بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

« به نام خدا»

1-جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
2-بررسی ریشه‌های نابرابری درآمدی در آمریکا
3-سرعت اينترنت در جهان
4-منابع يارانه نقدي
5- ايران در رده 84 جهان از نظر شاخص رفتار اخلاقي شرکت‌ها‌
6-مجمع جهانی اقتصاد رتبه ایران را از نظر کیفیت راهها در میان ۱۴۲ کشور جهان هفتاد و چهارم اعلام کرد.

اسلاید 2 :

جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
1-با وجود سرعت بسیار زیاد رشد اقتصادی چین و هند که هر دو کشورهای بسیار بزرگ و بسیار فقیر هستند، اما در مجموع میزان نابرابری درآمدی در سطح جهان در سال‌های اخیر ثابت مانده و هم‌اکنون ضریب جینی درآمدی در سطح جهان در حدود 0/8است.

اسلاید 3 :

2-یک شهروند ایرانی که درآمد او در سطح میانگین درآمد سرانه ایران قرار دارد )، تقریبا در صدک 75م توزیع درآمد جهانی جای می‌گیرد، به این معنا که وضعیت درآمدی او از 75 درصد مردم جهان بهتر است. به طور مشابه، شهروندی با وضعیت مشابهی در آلمان (دارای درآمدی برابر با میانگین درآمد سرانه کشور آلمان)، در صدک 90م توزیع جهانی درآمد جای گرفته و به بیان دیگر از 90 درصد مردم دنیا ثروتمندتر است. 

اسلاید 4 :

3-میانگین درآمد دهک اول درآمدی شهروندان ایالات متحده
(10 درصد از جمعیت کشور که فقیرترین افراد محسوب می‌شوند(،
در صدک شصتم توزیع درآمد جهانی قرار گرفته و از درآمد متوسط فقیرترین پنجک درآمدی آلمان، به طور محسوسی کمتر است
همچنین میانگین درآمد دهک اول (فقیرترین دهک( درآمدی در ایالات‌متحده ، حتی از میانگین درآمد دهک اول درآمدی اسپانیا نیز کمتر است.

اسلاید 5 :

4-این مساله که فقیرترین دهک درآمدی در آمریکا، درآمدی نسبتا مشابه با افراد واقع در جایگاه 20 درصد پایین جامعه ایران را دارد، ممکن است تعداد بیشتری از افراد را دچار حیرت کند. با در نظر گرفتن این نکته، اگر فردی با درآمدی معادل میانگین درآمد فقیرترین دهک درآمدی آمریکا از ایران دیدن کند، دلایل کافی دارد تا به سطح زندگی 80 درصد از ایرانیان حسادت بورزد، در حالی که شخص مشابهی از آلمان، از لحاظ درآمدی تنها در مقایسه با 3 دهک پردرآمد ایران وضعیت بدتری دارد. 

اسلاید 6 :

5-نکته جالب توجه آنکه افراد بسیار فقیر ایران دارای وضعیتی به مراتب بدتر از افراد بسیار فقیر مصر و مالزی هستند، در حالی که ثروتمندان ایران در بالاترین صدک‌های توزیع جهانی درآمد قرار داشته و درآمد آنها فقط اندکی کمتر از درآمد ثروتمندترین دهک درآمدی آلمان و آمریکا قرار دارد.

اسلاید 7 :

6-البته وضعیت نابرابری درآمدی ایران، در مقایسه با برخی کشورهای جهان بهتر است. به طور مثال برخی کشورهای آمریکای لاتین یا چند کشور واقع در صحرای آفریقا با وضعیت بدتری از نظر نابرابری درآمدی مواجه هستند. مثلا ضریب جینی در برزیل معادل 0/60 است که بسیار بالاتر از ضریب جینی 0/40 مربوط به ایران قرار دارد. 

اسلاید 8 :

7-چیزی که ممکن است عده بسیاری را دچار حیرت کند - این مساله است که توزیع درآمد ایران (در سال 2005) بدتر از توزیع درآمد آمریکا به نظر می‌رسد، هرچند هر دوی این کشورها شاخص جینی یکسانی -در حدود 0/40 الی 0/45 دارند.
در واقع به نظر می‌رسد ایران تقریبا بدترین وضعیت توزیع درآمد را در بین این گروه از کشورها داراست.

اسلاید 9 :

8-نکته جالب توجه آنکه افراد بسیار فقیر ایران دارای وضعیتی به مراتب بدتر از افراد بسیار فقیر مصر و مالزی هستند، در حالی که ثروتمندان ایران در بالاترین صدک‌های توزیع جهانی درآمد قرار داشته و درآمد آنها فقط اندکی کمتر از درآمد ثروتمندترین دهک درآمدی آلمان و آمریکا قرار دارد.

اسلاید 10 :

بررسی ریشه‌های نابرابری درآمدی در آمریکا
9-تمام خانواده‌های آمریکایی را بر اساس درآمد سالانه‌شان مرتب کرده و سپس آنها را به پنج دسته مساوی تقسیم مي کنند به هر یک از این دسته‌ها که 20 درصد از کل خانوارها را در بر می‌گیرد، «پنجک درآمدی» گفته می‌شود

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید