بخشی از مقاله

خلاصه

دنیای پیوسته در حال تغییر امروزی، شرایط حضور در بازار تجارت و رقابت را بسیار سخت نموده است. حضور در بازار و همسو شدن با این فضای پیوسته در حال تغییر فقط با آموختن و به روز شدن امکان پذیر می باشد و در این فضا، که با سرعت هرچه تمام تر دانش و شرایط در حال تغییر می باشد، زمان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و امکان صرف زمان زیاد برای آموختن وجود ندارد. بازار در حال تغییر و پر رقابت و حضور پررنگ اینترنت در فروش، بازاریابی و تبلیغات امروزی نیاز به برخورد جدی با موضوع فروش دارد.

بدلیل اینکه یکی از عوامل زیر مجموعه بازاریابی، فروش می باشد، بنگاه های اقتصادی باید از فروشندگان حرفه ای و خبره برای فروش کالاهای خود استفاده نمایند. امروزه هزینه های زیادی صرف بازاریابی و فروش می شود، با توجه به پیچیدگی فروشندگی، موفقیت در این حرفه در گرو برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد.

پیش بینی رابطه بین متغیرهای بازاریابی و متغیرهای واکنشی در تصمیمات مربوط به فعالیتهای تجاری که در آنها بازاریابی، خرید و فروش بهم وابسته است از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. با توجه به تغییرات پیوسته بازار که همه چیز در حال جابجایی و بدون ثبات می باشد، جسارت و ممارست در کسب و کار به تهدید بزرگی تبدیل شده است. برای حضور در بازار و توان رقابت با رقیبان سرسخت، باید تمام توان خود را در شناخت فعالیت های رقیبان به کار گرفت و دانش و آموزش حوزه کاری بنگاه خود را با جدیت هر چه بیشتر فرا گرفت. در حال حاضر که تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی به صورت گسترده در حال گسترش می باشد برای استفاده از آن در بازار خود نیازمند یک سرمایه گذاری قابل ملاحظه می باشید.

تبلیغات و اطلاع رسانی یکی از اجزای لاینفک بازاریابی، معرفی محصول و حضور در بازار است که در مورد محصول شما به مشتری اطلاعات می دهد و به همین دلیل انجام درست آن اهمیت زیادی دارد. بدون تبلیغات و اطلاع رسانی حتی اگر بهترین محصول را با بهترین قیمت هم در اختیار داشته باشید موفق به فروش آن نخواهید شد.

.1  مقدمه
متقاعد کردن مشتریان بالقوه امروزی برای اینکه تولیدات شما از سایر رقبایتان بهتر است بسیار دشوار است، شرکتهای معروف سهم زیادی از اعتماد مشتریان به خود را دارا می باشند، بنابراین می توانند نسبت به رقبای گمنام خود پول بیشتری از مشتریان مطالبه کنند و درآمد و سودآوری بیشتری از خوشنام بودنشان کسب کنند. امکان جذب خریداران جدید با تبلیغات و فروش اینترنتی و قیمت های مناسب وجود دارد ولی اگر مشتریان مجاب به خرید مجدد نشوند کسب و کار شما در بلند مدت سودآور نخواهد بود. تبلیغات ، اطلاعات و کیفیت مناسب همان چیزی است که مشتریان را مجاب به خرید مجدد می کند و باعث رضایت مشتریان از خرید می گردد.

در تبلیغات و معرفی محصول، این هنر است که بتوانید تمام آنچه را که مزایا می نامید در یک جمله ارائه دهید، شما اگر بتوانید مخاطبانتان را هدف قرار دهید و اطمینان آنان را جلب کنید، دیگر نیازی نیست که به آنان بفروشید آنها خود برای خرید از شما مراجعه خواهند کرد .

با مشتریان سابق خود که نسبت به آنها شناخت دارید و توانسته اید اطمینان نسبی آنها را جلب کنید به صورت تلفنی یا حضوری در تماس باشید تا علاوه بر اینکه برای برطرف نمودن نقات ضعف و کمی و کاستی های گذشته تلاش می کنید، سعی کنید اطمینان آنها را بیش از پیش جلب و صمیمیت دو طرفه بین خودتان و آنها را تقویت کنید .[10] اگر مشتری هایتان کمتر می شوند و خرید کمتری انجام می دهند، این یک زنگ خطر است که باید در اسرع وقت نسبت به بازنگری و عیب یابی محصول یا فرایند بازاریابی و فروش اقدام نمایید.

نباید از پیشرفت و سرعت حضور اینترنت در بازاریابی و فروش و امکانات بی نظیری که در اختیار بازاریابان اینترنتی قرار می دهد غفلت کرد. اینترنت نوع جدیدی از تبلیغات و امکان فروش محصول می باشد که بسیاری از بنگاه ها به اهمیت آن پی نبرده اند، رشد روز افزون بازاریابی اینترنتی و فروش کالا از طریق اینترنت زنگ خطری برای آن دسته از شرکتهایی است که در این زمینه دانش استفاده از آن را نداشته و یا تمایل به استفاده از آن ندارند. مشتریانی که تمایل به خرید اینترنتی دارند با دو دسته از محصولات برخورد می کنند:

·    محصولاتی که از معروفیت، کیفیت و اعتبار خاص برخوردارند و به راحتی امکان انتخاب و خرید به مشتریان را میدهد.
·    محصولاتی که جدیدا وارد این عرصه شده اند و برای مشتریان و خریداران معروفیت ندارد و انتخاب آنها با تردید صورت می پذیرد.

تبلیغات، تأثیر ناملموسی برروی فروش در بازار و محصول ایجاد می کند. در حال حاضر برنامه های تبلیغات به سمتی پبش می روند که بتوانند موجب افزایش فروش بنگاه ها و در نهایت افزایش درآمد و سود گردد. با وجود اهمیت بالای تبلیغات برروی افزایش فروش، ارزیابی تأثیر آن به سادگی صورت نمی گیرد

به طور کلی تبلیغات یکی از ابزارهای برنامه های ترویجی می باشد، ابزارهای دیگر، فروش شخصی، روابط عمومی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم می باشد. بنگاه ها برای معروفیت خود و کالای خود هزینه تبلیغات زیادی می پردازند و به سبب معروفیت کالا مبلغ بیشتری در مقابل رقیبان گمنام خود از مشتریان دریافت می کنند . همچنین فروش بیشتری را نسبت به رقیبان خود دارند که همین بالارفتن فروش، موجب افزایش سودآوری می گردد. سئله اصلی که می بایست برروی آن تمرکز کنیم این است که چگونه می توانیم با مشتریان برخورد مناسبی داشته باشیم به طوری که بتوانیم به نتایج مورد دلخواه دست یابیم و اصول مشتری مداری کدام است؟

ایجاد اطمینان در مشتریان و جلب اعتماد آنان سخت ترین کار برای کسانی است که کالا و یا خدماتی را برای عرضه در بازار دارند. جلب اعتماد مشتری راه های مختلفی دارد و با توجه به نوع کالا یا خدماتی که ارائه می کنید، می توانید استراتژی های مختلفی را به کار ببرید. پیش بینی رابطه بین متغیرهای بازاریابی و متغیرهای واکنشی در تصمیمات مربوط به فعالیتهای تجاری که در آنها بازاریابی وخرید و فروش بهم وابسته است،از اهمیت برخوردار می باشد.

.2  بیان مسئله
اهمیت بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در عصر جدید و پیوسته در حال تغییر، باتوجه به رشد تولید ودرنتیجه رقابت در بازار، افزایش یافته است. شکی نیست که صنعت ما بدون حضور در بازار اینترنتی و تبلیغات، باعث محرومیتمان از خیلی چیزهای ارزشمند می شود. با داشتن یک وب سایت وتبلیغات اینترنتی، صاحبان و مدیران آن وارد عرصه تجارت الکترونیک می شوند و امکان استفاده از راهکارهای تجارت الکترونیک برای آنها به وجود می آید.

کارشناسان ارتباطات، در گذشته همیشه از تأثیر رسانه های جمعی درافکار عمومی سخن رانده اند، اما اکنون ما باید تأثیر این وسایل ارتباط جمعی جدید - شبکه های اجتماعی - در افکار عمومی و نقش آنها در فروش اینترنتی و انتشار پیام های تبلیغاتی را بررسی کنیم؛ زیرا این رسانه های آزاد، قدرت بسیار زیادی درانتشار پیام ها و فروش کالا و خدمات را در اینترنت و دنیای مجازی دارند.

سؤال اساسی در ذهن پژوهشگر این است که شبکه های اجتماعی و اینترنت، تا چه اندازه میتواند درانتشار پیام های تبلیغاتی و فروش کالا و خدمات و سودآوری مؤثر باشد؟

3.  اهداف پژوهش
·    بررسی نقش بازاریابی اینترنتی در انتشار پیام های تبلیغاتی برای جذب مخاطب.
·    معرفی بازاریابی اینترنتی و کاربردهای آن، به خصوص در بخش تبلیغات، بازاریابی و فروش کالا و خدمات.
·    مقایسه شبکه های اجتماعی با روش های سنتی، در فروش کالا و خدمات.
4.    اهمیت و ضرورت پژوهش
اینترنت جزء جدانشدنی زندگی انسان های قرن21 است؛ درنتیجه، آشنایی با مبانی و مفاهیم پایه و شناخت این پدیده جهانی، جزء واجبات زندگی امروزی شده است. زندگی امروز در جوامع مدرن، شامل پیام های تبلیغاتی و فروش اینترنتی است. این عملیات در قالب های متنوع و متعدد، از زندگی روزمره تا زندگی کاری افراد را تحت تأثیر قرار داده است. از هدف گیری کالاهای فیزیکی و خدمات بانکی تا تبلیغات پیچیده، همگی جزء جدانشدنی زندگی مدرن انسان امروزی است.

.5  پیام های تبلیغاتی

تولید و ارائه پیام های تبلیغاتی همانند بسیاری از پدیده های صنعتی امروز، یک فعالیت چند رشته ای و حاصل دانش های متنوع چون روانشناسی، جامعه شناسی، ارتباطات، مطالعات فرهنگ و بازار شناسی است و به مدد روش ها و فنون متنوعی نیز انجام می شود

اهمیت تبلیغات از آنجا سرچشمه می گیرد که نه تنها یک ابزار ارتباطی و رقابتی در برابر دیگر تولید کنندگان به شمار می رود، بلکه وسیله ای است که توسط آن، مشتریان از ابداعات و نوآوری های شرکت و همچنین تغییر در محصولات آگاه می شوند. تبلیغات تأثیر ناملموس برروی فروش، در بازار مورد نظر ایجاد می کند. در حال حاضر برنامه های تبلیغاتی به سمتی پیش می روند که بتوانند توجیه اقتصادی داشته باشند 

یکی از مشکلاتی که بر سر راه مسئولین تبلیغات یک شرکت قرار دارد، چگونگی ارائه رابطه ای مشخص بین اثر بخش بودن تبلیغات و بالابردن سود فروش می باشد، زیرا انتظاری که از یک مدیر تبلیغات وجود دارد این است که با استفاده از تبلیغات، سود شرکت را افزایش دهد و بتواند نقش تبلیغات را برای مدیریت شرکت مشخص کند

عدم شفاب سازی میزان نقش تبلیغات برروی سود شرکت باعث از دست رفتن جایگاه مدیران تبلیغاتی در سازمان ها و در نظر مدیران ارشد می شود .

در حال حاضر همه ما از قدرت کلمات در گفتارها و نوشته ها آگاه هستیم و می دانیم کلمات هستند که شالوده اصلی یک گفتار را تشکیل می دهند. مطمئناً این موضوع در نوشتن خودش را نشان می دهد

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید