بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

حكومت: پادشاهی مشروطه
مساحت : 244755 كیلومترمربع
جمعیت : 58,789,194 نفر
رشدسالانه جمعیت : 0/2 درصد
پایتخت : لندن
زبان : انگلیسی ولزی  
دین : مسیحی  
واحد پول : پوند استرلینگ

اسلاید 2 :

جغرافياي انگلستان

در سواحل شمال غربی اروپا واقع شده است. انگلستان توسط دریای شمال از شبه جزیره اسكاندیناوی و هلند، و توسط كانال مانش از فرانسه جدا می گردد. این كشور از 2 جزیره اصلی تشكیل شده است.

جزیره بزرگتر، بریتانیای كبیر نامیده شده؛ و شامل: اسكاتلند، ولز و انگلیس بوده، و دیگری جزیره ایرلند می باشد كه، توسط دریای ایرلند از بریتانیا جدا شده، و ایرلند شمالی یا جمهوری ایرلند نامیده می شود. حاصلخیزترین و پرجمعیت ترین مناطق انگلیس، اطراف رودهای « اكس » و «هامبر»‌ می باشند.

اسلاید 3 :

آب و هوای این كشور، مرطوب و معتدل بوده، و میانگین دما در تابستان بین 17 / 13 درجه و در زمستان بین 7/5 درجه سانتی گراد متغیر است.

میزان بارندگی سالانه در نوسان بوده، و در اطراف دریاچه «‌دیستریكت »‌ بالاترین میزان را دارد. 76 درصد زمین های انگلستان زیر كشت هستند ، و اگرچه عده كمی از جمعیت این كشور به كشاورزی مشغول هستند، اما تولیدات آنها، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، به خارج نیز صادر می شوند .

اسلاید 4 :

اقتصاد انگلستان

محصولات مهم كشاورزی انگلستان عبارتند از : گندم جو سیب زمینی گوجه فرنگی نیشكر و سبزیجات. این كشور دارای چراگاههای دائمی زیادی است كه  در آنها گوسفند، گاو، خوك و طیور پرورش می یابد. در اقتصاد انگلستان، صیادی و جنگلداری جایگاه ویژه ای دارد.

 ذخایر معدنی آن شامل: زغال سنگ كه در صنعت تولید برق بكار می رود؛ نفت و گاز طبیعی كه در مراكز صنعتی، تجاری و مسكونی به مصرف می رسند

اسلاید 5 :

بر اساس آمار صندوق بین­المللی پول در سال 2005 اقتصاد انگلستان با تولید ناخالص داخلی در حدود 2.14 تریلیون دلار لقب پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است. ارزش بالای پوند و رکود اقتصادی جهان در سالهای اخیر به صادرات و صنایع انگلستان به طور نسبی آسیب رساند و بدین ترتیب روند نرخ رشد تولید ناخالص داخلی از سال 2001 تا 2005 کند گردید. با این وجود در سال 2006 انگلستان رشد اقتصادی مطلوبی را به ثبت رسانید.

اسلاید 6 :

درآمد سرانه هر بریتانیایی در سال 2005 در حدود 30900 دلار برآورد شده است. انگلستان پنجمین واردکننده و هفتمین صادرکننده بزرگ در جهان محسوب می­شود و مهمترین شرکای تجاری این کشور ایالات متحده، آلمان و فرانسه هستند. کسری بزرگ تجاری بیش از 110 بیلیون دلار در کارنامه ترازپرداختهای این کشور نشان­دهنده تقاضای بالاتر واردات نسبت به حجم صادرات است. بدهی ملی مردم انگلیس در حدود 7.1 تریلیون دلار است و در رده دومین کشور با دیون ملی بزرگ در سطح بین­المللی پس از ایالات متحده قرار دارد.

اسلاید 7 :

و منیزیم ، فسفات مس و آنتیموان است. صادرات این كشور كه شامل : گوشت لبنیات كالاهای الكترونیكی غلات تنباكو و نفت می باشد، از خدمات یك شبكه حمل و نقل بسیار گسترده بهره مند است

اسلاید 8 :

ویژگی جالب توجهی در سطح کشاورزی این کشور به چشم می­خورد. در اين بخش همچون دیگر کشورهای اروپایی بهره­وری نیروی انسانی و تولید به میزان بالایی وجود دارد و در حدود 60 درصد خوراک کشور تنها با 1.5 درصد نیروی کار تامین می­گردد. بخش خدمات به سوی شغلهایی از جمله بانکداری، بیمه و خدمات کسب و کار سوق داده شده و در حدود 80 درصد نیروی کار در این بخش فعال هستند.

اسلاید 9 :

از این رو بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی انگلستان بوسیله بخش خدمات پوشش داده می­شود. زغال سنگ، گاز طبیعی و نفت از جمله مهمترین ذخایر محسوب مي‌شوند.

دولت انگلستان در طی 20 سال گذشته مالکیت دولتی و عمومی را کاهش داده و برنامه­های رشد خدمات و کمکهای اجتماعی را مشروط و محدود نموده است. همچنین دولت مالیاتهای همگانی را در جهت آموزش و پرورش، خدمات بهداستی و حمل و نقل افزایش داده است.

اسلاید 10 :

انگلستان به طور نسبی با سطح پایین تورم، بیکاری و نرخ بهره، یکی از نیرومندترین اقتصادهای اروپا است. هر چند این کشور عضويت اتحادیه اروپا را دارا است، اما رای­گیری همگانی نشان داد که اکثریت شهروندان انگلیسی مخالف پیوستن آن به اتحادیه پولی اروپایی و پذیرش پول مشترک یورو هستند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید