بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  • مراقبت هاي ادغام يافته به مفهوم استفاده از عوامل خطر و نشانه هاي باليني ساده ادغام يافته به صورت جامع در سطح استفاده كننده خدمت است. در اين مدل ازحداقل عوامل خطر و نشانه هاي باليني كليدي براي شناسايي زودرس بيماري، درمان مناسب و ارجاع به موقع استفاده شده است.

اسلاید 2 :

  • درمجموعه مراقبتهاي ادغام يافته نحوه ارزيابي كردن سالمند از نظر بيماري هاي جسماني و رواني اولويت دار بر اساس بار بيماري ها، اختلالات تغذيه اي و ايمن سازي آموزش داده مي شود و علاوه بر روش هاي تشخيصي و درماني ساده راه هاي پيشگيري از بيماري ها نيز عنوان شده است.
  • در اين راستا زماني كه سالمند به دنبال فراخوان به نزد پزشك مراجعه مي كند، براي ارايه مراقبت ها از راهنماي مراقبت هاي ادغام يافته و جامع سالمندي ويژه غير پزشك براي مراقبت از وي استفاده مي شود و موارد ارجاعي را بر اساس راهنماي آموزشي به نزد شما ارجاع مي شود.

اسلاید 3 :

  • در پايان ارايه مراقبت ها چنانچه براي سالمند احتمال ابتلا به يك و يا چند بيماري وجود داشته باشد كه نياز به خدمات تخصصي بر اساس راهنماي آموزشي سالمند داشته باشد از مراقبت هاي سطح بالاتر بهره مند مي گردد و در چرخه ارجاع قرار مي گيرد و چنانچه سالمند مبتلا به بيماري باشد كه نياز به خدمات و مراقبت هاي سلامتي شما داشته باشد در چرخه مراقبت هاي پيگيري قرار مي گيرد در غير اين صورت در چرخه مراقبت هاي دوره اي قرار مي گيرد.

اسلاید 4 :

چرخه كار كلي مراقبت از سالمند

سالمند بدنبال غربالگري و شناسايي زودرس بيماري ها توسط تيم غير پزشك با احتمال ابتلا به بيماري به نزد پزشك ارجاع مي شود.

مراقبت هاي مر بوط به بيماري احتمالي سالمند را بر اساس راهنماي آموزشي مراقبت هاي ويژه پزشك براي سالمند ارجاعي ارايه كنيد

آيا سالمند بيمار است؟

خير

سالمند بيمار نيست

و نياز به مراقبت  دوره اي دارد.

بلي

سالمند بيمار است و نياز به ارجاع

يا مراقبت هاي ويژه دارد.

اسلاید 5 :

اجزاء جدول راهنماي مراقبت هاي ادغام يافته سالمند

  • جدول راهنماي مراقبت ها از اجزاء زير تشكيل يافته است:
  • ارزيابي
  • طبقه بندي
  • توصيه

   درقسمت ارزيابي، جمع بندي عوامل خطر و نشانه هاي بيماري و آزمون هاي تشخيصي انجام شده مورد مطالعه قرار مي گيرد و در صورت نياز از اقدامات تشخيصي يا معاينات جامع تر براي سالمند استفاده مي گردد.

اسلاید 6 :

  • در بخش طبقه بندي موارد بدست آمده از قسمت ارزيابي يعني عوامل خطر، نشانه هاي باليني، معاينات ساده و جامع و اقدامات تشخيصي براساس شدت بيماري و يا مشكل طبقه بندي مي شوند.
  • در صورتي كه سالمند داراي نشانه و علامت بيماري است كه خطر جدي ندارد ولي نياز به دريافت خدمات تخصصي و ارجاع دارد، در طبقه بندي " مشكل يا بيماري " قرار مي گيرد و در جدول طبقه بندي به رنگ صورتي ديده مي شود.

اسلاید 7 :

  • چنانچه سالمند داراي نشانه وعلامت بيماري و يا عامل خطري است كه نياز به خدمات تخصصي و ارجاع ندارد، در طبقه بندي "در معرض ابتلا به بيماري " قرار مي گيرد كه در جدول طبقه بندي به رنگ زرد مشاهده مي گردد.
  • چنانچه سالمند فاقد نشانه و علامت بيماري و عامل خطر است، در طبقه بندي " فاقد مشكل يا بيماري " قرار مي گيرد و در جدول طبقه بندي به رنگ سبز نمايان است.

اسلاید 8 :

در ستون مربوط به توصيه ها اقدامات درماني، ارجاع، اقدامات قبل از ارجاع، پيگيري و آموزش هاي لازم بر اساس طبقه بندي مشكل براي سالمند به شرح زير ارايه مي گردد:

  • 1- توصيه لازم براي سالمندي كه در طبقه بندي

" مشكل يا بيماري " قرار مي گيرد، ارجاع غير فوري به پزشك متخصص و آموزش هاي لازم و مرتبط است.

اسلاید 9 :

  • 2- توصيه لازم براي سالمندي كه در طبقه بندي "در معرض ابتلا به بيماري" قرار مي گيرد، ارايه مراقبت هاي ويژه در پيگيري ها، درمان دارويي يا غير دارويي و آموزش است كه به رنگ زرد ديده مي شود.
  • 3- توصيه لازم براي سالمندي كه در طبقه بندي " فاقد مشكل يا بيماري" قرار مي گيرد، تشويق سالمند به مراجعه به موقع براي دريافت مراقبت هاي دوره اي و ارايه آموزش هاي لازم جهت مراقبت از خود در منزل و ساير محيط ها است كه به رنگ سبز مشاهده مي شود.

اسلاید 10 :

مراقبت از سالمند در اولين مراجعه

سالمند به دنبال غربالگري توسط تيم غير پزشك با احتمال بيماري به نزد پزشك ارجاع مي شود

سالمند ارجاع شده را با رعايت اصول برقراري ارتباط از نظر ابتلا به بيماري هاي ارجاع شده ارزيابي و طبقه بندي كنيد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید