ و برآوردن‏ نیازهای‏ انسان‏ در جریان‏ رشد، با حفظ آزادی‏ او، اقتصاد جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ ضوابط زیر استوار می‏ شود:

.1‎‎‎‎‎‎تأمین‏ نیازهای‏ اساسی‏: مسکن‏، خوراک‏، پوشاک‏، بهداشت‏، درمان‏، آموزش‏ و پرورش‏ و امکانات‏ لازم‏ برای‏ تشکیل‏ خانواده‏ برای‏ همه‏.

.2تأمین‏ شرایط و امکانات‏ کار برای‏ همه‏ به‏ منظور رسیدن‏ به‏ اشتغال‏کامل‏ و قرار دادن‏ وسایل‏ کار در اختیار همه‏ کسانی‏ که‏ قادر به‏ کارند ولی‏ وسایل‏ کار ندارند، در شکل‏ تعاونی‏، از راه‏ وام‏ بدون‏ بهره‏ یا هر راه‏ مشروع‏دیگر که‏ نه‏ به‏ تمرکز و تداول‏ ثروت‏ در دست‏ افراد و گروه‏ های‏ خاص‏ منتهی‏ شود و نه‏ دولت‏ را به‏ صورت‏ یک‏ کارفرمای‏ بزرگ‏ مطلق‏ درآورد. این‏ اقدام‏ باید با رعایت‏ ضرورت‏ های‏ حاکم‏ بر برنامه‏ریزی‏ عمومی‏ اقتصاد کشور در هر یک‏ از مراحل‏ رشد صورت‏ گیرد.

.3تنظیم‏ برنامه‏ اقتصادی‏ کشور به‏ صورتی‏ که‏ شکل‏ و محتوا و ساعت‏ کار چنان‏ باشد که‏ هر فرد علاوه‏ بر تلاش‏ شغلی‏، فرصت‏ و توان‏ کافی‏ برای‏ خودسازی‏ معنوی‏، سیاسی‏ و اجتماعی‏ و شرکت‏ فعال‏ در رهبری‏ کشور و افزایش‏ مهارت‏ و ابتکار داشته‏ باشد.

.4رعایت‏ آزادی‏ انتخاب‏ شغل‏، و عدم‏ اجبار افراد به‏ کاری‏ معین‏ و جلوگیری‏ از بهره‏ کشی‏ از کار دیگری‏.

.5منع اضراربه‏ غیر و انحصار و احتکار و ربا و دیگر معاملات‏ باطل‏ و حرام‏.

.6منع اسراف‏ و تبذیر در همه‏ شئون‏ مربوط به‏ اقتصاد، اعم‏ از مصرف‏، سرمایه‏ گذاری‏، تولید، توزیع و خدمات‏.

.7استفاده‏ از علوم‏ و فنون‏ و تربیت‏ افراد ماهر به‏ نسبت‏ احتیاج‏ برای‏ توسعه‏ و پیشرفت‏ اقتصاد کشور.

.8جلوگیری‏ از سلطه‏ اقتصادی‏ بیگانه‏ بر اقتصاد کشور.

.9تأکید بر افزایش‏ تولیدات‏ کشاورزی‏، دامی‏ و صنعتی‏ که‏ نیازهای‏ عمومی‏ را تأمین‏ کند و کشور را به‏ مرحله‏ خودکفایی‏ برساند و از وابستگی‏ برهاند.

اسلاید 5 :

عقب نشینی چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

  • روحیه استکباری

وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلا نَصيرٍ (بقره - 120)

  • {استكبار} نميتواند تحمّل كند، مگر وقتى كه مأيوس بشود. ملّت ايران، جوانان ايران، فعّالان ايران، كسانى‌كه به هر دليلى ولو به دليلى غيراسلامى به ميهنشان و خاكشان عقيده دارند، بايد كارى كنند كه اين يأس در دشمن به‌وجود بيايد؛ دشمن را بايد مأيوس كرد(1392/08/29).

لذا :

  • عقب نشینی نتیجه ای جز ذلت نخواهد داشت
  • مصر، تركيه، لیبی و عراق؛
  • باید دشمن را مایوس کرد بايد با قوت نيروي دروني، آسیب پذیری را كاهش و تهدید را رفع كرد.

اسلاید 6 :

اقتصاد مقاومتي، اقتصادي است :

مقاوم و آسيب ناپذير در برابر بحران‌ها و جزر و مدهاي بين‌المللي (1392/01/01)؛

غير قابل نفوذ و غير قابل تأثير از سوي دشمن (1392/01/01)؛

رو به ‌رشد (1391/06/02)؛

به طور خلاصه : پیشرفت کشور از تهدیدها و تغییرات بیرونی متاثر نباشد.

اقتصاد مقاومتی چه چیزهایی نیست؟

ریاضتی نیست.

بسته نیست.

منفعلانه نیست.

موقتی نیست.

 

 

 

اسلاید 7 :

رويكردهاي حاكم بر اقتصاد مقاومتي:

  • ﺟﻬﺎدی : تلاش خستگي ناپذير در برابر خصم دشمن
  • اﻧﻌﻄﺎفﭘﺬﯾﺮ: شكننده نيست؛ زيرا یک پایه در  فرهنگ معیشتی مردم و یک پایه در دارايي‌هاي كشور (ذخیره ارزی؛ کسری تجاری؛ بدهي دولت) دارد (پ)
  • فرصت ساز: فرصت به بخش‌هاي توليدي غير نفتي و اقتصاد مردمي
  • ﻣﻮﻟﺪ و درونزا : با نگاه خوشبينانه به استعداد بومى كشور و به كمك علم و توليد داخلي، ساخت درونى نظام استحكام يابد (۱۳۹۲/۰۶/۲۶).
  • ﭘﯿشرو: ديگران از ما ياد بگيرند نه اينكه ما به دنبال ديگران باشيم (۱۳۹۱/۰۷/۲۲)
  • ﺑﺮونﮔﺮا: حضور بيشتر در بازارهاي جهاني

 

 

اسلاید 8 :

7. تهدیدها و آسیب پذیری های اصلی اقتصاد کشور چیست؟

اسلاید 9 :

8. مفاهیم راهبردی سیاست های کلی

اسلاید 10 :

3ـ توجه به بازسازي مراکز صنعتي نبايد کوچک‌ترين خللي بر ضرورت رسيدن به امر خودکفايي کشاورزي وارد آورد، بلکه اولويت و تقدم ‌اين امر بايد محفوظ بماند و مسئولين بيشتر ‌از گذشته خود را مکلف به اجراي آن سازند و در امر احياي اراضي و مهار آبها و ايجاد سد‌‌ها و تشويق کشاورزان و دامداران و استفاده هر چه بيشتر ‌از نعمت‌‌‌هاي بي‌کران الهي تلاش نمايند ‌که مطمئناً خودکفايي در کشاورزي مقدمه‌ايست براي استقلال و خودکفايي در زمينه‌‌‌هاي ديگر (سياست‌‌‌هاي کلي نظام اسلا‌مي در دوران بازسازي کشور).

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید