بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه و آمارهای مربوط به شیر در ایران و کشورهای مختلف
ویژگي‌های مسائل (مدیریتی) سازگار با ‌ پویایی‌های سیستم
تئوری محدودیت ها(TOC)
فرآیند تفکر تئوری محدودیت ها
تئوری محدودیت ها از دیدگاه پویایی شناسی سیستم
متدولوژی پویایی های سیستمی
درک و شناخت مسئله(دیدگاه موافقان و مخالفان یارامه به شیر)
رویکرد سه ابر
فرضیه دینامیکی
نمودار حلقه علی

اسلاید 2 :

پس از پایان جنگ جهانی دوم سازمان غذا وکشاورزی سازمان ملل متحد(FAO) ،الگویی برای رفع گرسنگی جهانیان تجویز کرد که برپایه تامین انرژی از طریق روغن وشکر استوار بود. نزدیک دو دهه پس از اجرای این طرح ، با هشدار کارشناسان بهداشت وتغذیه، اعلام شد که این رژیم غذایی مناسب نیست.چرا که در این سبد مصرفی نقش شیر و فرآورده های آن نادیده گرفته شده بودند.

اسلاید 3 :

شیر از نظر ترکیب به عنوان حیاتی ترین ماده موجود در کره زمین وکاملترین غذا و سرشار از مواد مغذیست که بطور متعادل بیشترین نیازهای بدن انسان شامل آب، پروتئین،چربی، کربوهیدرات ، املاح وویتامین ها را در تمام گروههای سنی تامین می نماید.(از قول پیامبر رحمت (ص) نقل است که تنها شیر است که می تواند جای آب وغذا را بگیرد(مستدرک الوسایل.ج 16.ص 373).به همین دلیل میزان مصرف سرانه لبنیات در یک کشور ، نشانه ای از توسعه یافتگی،بهبود وضع اجتماعی ، سلامت افراد، پیشرفت اقتصادی و بهداشت آن جامعه است .

اسلاید 4 :

یک لیوان شیر حاوی 290 تا 300 میلی گرم کلسیم، 386 میلی گرم پتاسیم و 190 میلی گرم سدیم است که افراد می بایست با توجه به سن، جنس و وضعیت فیزیولوژی خود از آن بهره مند شوند. )علاوه بر نقش مؤثر کلسیم در استحکام بخشی به استخوان ها و دندان ها، کلسیم موجود در شیر برای عملکرد طبیعی عضلات، تشکیل لخته خون ،فعالیت های طبیعی سیستم عصبی، رشد جسمی کودکان هم ضروری است.

اسلاید 5 :

اهمیت مصرف شیر (مواد لبنی) در کشورمان زمانی آشکارتر می شود که بدانیم نود درصد جمعیت کشور از کمبود کلسیم رنج می برند که از جمله عوارض این کمبود می توان به کوتاهی قد، پوسیدگی دندان،کاهش بهره هوشی ومهمتر از همه آنها بیماری مهلک پوکی استخوان اشاره کرد.
بر اساس نتایج بدست آمده از اجرای طرح جامع پیشگیری،تشخیص و درمان پوکی استخوان در کشور،70 درصد زنان و 50 درصد مردان بالای 50 سال در ایران به نوعی دچار پوکی استخوان یا ضعف استخوان هستند

اسلاید 6 :

افزایش قد کودکان ونسل جدید
جلو گیری از پوسیدگی دندان وارتقای بهداشت دهان ودندان
پیشگیری از چاقی مفرط کودکان از طریق تغذیه سالم و متعادل
پیشگیری از بیماری مهلک پوکی استخوان
ارتقاء شاخصهایی نظیر افزایش ضریب هوشی در کودکان ،بهبود سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از برخی بیماریها نظیر دیابت بالاخص نزد کودکان
ایجاد فرصت های بیشمار شغلی مولد به دلیل بومی بودن این بخش از صنعت بالاخص در روستا وشهر های کوچک
کاهش هزینه های درمانی بیماریهای ناشی از کمبودهای تغذیه ای
افزایش بهره وری نیروی انسانی با ارتقای شاخص سلامتی وافزایش طول عمر ودر نتیجه تاثیر مثبت در اقتصاد کشور

اسلاید 7 :

در این بخش روند های تولید شیر در کشورهای مختلف را بررسی خواهیم کرد.این داده ها از fao جمع آوری شده است و توسط ifcn تحلیل شده است.آنالیز از سال2000 تا 2008 می باشد که مربوط به 78 کشور جهان می باشد. حجم های تولیدی همه ی انواع حیوانات شیرده به شیر اصلاح شده انرژی استاندارد شده(‘energy corrected milk) است که شامل 4درصد چربی و 3.3 درصد پروتئین می باشد.

اسلاید 8 :

South Asia: 23 percent of global production, mainly India and Pakistan.
EU: 21 percent, mainly Germany and France.
USA: 12 percent.
CIS: 10 percent, mainly the Russian Federation and Ukraine.
Latin America: 10 percent, mainly Argentina, Brazil, Colombia and Mexico.
East and Southeast Asia: 8 percent, mainly China and Japan.
Africa: 5 percent − the largest milk-producing countries are Egypt, Kenya, South Africa and Sudan.
Oceania: 4 percent.
Near and Middle East: 4 percent, mainly Iran and Turkey

اسلاید 9 :

During the five years analysed (2002 to 2007), world milk
production rose to 697 million tons, making for an aggregate increase of 90 million tons or 15 million tons per annum. China, India and Pakistan alone accounted for about two thirds of all volume growth; most of the remaining growth was in Brazil, Egypt, New Zealand, Turkey and the USA. Together, these eight countries accounted for approximately 85 percent of all milk volume growth in 2002 to 2007.

اسلاید 10 :

The following table shows the largest net milk exporters/ importers in 2007_2008. It should be noted that the list is based on net trade figures, that is, the balance of exports of milk after subtracting the quantities imported converted to ME.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید