دانلود پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی

PowerPoint قابل ویرایش
26 صفحه
11900 تومان
119,000 ریال – خرید و دانلود

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی قرار داده شده است

2-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

اسلاید ۱ :

  • حقیقت مجازی Virtual Reality :
  • شبیه سازی فضای سه بعدی توسط تکنیکهای نرم افزاری روی فضایی که ذاتا دوبعدی است، بگونه ای که کاربر میتواند به غیر از مشاهده این فضا در آن سیر کرده و در محیط تغییراتی را نیز ایجاد نماید
  • مثال: چرخاندن یک صفحه شطرنج و نگریستن به آن از زوایای مختلف و جابجا کردن مهره ها
  • قابلیت تغییر اشیاء در محیط VR بدلیل حفظ دقیق مشخصات و مختصات هر شی در محیط
  • نگاشت بعد سوم روی فضای دوبعدی با استفاده از روشهای پرسپکتیو

اسلاید ۲ :

  • شباهت بدلیل وجود صدا و تصویر در هر دو
  • پیدایش و رشد همزمان هر دو در دنیای تکنولوژی اطلاعات
  • تفاوت ۱: دوبعدی بودن محیطهای چندرسانه ای مانند فیلم و تصاویر متحرک و در مقابل سه بعدی بودن اشیا در محیط VR و داشتن پارامتر ارتفاع علاوه بر مختصات طول و عرض
  • تفاوت ۲: عدم امکان تغییر در محیطهای چندرسانه ای و در عوض محاوره ای بودن محیط VR مانند تغییر زاویه دید، جابجا کردن اشیا و غیره
  • کاربر خود را در محیط VR احساس میکند( بوسیله عینکهای ویژه و یا کلاههای مخصوصی بنام HMD مخفف Head Mounted Display )

اسلاید ۳ :

  • VRML : Virtual Reality Modeling Language
  • VRML زبانی است که توسط آن هر شیی در محیط VR با علائم مخصوص و گرامر خاص یک زبان نشانه گذاری بصورت استاندارد مدل می شود
  • VRML قالب استاندارد فایلی است که درون آن اطلاعات مربوط به اشیاء محیط VR بصورت متنی تعریف میشود
  • دو مرحله نمایش یک فایل متنی VRML :
  • الف ) خواندن فایل متنی، استخراج تک تک اشیاء و پارامترهای آن و تبدیل آن به یک ساختمان داده مناسب برای تفسیر ونمایش
  • این قسمت بر عهده مرورگر است

اسلاید ۴ :

  • ب) تحویل دادن ساختمان داده تشکیل شده برای اشیاء به برنامه ای که آنرا پردازش و تفسیر کرده و نهایتا نمایش می دهد
  • به این برنامه “موتور تفسیر” می گویند
  • مقایسه VRML و HTML از لحاظ حجم پردازش
  • صحنه های سه بعدی طراحی شده در فایلهای کم حجم VRML
  • نیاز به سخت افزار و مرورگر بسیار سریع و قوی
  • شکست فعلی VRML و عدم رشد کامل آن
  • استفاده فراگیر در آینده از حقیقت مجازی مانند خرید یک خانه از طریق اینترنت، انتخاب یک خانه و دیدن کامل آن

اسلاید ۵ :

  • دو وظیفه مهم موتور تفسیر Rendering engine :
  • محاسبات و پردازش لازم
  • رسم تصاویر
  • تعریف موتور تفسیر : پروسه ای که کارش رسم تصاویر محیط VR با استفاده از ساختمان داده حاصل از پویش فایل VRML است
  • حجم بسیار زیاد محاسبات لازم برای تشکیل و ترسیم تصاویر
  • استفاده از مفاهیم شی گرایی و ذخیره برداری
  • ذخیره برداری : هر نقطه در فضای سه بعدی با مختصات x و y و z بصورت یکتا مشخص می شود

اسلاید ۶ :

  • رسم یک پاره خط با دو بردار (x0,y0,z0) و (x1,y1,z1)
  • رسم اشیاء شناخته شده مانند استوانه، کره و مخروط با استفاده از روابط ریاضیشان
  • مثال : رسم یک کره بر اساس رابطه ریاضی نقاط سطح کره :
  • (x-x0)^2 + (y-y0)^2 + (z-z0)^2 =R^2
  • نیاز به دو پارامتر شعاع کره و بردار مرکز
  • رسم اشیاء پیچیده تر بر اساس اشیاء ساده
  • رسم اشیاء بسیار پیچیده توسط مجموعه ای از بردارها

اسلاید ۷ :

  • سه عمل اساسی برای تغییر دادن اشیاء :
  • عمل مقیاس Scaling : انبساط یا انقباض شی در جهت محورهای مختصات با یک ضریب :
  • (x,y,z) =======> (ax,by,cz)
  • انبساط : a,b,c > 1 انقباض : a,b,c < 1
  • عمل چرخش Rotation : چرخش یک شی حول یک بردار
  • عمل انتقال Translation : انتقال یک شی از یک مکان به مکان جدید
  • حرکات و تغییرات پیچیده یک شی بر اساس ترکیب سه عمل اساسی

اسلاید ۸ :

  • توجه به اثرات و تعاملات اشیاء یک صحنه بر روی یکدیگر
  • پردازشهای موتور تفسیر برای ترسیم یک شی :
  • بررسی موقعیت هر شی نسبت به اشیاء دیگر
  • محاسبه درخشندگی شی
  • محاسبه سطوح قابل رویت هر شی بر اساس زاویه دید فعلی
  • محاسبه پرسپکتیو شی : بدست آوردن z بر اساس x و y
  • پردازشهای گوناگون دیگری نیز وجود دارند
  • توجه : وقت گیر بودن بسیار این محاسبات

اسلاید ۹ :

  • فایلهای VRML مجموعه ای از اشیاء تعریف شده بزبان vrml
  • فایلهای VRML فایلهای متنی ساده ASCII هستند مانند HTML
  • قابل ایجاد و ویرایش در یک ویرایشگر متن
  • ذخیره فایل با پسوند wrl یا vrml یا vrm
  • انتقال فایل vrml پس از درخواست مبتنی بر پروتکل HTTP
  • پویش فایل vrml توسط نسخه های جدید netscape
  • نیاز مرورگر IE برای پویش vrml به برنامه های اتصالی Plug-ins
  • مثالی از مرورگر تفسیر کننده vrml : مرورگر Live3D

اسلاید ۱۰ :

  • چهار قسمت یک فایل vrml :
  • ۱) خط سرآیند فایل : اولین خط فایل شروع شونده با #
  • تعیین کننده مشخصات فایل مانند :
  • #VRML V1.0 ascii
  • یعنی محتوای فایل از نوع vrml با کدهای ascii و مطابق با نسخه ۱
  • #VRML V2.0 uttf2
  • یعنی محتوای فایل از نوع vrml با کدهای ascii شامل کدهای بالاتر از ۱۲۸ و مطابق با نسخه ۲ از زبان vrml
  • ۲) خطوط توضیح : خطوط شروع شونده با # بغیر از خط اول
مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا خریداری نمایید .
PowerPoint قابل ویرایش - قیمت 11900 تومان در 26 صفحه
119,000 ریال – خرید و دانلود
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد