بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اگر در كشور ما انتخابات و مردم‏سالارى و حضور مردمى و اراده‏هاى جوشان شما مردم در وسط صحنه و ميدان نمى‏بود، بدانيد يك سال هم اين انقلاب دوام نمى‏آورد.

اسلاید 2 :

یکی از موضوعاتی که در انتخابات مشاهده می‌شود استفاده از روش های تقلبی برای جذب آراء مردم است که ممکن است در مناطق مختلف به شکل های متفاوتی مشاهده شود لذا تنها به ذکر چند مورد از آنها بسنده می‌کنیم و شناسایی آن را در مناطق مختلف به عهده خواص و نخبگان می‌گذاریم.

اسلاید 3 :

در بسیاری از موارد دیده می‌شود نامزدهای انتخاباتی مردم را به طایفه و قبیله‏ی خود دعوت می‌کنند و از همین جهت انتظار دارند افراد هم قبیله‏ای بدون مد نظر داشتن شاخص های اسلامی و انقلابی آنها را به عنوان نماینده منتخب خود معرفی کنند. 

مردم وظيفه دارند در انتخابات شركت كنند و نامزدهاى صحيح را پيدا و آنها را انتخاب نمايند. مردم وظيفه دارند به ملاكهاى دينى و شرعى و انقلابى نگاه كنند؛ به روابط قوم و خويشى و ايل و طايفه‏اى و اين‏طور چيزها نگاه نكنند. ببينند واقعاً چه كسى با معيارهاى الهى و انقلابى، مناسبتر و به آن نزديكتر است، او را برگزينند.

اسلاید 4 :

در شناخت نامزدها، نبايد تبليغات رنگين و متنوع و يا وعده‌های بزرگ و غيرعملی عمران و آبادانی را ملاك قرار داد چرا كه اينگونه كارها وظيفه دولت است و وظيفه نماينده مجلس شناخت و تصويب قوانين مورد نياز و مشخص كردن مسير حركت قوای مجريه و قضاييه است.

وعده های منطقه ای:

از شاخصهاى مكتب سياسى امام، نگاه بين‏المللى و جهانىِ اين مكتب است. مخاطب امام در سخن و ايده‏ى سياسى خود، بشريت است؛ نه فقط ملت ايران.

وعده‏ های به افراد:

برخی از نامزدها علاوه بر وعده‌های عمرانی، اجرایی و وعده‌های منطقه‌ای دست به دامن افراد می‌شوند و به آنها وعده‌های مختلفی را متعهد می‌شوند

اسلاید 5 :

از دیگر روش های نشان دادن خود به مردم برای انتخاب شدن تشکر از خود در مناسبت های مختلف است به گونه‏ای که به کرات اتفاق افتاده است که برای یک کاری که حق مردم است و با تأخیر فراوان انجام شده است چندین نفر با نصب پلاکارد و بنر از خود تشکر می‌کنند تحت عنوان جمعی از اهالی فلان محل و جمعی از فلان مجموعه

اسلاید 6 :

یکی دیگر از روش های تقلبی جذب آراء دعوت به سفره‌های غذای سیاسی است برای نمک گیر کردن مردم. که متأسفانه بخشی از مردم با عنوان نمک گیر شدن آراء خود را به آسیاب افراد سودجو می‌ریزند، در حالی که باید بتوانیم روز حسابرسی به اعمال در مقابل انتخاب خود پاسخگو باشیم.

اسلاید 7 :

هدیه‌های انتخاباتی به مردم، مساجد و هیئات، روش دیگری است برای جذب آراء، به گونه‌ای که برخی از نامزدها مانند انسان‌های خیر برای مساجد و هیئات اقلام یا هزینه‌هایی را به عنوان هدیه یا وقف در اختیار امناء مسجد یا سر هیئت قرار می‌دهند و حتی دیده شده است هدیه‌هایی را نیز به افراد می دهند. که این خود روشی ناپسند برای جذب آراء است.

اسلاید 8 :

برخی از روش ها نیاز به توضیح خاصی ندارد چرا که زشتی آن بر کسی پوشیده نیست و تنها با مشاهده چنین حرکت‌هایی صلاحیت چنین کاندیدایی برای بر دوش کشیدن عنوان نمایندگی مجلس از بین می‌رود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید