بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

Proxy Server

نرم افزاري است كه در يك شبكه حد واسط بين اينترنت و كاربران واقع مي شود. فلسفه ايجاد Proxy Server قراردادن يك خط اينترنت در اختيار تعداد بيش از يك نفر استفاده كننده در يك شبكه بوده است ولي بعدها امكانات و قابليتهايي به Proxy Server افزوده شد كه كاربرد آن را فراتر از به اشتراك نهادن خطوط اينترنت كرد .

اسلاید 2 :

كاربردهای Proxy Server:

.1به اشتراک گذاشتن یک خط اینترنت برای چند کاربر

.2Firewall

.3Caching

اسلاید 3 :

ويژگي اول :

Proxy Serverپروتكلهاي پر كاربرد شبكه هاي محلي مانند IPX/SPX  و ... را پشتيباني مي كند.

اسلاید 4 :

در شبكه ها دو دسته امنيت اطلاعاتي مد نظر است :

  1. همه كاربران شبكه نتوانند از همه سايتها استفاده كنند .
    1. هر كسي نتواند از روي اينترنت به اطلاعات شبكه دسترسي پيدا كند .

اسلاید 5 :

ويژگي چهارم :

Proxy Server بعنوان نرم افزاري كه مي تواند با سيستم عامل شما مجتمع شود و همچنين با IIS (Internet Information Server) سازگار مي باشد، استفاده مي گردد.

اسلاید 6 :

Proxy Server سه سرويس در اختيار كاربران خود قرار مي دهد :

1-Web Proxy Service

2-Winsock Proxy Service

3-Socks Proxy Service

اسلاید 7 :

معيارهاي موثر در انتخاب Proxy Server

1-   سخت افزار مورد نياز : براي هر چه بهتر شدن توانمنديهاي Proxy Server ، بايد سخت افزار آن توانايي تحمل بار مورد انتظار را داشته باشد .

2-   نوع رسانه فيزيكي براي ارتباط با اينترنت : راه حلهاي مختلفي براي اتصال به شبكه اينترنت وجود دارد . ساده ترين راه ، استفاده از مودم و خطوط آنالوگ مي باشد . راه ديگر استفاده از ISDN و خطوط ديجيتال است كه هم احتياج به تبديل اطلاعات از آنالوگ به ديجيتال و برعكس در ارسال و دريافت اطلاعات ندارد و هم از سرعت بالاتري برخوردار است . روش ديگر استفاده از خط هاي T1/E1 با ظرفيت انتقال گيگا بايت مي باشد .

3-   هزينه ارتباط با اينترنت : دو عامل موثر در هزينه اتصال به اينترنت ، پهناي باند و مانايي ارتباط مي باشد . هر چه مرورگرهاي اينترنتي بيشتر و زمان استفاده بيشتر باشد ، هزينه بالاتر خواهد بود . با توجه به اينكه Proxy Server مي تواند با Caching  اطلاعات اين موارد را بهبود بخشد ، بررسي اين عامل مي تواند در تعيين تعداد Proxy هاي مورد استفاده موثر باشد .

اسلاید 8 :

4-   نوع و نحوه مديريت سايت : اين عامل نيز در تعيين تعداد Proxyها موثر است . مثلا" اگر در شبكه اي مشكل راهبري وجود داشته باشد ، با اضافه كردن تعداد Proxyها ، مشكل راهبري نيز بيشتر خواهد شد .

5-   پروتكل هاي مورد استفاده : Proxy Server ها معمولا" از پروتكلهاي TCP/IP و يا IPX/SPX  براي ارتباط با Client ها استفاده مي كنند . بنابراين براي استفاده از Proxy بايد يكي از اين پروتكل ها را در شبكه استفاده كرد .

اسلاید 9 :

مزاياي استفاده از Proxy Server


  
اين سيستم باعث افزايش سرعت دسترسي به اينترنت مي شود. چونproxy server   صفحات وبي که قبلا باز شده اند را در حافظه ذخيره مي کند ، هنگامي که شما به اين صفحات احتياج داريد به جاي اينکه آن را از سايت اصلي و از محلي دور پــيدا کنيد به راحـتي و به سـرعت آنها را از اين دستگاه بر مي داريد.

 

اسلاید 10 :

مزيت دوم:

با کمي دقت مي بينيد که proxy server به عنوان يک واسطه بين شبکه شرکت شما عمل مي کند. به عبارتي باعث امنيت در شبکه داخلي شرکت مي شود. چون به جاي اينکه چندين کامپيوتر در شبکه ي داخلي به اينترنت متصل باشند فقط يک proxy server با اينترنت در ارتباط است. امنيت شبکه از لحاظ ويروس و هک شدن و... تا حدود زيادي تامين مي شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید