بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

خلاصه کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)

از تمام جوانب قابل بررسی نیست و روی انسان های مختلف تاثیر مثبت یا منفی می گذارد و از نظر عکس العمل سازی در روح ها و جانها یکی نیست علی دلیل دل مشغولی اندیشه ها و ذهن ها در طول تاریخ است

اسلاید 2 :

افزایش قدرت و نیرو، تصفیه گر روح وروان، کم کننده خشونت، تقویت روح ایثار وگذشت، بخشندگی، شکیبایی، توحد و تاحد و خروج از خودپرستی، تقویت همت و اراده، سازننده روح وخراب کننده بدن، الهام بخش شعرا چون مولوی و حافظ 

شهوت انسانی و حیوانی، ناپایدار و فیزیولوژیک، قابل اعتماد و توصیه نیست و سود آن در تقوا، عفاف و تسلیم نشدن است.

عاطفه، مودت و رحمت مانند علاقه مادر به فرزند، ارادت به مردان خدا، وطن دوستی و مسلک دوستی

اسلاید 3 :

بهترین اجتماع با محبت اداره می شود. محبت و لطف حکومت به مردم عامل بقای حکومت و باعث پیروی و اطاعت جامعه می شود. محبت زمامدار نیروی نهفته مردم را در جهت هدف خود بکار می اندازد.

در مکتب های گوناگون(سقراطی از راه عقل و تدبیر- فیلسوفان از فکر و حساب - اهل عرفان و سلوک از راه محبت و ارادت، اصلاح نفس و اخلاق را ممکن می دانند)

وسیله تهذیب نفس و تکامل عشق به پیامبر و اهل بیت است (مزدی که حضرت محمد (ص) برای رسالتش از مردم خواست)

 

اسلاید 4 :

علی مظهر صفات حق است،چون رنگ الهی داشت و  صاحب فضیلت های اخلاقی و انسانی. رشته محبت او به گردن تمام حقیقت جویان و عاشقان دنیاست.

حضرت علی (ع) در دوران خلافت از هیچ کسی ملاحظه ای نداشت واگر به کسی عنایت می کرد یا ملاحظه، به خاطر خداست.

لذا انسان مسلک دار مبارز انقلابی و هدف دار برای عملی ساختن هدفش دشمنان(دافعه) زیادی خواهد داشت.

اسلاید 5 :

خوارج:

به معنی شورشیان، طغیان و سرکشی است فرقه ای که بعد از جریان حکمیت به بهانه ی امر به معروف ونهی از منکر بوجود آمد. افرادی فاقد بصیرت، متعصب بودند و حضرت علی (ع) را به سبب پذیرش حکمیت کافر و واجب القتل می دانستند و توبه او را خواهان بودند. تنها فکر درخشان خوارج از نظر متجدین در مورد خلافت است. با انتخاب آزاد شایسته ترین فرد در ایمان و تقوا با او بیعت می کردند تا زمانی که خلاف مصلحت مسلمانان کاری می کرد او را عزل کرده و کشتن او را واجب می دانستند.

شعار خوارج اکنون وجود ندارداما روح خوارج در بسیاری از جوامع کنونی هنوز هم حاکم است ( مثل وهابی های عربستان)

اسلاید 6 :

مشکل ترین مبارزه، مبارزه با نفاق است مبارزه با زیرک هایی که احمق ها را وسیله قرار دادند. مبارزه با کفر مستور است پیامبر از نفاق و منافق اعلام خطر می کرد زیرا اکثر مردم نا آگاهند و گول می خورند هر جا لازم شد تظاهر به تقوا و دین می کردند

مبارزه با احمق مبارزه با نفاق است زیرا احمق ابزار دست منافق است. طبق سیرت حضرت علی (ع) مبارزه مخصوص جمعیت خاص نیست در هر نهضتی اول با سپرها را نابود کرد بعد با دشمن واقعی جنگید(مسئله تترس کفار یا استعمارگران به مسلمانان).

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید