بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

   بیمه های مهندسی

¨بیمه ایران از حدود 35 سال پیش به كمك یكی از شركت های آلمانی به نام "مونیخ ری" بیمه های مهندسی تاسیس گردید و هم اكنون نیز بیمه نامه های رایج در این رشته ترجمه بیمه نامه های استاندارد شركت مذكور می باشد.

¨رشد و توسعه هر كشور نيازمند عزم ملي و اعتقاد مردم آن كشور به الگوهاي رشد و توسعه مي‌باشد، و اين امر خود مستلزم فراهم آمدن بستري مناسب براي توسعه سه بخش از فعاليتهاي اقتصادي شامل كشاورزي، صنعت و خدمات مي‌باشد كه با رشد آنها كشور به سمت توسعه همه‌جانبه حركت مي‌كند. تمامي بخش‌هاي اقتصادي در دوران فعاليت خود علاوه بر نياز به ساير امكانات، نيازمند حمايت و تامين مالي نيز مي‌باشند تا در زمان بروز خسارات احتمالي بتوانند به حيات خود ادامه دهند.لذا با توجه به اين امر كه اجراي طرح‌هاي عمراني و احداث واحدهاي ساختماني، تأسيساتي و صنعتي در طول مدت عمليات و در دوره بهره‌برداري با خطرهاي گوناگون مواجه است، به منظور ايجاد امنيت و آرامش خاطر و تامين مالي در زمان بروز خسارات احتمالي شركت‌هاي بيمه‌گر اقدام به ارائه  انواع  بيمه نامه‌ها ي مهندسي مي‌نمايند.

 

اسلاید 2 :

بيمه‌هاي تمام‌خطر مهندسي پوششي است براي جبران خسارت‌هاي وارد به پروژه‌هاي ساختماني و نصب ماشين آلات صنعتي به علت وقوع سوانح سهمگين طبيعي، حوادث ناشي از اجراي كار و اشتباهات و خطاهاي انساني و همچنين زيان‌هاي وارد به اشخاص ثالث در مواردي كه صاحبكار و يا پيمانكار قانوناً مسئول شناخته شود

اسلاید 3 :

بيمه‌هاي تمام‌خطر مهندسي به دو گروه عمده تقسيم مي‌شود

¨الف) بيمه‌نامه‌هايي كه براي دوره اجراي عمليات ساختماني و نصب صادر مي‌شوند: مانند بيمه تمام‌خطر پيمانكاران (مقاطعه‌كاران) و بيمه تمام‌خطر نصب، بيمه تجهيزات الكترونيكي، بيمه شكست ماشين‌آلات و بيمه ريسك‌هاي تكميل شده. در اين نوع بيمه‌نامه، مورد‌بيمه در مقابل كليه خطراتي كه در اثر حادثه بوجود بيايد و همچنين براي مسئوليت مدني در مقابل اشخاص ثالث پوشش دارد و نيـازي به قيـد كردن عناوين خطرات تحت پوشش نيست، بلكه فقط موارد استثنائي ذکر مي‌شود.     

 

¨ب) بيمه نامه‌هايي كه براي دوره بهره‌برداري صادر مي‌شوند: در اين نوع بيمه نامه‌ها  اولاً مسئوليت مدني در مقابل اشخاص ثالث بيمه نمي‌باشد، ثانياً بايد خطرات تحت پوشش به صراحت قيد شده باشند. پوشش بيمه‌اي بيمه نامه‌هاي مهندسي كه براي دوره ساخت صادر مي‌شوند با اتمام كار و رسيدن به مرحله بهره‌برداري پايان يافته و فقط در دوره نگهداري پوشش‌هاي محدودتري ارائه مي‌گردد. در مقابل بيمه‌نامه‌هايي كه براي زمان بهره‌برداري صادر مي‌شوند ساليانه هستند و بايد براي هر سال تمديد شوند.

 

اسلاید 4 :

¨خطرات اصلی مورد بیمه پوشش به تفکیک رشته های گوناگون عبارتند از :

1- بیمه تضمین کیفیت ساختمان

2-  بیمه تمام خطر پیمانكاران

3- توربینهای گازی و پوششهای بیمه ای

4- طرح بيمه نامه رايانه

5- بیمه بویلر و مخازن تحت فشار

6- بیمه تجهیرات الکترونیک

7- بیمه فساد كالا در انبار سردخانه

8- بیمه نامه تمام خطر نصب

9- بيمه سازه هاي تكميل شده

10- بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری

11- لزوم خرید بیمه های تمام خطر

12- بیمه شکست ماشین آلات صنعتی

 

اسلاید 5 :

1- بیمه تضمین کیفیت ساختمان

بیمه تضمین کیفیت ساختمان ( بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان ) بیمه ای است که برای همایت از استفاده کنندگان و خریداران ساختمانها که سرمایه زندگی خود را بابت خرید منزل و سرپناه هزینه میکنند طراحی و ارائه گردیده است و عیوب اساسی و پنهان ساخمان را در طی مدت قرارداد که حداکثر 10 سال میباشد تحت پوشش قرار میدهد.

اسلاید 6 :

 

¨مدارک لازم جهت صدور بیمه نامه :

        1- رونوشت سند مالکیت

       2- رونوشت از پروانه و درصورت خلافی رونوشت آن

       3- CD محاسبات یا دفترچه محاسباتی

       4- نقشه های سازه

       5- نقشه های معماری

       6- نقشه تاسیسات برقی

       7- نقشه تاسیسات مکانیکی

       8- تکمیل فرم پیشنهاد

       9- نظریه کارشناس ماده 27 بیمه تضمین کیفیت ساختمان

¨

اسلاید 7 :

2- بیمه تمام خطر پیمانكاران

¨پروژه‌های ساختمانی از تاریخ شروع تا زمان تحویل به كارفرما در مقابل خسارت ناشی از یک حادثه مشخص همچنین خسارتهای مادی، جرح، صدمات بدنی وارده به اشخاص ثالث و پاكسازی محیط و برداشت ضایعات تحت پوشش این بیمه قرارمی گیرد. بیمه تمام خطر پیمانکاران, از جمله بیمه های تمام خطر می باشد, به این معنی که تقریبا" هر گونه زیان یا خسارت ناگهانی و غیر قابل پیش بینی که در طول مدت بیمه به اموال بیمه شده واقع در محل اجرای پروژه ساختمانی وارد شود مشروط بر این که به نحو ی مشخص در بیمه نامه مستثنی نشده باشد تحت پوشش قرار می دهد که مهم ترین آنها عبارتند از:

 

اسلاید 8 :

از مهمترین انواع بیمه تمام خطر پیمانكاران عبارتند از:

 

     1- آتش سوزی, صاعقه, انفجار, سقوط هواپیما, کاربرد آب یا سایر اقداماتی که به منظور اطفاء حریق صورت می گیرد.

      2- سیل, طغیان آب, باران, برف, بهمن, امواج عظیم دریا در اثر آتشفشان

       3 - هر نوع طوفان

      4- زمین لرزه, نشت زمین, لغزش زمین و صخره ها

      5- دزدی ساده, سرقت با شکست حرز

      6- اجرای ناصحیح کار, عدم مهارت, سهل انگاری, اعمال توأم با سوء نیت

      7- از بین رفتن یاخسارت وارد به مصالح ساختمانی, ماشین آلات ساختمانی و لوازم و تجهیزات ساختمانی را که در حین حمل ونقل در محدوده اجرای پروژه, انبارداری یا در هنگام سوار کردن و پیاده کردن ماشین آلات به وقوع به پیوندد ر ا تحت پوشش قرار می دهد.

 

اسلاید 9 :

¨خسارتهای تحت پوشش :

        1- خسارتهای وارد به عملیات ساختمانی ناشی از وقوع خطرهای مورد بیمه .

        2- خسارتهای جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث ناشی از مسئولیت بیمه گذار.

¨مدارك لازم براي صدور بيمه نامه در بيمه های مهندسي تمام خطر نصب پيمانكاران شامل موارد زير مي باشد:

        1- فتوكپي پيمان

        2- ريز اقلام مورد بيمه يا فهرست بهاء

        3- نقشه كلي كار يا سايت پلن

        4- برنامه زمانبندي اجراي كار

        5- تكميل پرسشنامه مربوطه

        6- درخواست كتبي بيمه گذار

اسلاید 10 :

3- توربینهای گازی و پوششهای بیمه ای

¨تاریخچه بیمه های مهندسی راباید در بیمه دیگهای بخار جستجو کرد ،آن زمان که پس از اختراع دیگهای بخار ،انفجارهای پی در پی آنها مشکل آفرین گردیده بود و این مشکلات سبب شد جمعی از اهل نظر به بررسی علل انفجار دیگهای بخار پرداخته و اقداماتی را به منظور کنترل و پیش گیری از خطرات بعمل آورند.

¨

¨این انجمن ها به منظور جلوگیری از انفجارهای در دیگهای بخار توصیه های ایمنی خود را به صاحبان آنها منعکس می نمودند.این انجمنها زمینه ساز تاسیس شرکتهای بیمه ای تخصصی در این زمینه گردیدند و به ویژه در کشورهای آلمان و سویس پس از بررسی های فراوان شرکت های جهت ارایه این گونه بیمه نامه ها شکل گرفتند.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید