بخشی از مقاله

تاثیر تجارت سیار درراستای پشتیبانی از اجرای واکنش شبکه زنجیره تامین

چکیده
در این مقاله زیر ساختاری از تهیه واکنش شبکه زنجیره ای بیان می شود. با توجه به این نکته که آرایش فناوری تجارت سیار از حالت سنتی شبکه زنجیره ای در کنترل کردن تغییرات بازار مؤثرتر است.
روش تهیه پیشنهادی زیر ساختار زنجیره ای به معنای طرح فناوری شامل : زبان افزایش نرخ (WML) و زبان افزایش نرخ قابل توسعه (XML) برای توانا کردن تبدیل اطلاعات مؤثر در میان چندین موضوع اطلاعاتی که در طرحهای توزیع شده بر نواحی که از نظر جغرافیایی جدا شده اند را در بر داردو به موجب آن شیوه به کارگیری واکنش تهیه اولیه شبکه زنجیره ای باقی می ماند. مطالعه موردی برای ارزیابی امکان اجرای محل پیشنهادی انجام می شود.
در مطالعات اخیر یافت شده است که فناوری بی سیم، تکنیک محاسبه سیار و برنامه ریزی اینترنتی ، توسعه راه حل سیار در چندین صنعت را موجب می شود. جدا از مکان ردیابی اجناس به علاوه خدمات آشکار، تجارت سیار توانایی ایفای نقش مهمی برای افزایش اجرای شبکه زنجیره تامین را دارد که با کنترل مناسب خرید و مدارهای تولید، احاطه کننده طیف وسیعی از فعالیتهای زنجیره ای با ارزش از زمان تولید تا خدمات بعد از فروش می باشد.
اهمیت این تحقیق، استفاده توام از ترکیبی از فناوری های ادغامی برای تشکیل سیستم یکپارچه است که برای رسیدن به انعطاف پذیری بالای کار در شبکه زنجیره تامین کمک شایانی می کند.
کلمات کلیدی:
زبان توسعه پذیر تفاوت بین هزینه وقیمت کالا، کنترل فهرست موجودی در محیط سبک صنعتی امروزی، ،

برای فراهم نمودن واکنش های سریع به تقاضاهای مصرف کننده شبکه زنجیره تامین ، برای شرکتها به منظور شیوه به کارگیری مرز رقابتی در بازار تحت تغییر لازم است که در حقیقت، افزایش تعداد شرکتهای شرکای تجاری با خریداران و دیگر همکاران تجاری را شکل می دهد. به منظور کسب مرز رقابتی در بازار و راضی کردن مصرف کننده ها در حین ایجاد موقعیت غالب در میان شرکامی باشد. صرف نظر از شکل دهی تشکل های اقتصادی به جهت ارتقای همکاری شرکتها، در جستجوی راه هایی برای واکنشگر شدن بیشتر به محیط بازار، توسط مقاوم سازی و ساخت ساختار سازمانی ، توسط تطبیق فناوری های اطلاعاتی به منظور استفاده از دانش در ماورای سازمان می باشد دراین سیستم تولید مورد توجه برای مدیریت شبکه مجتمع ارتیاطاتی اطلاعاتی در میان موجودیتهای شبکه زنجیره تامین به تشکلات اقتصادی توسعه یافته نیاز است.

به منظور کسب مرز رقابتی، شرکتها باید قادر به ایجاد محیطی باشند که به ثابت ماندن تعویض اطلاعات و داده ها از طریق همکاری های تجاری در شبکه زنجیره ای ارزشمند با ایجاد یک طرح همکاری کمک کنند(به شکل ۱ مراجعه کنید). اکنون، افزایش تعداد تعاونی هایی که بر تجارت اصلی آنها تأکید می شود تا به رقابت اصلی توسط منشا قراردادن مابقی عملیاتهای زنجیره ای ارزش بین دیگر همکاران و خریداران تجاری برسند حائز اهمیت است ، جهت گرایش به متمرکز شدن بر رقابت اصلی شرکت که موضوع مهمی است لازم است شرکتها بتوانند فعالیتهای ماورای کنترل هستقیم خود را به طور موثر در حین حفظ رابطه نزدیک با خریداران و شرکای تجاری به منظور تکمیل کردن تمام عملیاتهای زنجیره ای ارزش تولیدی، کنترل کنند به علاوه، به علت سرعت واگیری استفاده از کامپیوترها، اینترنت و رخداد نزول اقتصادی، در مورد محصولات، کیفیت خدمات در تجارت و توسط ایجاد ارزش ها برای مصرف کنندگان، شرکتهای تجاری به سیستم تعویضس اطلاعات مؤثر در میان شرکای تجاری به تجارت سیار با دسترسی آسان و سریع اطلاعات مهم در مورد تقاضاها و گرایشات بازار نیاز دارند- به عبارتی دیگر، برای مطمئن شدن از وجود توانایی شرکت برای رقابت در بازار رقابتی بالا به سختی به پیاده سازی سیستم گردش اطلاعات کافی و مؤثر در شبکه زنجیره ای ارزشمند اعتماد می کنیم.

۲- مشکلات مربوط به عمل حاضر مدیریت زنجیره تامین حاضر
تسهیم اطلاعات به بخش کامل زنجیره ارزش به همراه عناصر لازم و اساسی برای تشکیل این شبکه تخصیص داده می شود. ایجاد سیستم اطلاعاتی تشکیلات اقتصادی واکنشی که به تعویص همزمان اطلاعات کمک می کند. لازم است به منظور ایجاد محیطی رقابتی و تعاونی آن توسط مجتمع شبکه زنجیره ای ارزش مدیریت شود. در اکثر سیستمهای تعویض اطلاعات به ورود اطلاعات انسانی توسط کارمندان و یا جمع آوری دادهها از طریق سیستم های کامپیوتری اتوماتیک القاشده در عملیاتهای روزانه تجاری نیاز است. هرچند، مشکلاتی هنگام با استفاده از کامپیوترهای میزی به عنوان وسیله ای ورودی و خروجی برای تعویض اطلاعات در ایجاد شبکه زنجیره تامین واکنشی ایجاد می شود به علت این حقیقت که کامپیوترهای میزی هنوز دارای دو محدودیتمی باشد: اول اینکه، کاربران باید در جلوی کامپیوترهای میزی که با آنها کار می کنند، بنشینند. دوم، حتی در کامپیوترهای پور تابل- نوت بوکا استفاده نرم افزاری برای تماس گرفتن و اتصال به تهیه کننده خدمات شبکه و انتظار برای تکمیل پروسه تبادل قبل از اینکه کاربرد اینترنت را آغاز کنند، نیاز است(سن، ۲۰۰۰)، این محدویتهای کامپیوترهای میزی هوانع های توسعه تسهیم اطلاعات مؤثر و شبکه زنجیره تامین سریع هستند. مدیریت زنجیره تامین شامل گردش مواد، اطلاعات و پول در شبکه ای از مصرف کننده ها، خریداران، سازندگان و توزیع کننده ها استد به علت پیچیدگی شبکه، ارتباط بین موجودیت مفاد انتقال صحیح و بهنگام اطلاعات سخت می شود. در بازارهای رقابتی بالای امروزی، تحویل سریع محصولات و اطلاعات جدید برای بقای شرکت ضروری است. (بوام ۲۰۰۰) پیشنهاد داد که، برای نمونه، در صنعت نیمه رسانا، که کاهش هزینه نادرست است سیکل های طول عمر محصول مداوما در نوسان است زیرا از رده خارج شدگی به علت هر تأخیر در زنجیره تامین ممکن است منجر به جریمه سنگین شود. تعیین کننده امروزی موفقیت تجارت ها چگونگی تنظیم در روند مدیریت زنجیره تامین سنتی و استراتژی هایی که شرکتها برای اصلاح اجرا به کار می گیرند، می باشد
. ۳- اهداف مقاله
برای حل مشکلات کامپیوترهای میزی و مدیریت زنجیره تامین ، در یافتیم که تجارت سیار دارای پتانسیلی در حمایت از شبکه زنجیره تامین دارد تا آن را از طریق تطبیق فناوری بی سیم واکنشی تر کند تا قادر به ارتقاء توانایی تعویض اطلاعات در شبکه زنجیره ای ارزش بدون توجه به محدودیتهای جغرافیایی باشد. در تجارت سیار احتمالا فرصتهای جدیدی برای شرکت ها فراهم می شود. طبق تحقیق انجام شده توسط CTIA، بیش از ۱۰۰۰ میلیون گوشی سیار و دیگر وسایل سیار به طور جهانی استفاده می شود(CTA n.d) این تعداد برای افزایش تا ۲ بیلیون در چند سال بعدی برنامه ریزی می شود که بیش از جمع کل ترکیب شده همه وسایل در چندین زمینه است. طبق تخمین انجام شده توسط گروه گارتنر، بین ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵، حداقل ۴۰ درصد تجارت سیار از گوشیهای شیک حمایت شده توسط پروتکل کاربرد بی سیم (WAP) آغاز خواهد شد( click Ser Vice S. Com) به علاوه، در تحقیق صورت گرفته توسط شارارد گزارش شد که کل درآمد از تجارت جهانی روی خط به ۱۲/۸ تریلیون دلار تا سال ۲۰۱۰ خواهید رسید، که با ایجاد فرصتهایی برای تجارت می باشد.
برای دریافت فرصستهای رشد فناوری های بی سیم و مطمئن شدن از رشد آینده شرکت، تطبیق فناوری های بی سیم برای حمایت از رشد شبکه زنجیره تامین پیشنهاد می شود. در حالیکه فعالیتهای زیاد تحقیقی مربوط به این راهکارها، مدلسازی و استراتژی شبکههای زنجیره تامینوجود دارد تحقیق در مورد نشر مرتبط با بخش کوچکی از روش شناسی واضح برای انجام شبکه زنجیره تامین شامل آخرین فناوری ای سیم تکمیل شده با دیگر فناوری های ادغام شده را تنزل هیدهند. بنابراین، در این مقاله زیر ساختار استفاده از تجارت سیار با فتاوری انجام شده آشکار برای حمایت از اجرای شبکه زنجیره تامین واکنشی را پیشنہاد می دھیم۔
- رشد و کاربردهای تجارت سیار در سالهای اخیر
ادغام فناوریهای بی سیم و سیار فرصتهای زیادی را برای تجارت سیار فراهم آورده است. حراج سرویس خدمات ارتباط شخصی در دهه دوم ۱۹۹۰ در اکثر کشورها حرکت شدیدی به سمت روشهای ارتباطاتی بی سیم را ایجاد کرد. بر طبق آمارهای تجارت سیار نشان داه شده درcpayDeWa.COnl (۲۰۰۴) حدود ۶۸/۹ درصد از ۱/۴۶۰ میلیون کاربرهای اینترنت، کاربرهای اینترنت بی سیم در ۲۰۱۰ خواهند شد. این پروژه اهمیت ساخت استراتژی ها توسط شناسایی نیروهای محرک فوریت تجارت سیار را نشان می دهد. مطابق گروه گارتنر و دیگر پروژه های تأیید شده تحقیقی، تعداد وسایل سیار بی سیم اساسا در سال های آینده افزایش می یابد. برخلاف کردن آنها (click serven.com 2000).A.:S sli. 1;
۵- عناصر ضروری و فاکتورهای موفق تجارت سیال شامل:
* وسایل تجارت سیار باید کوچک، کم وزن، و کارآمد باشد. ویژگی های کوچک و کم وزن بودن موجب استفاده آسان می شود در حالیکه می تواند زمان استفاده طولانی را نیز فراهم کند. در وسایلی که از سیستم عملیاتی استفاده می شود می توان اندازه وسایل را سیار کوچک کرد، که علاوه بر آن حافظه محدوده شده ای نیز دارند. بنابراین، لازم است در آنها داده ها با پایگاه داده بزرگتر ی برای تسهیم اطلاعات استفاده شوند. * وسایل باید دارای کیبوردهای کوچک باشند، که برای متن های کوچک و ساده کردن کنترل آن وسیله مناسب باشد. فاکتورهای بیان شده را باید مورد توجه قرار داد وسایل فناوری بی سیم و کاربردهای آن باید در حمایت از شبکه زنجیره تامین موفق باشند. به علاوه، پروتکلهای ارتباطات رایج برای ساده کردن اتصال داخلی و ارتباط وسایل بی سیم به طور همزمان توسعه یافته اند. استاندارد مشترک در وسایل بی سیم روی وسایل سیار به عنوان پروتکل کاربرد بی سیم (WAP) شناخته می شود. ویژگیهای WAP شامل تهیه فایل راه انداز مشابه جاوااسکریپ و سکیوریتی (Security) است. WAP و سرویس رادیویی بسته کوچک عمومی (GPRS) توسط هدست بی سیم و سازنده های وسیله، تهیه کنندگان سرویس و زیرساختار تطبیق یافته اند، با نسل سوم و جدید(۳G فناوری بی سیم که داراي سرعت و پهنای باند بیشتر است(سرعتهایی بالای ۲mbps) و از انتقال رسانه ای حمایت می کند ارتباط بی سیم باید مطمئنا در قدرت افزایش یابد و تعویض داده ها را در میان شرکای تجاری کارآمدتر کند. بازیگرهای غالب مانند نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ منبعی را برای توسعه فناوری ترمینالی دستی تخصیص دادند و NNT DOCOMO ژاپنی شبکه بزرگی را با طرح شرکت inOde در ۲۰۰۰ ایجاد کردو به ۴۳ میلیون مشترک در ژاپن در اوایل ۲۰۰۲ رسید. دیگر فناوری ارتباطاتی بی سیم، بلوتوث، توسط اریکسون اجرا شد، برای ارتباط یافتن با وسایل شخصی به شبکه اطلاعاتی بی سیم توسعه یافته شد، بلوتوث از استانداردهای بی نسیم گرفته می شود که پیش از این در محصول های تجاری یافت می شد. همچون گوشیهای بی سیم و LAN بی سیم. و به منظور تغییر نویز و تداخل تنظیم می شود و بهترین استفاده از توالی های قابل دسترس را موجب می شود. مهمتر اینکه، بلوتوث در شبکه ای عمل می کند که همیشه روشن است، می تواند داده ها را هر کجا که نیاز باشد بدون وقفه برای برقرار کردن ارتباط بفرستد و دریافت کند و به هیچ آغازگر بشری برای ارتباط نیاز ندارد(سیلکات، ۲۰۰۱). این مشخصه های بلوتوث آن را به عنوان گرداننده خوب برای داده ها مناسب می کند. هرچند، بلوتوث دارای مانعی است که آن را ابزار کامل ارتباطاتی بی سیم نمی کند. با بلوتوث می توان فقط سیگنالها را در فواصل کم انتقال داد- دایره فعالیتی با شعاع حدود ۱۰ متر. بنابراین زمان تطبیق بلوتوث، لازم است به پوشش شبکه توجه شود. از فناوری بی سیم به طور وسیعی در صنایع مختلف استفاده می شود از سیستم های فرکانس - رادیوئی با وسایل بی سیم در نیکورگاز استفاده می شود و برای ارتقاء انبارداری و ذخیره در اسمارت وال مارت راه اندازی می شود. به عبارتی دیگر به مدیریت فوری اطلاعات توسط اجازه دادن به فروشندگان برای دستیابی و تسهیم فوری اطلاعات به طور بی سیم با وسایل سیار در شرکت شیمیایی ایستمن می رسیم. در ارتش ایالات متحده آمریکا LAN بی سیم برای ذخیره فوری برای سفارش قسمتهای ضروری از طریق اتصال بی سیم با سیستم های ارتشی تطبیق داده شده است. زمانی که تانک یا کامیونی در میدان جنگ خراب می شود. به جهان تجارت برگردید، نمایندگان فروش شرکت آمریکایی پپسی سفارشات مشتری را از راه دور از طریق فناوری بی سیم دستی وارد می کند تا موجودی و تحویل را دنبال کنند، با این سیستم شرکت قادر به حداقل رساندن مقدار موجودی در انبار می شود به علاوه در شرکت حمل و نقل از سیستمهای ارتباطاتی سیار برای پیشنهاد فوری اینک حمل کننده (فرستنده) بار خود را در هر زمان داده شده تحویل دهد(شانکار و اودریسکول، آتکینسون،، چانک و پارکر). با ویژگیهای تجارت سیار، دارای پتانسیلی در حمایت از شبکه زنجیره تامین برای واکنشی تر کردن آن می باشد. هرچند در تحقیق های اخیر نشان داده می شود که فعالیتهای تحقیقاتی در این ناحیه از توسعه استفاده از فناوری بی سیم برای حمایت از شبکه زنجیره تامینتوجه قایل شایانی را جلب نکرده است. بنابراین در این مقاله، تطبیق تجارت سیار برای ارتقاء واکنش پذیری شبکه زنجیره تامین پیشنهاد می شود. ۱- زیر ساخت شبکه زنجیره تامین زیرساخت زنجیره تامین مستقیماً بر اجرا و کارایی شبکه زنجیره تامین اثر میگذارد. زیرساخت پیشنهاد شده زنجیره تامین تعویض کافی اطلاعات و تسهیم دادهها در میان اعضای زنجیره ارزشی (به شکل ۲ مراجعه کنید) را با تطبیق راه کارهای فناوری توزیع شده، و یا ارتقای ارتباطات با طرح WML و XML آسان می کند. تجارت سیار تسهیم دادههای آشکار و متمرکز شده ناحیه ارتباطاتی بر تطبیق وسایل دستی بی سیم و سیار به منظور حمایت از فعالیت های تجاری و بازرگانی است در حالیکه منجر به این می شود که عضو برای ایجاد شبکه زنجیره تامینبازاری واکنشی ضروری شود با ویژگی های ذاتی محاسبه سیار، شرکتها می توانند نیازهای مشتری ها را جوابگو باشند و تقاضاهای آنها را با کنترل دقیق دسترسی به موجودی در قفسههای فروشگاه و انبارهای موجودی پیش بینی کنند، بنابراین، ارتقاء واکنش پذیری به تغییرات سریع بازار ایجاد می شود با وسایل تجارت سیار، اطلاعات و دادهها در هر زمان در سیستم و هرکجا با احراهای آسان را ارائه می کند زیرساخت زنجیره تامین در ایجاد استفاده از مکانیزم سیال اطلاعات مؤثر برای هماهنگ کردن و کنترل عملیات ها در زنجیره ارزش و تقاضاها در بازار هدفمند می شود.
۷-کاربرد بی سیم در فروش مستقیم
زیرساخت شبکه زنجیره تامین به دو گروه طبقه بندی می شود: واسطه های خارجی و موضوعات تجاری، واسطه خارجی دارای دو زیر گروه است: کنترل عرضه هالموجودی و تقاضا در بازار، هردو به موضوعات تجاری، همکاری از طریق فتاوریهای تعویض اطلاعات رابطه پیدا می کنند. به منظور تحویل محصول به مصرف کننده های نهایی از خرده فروشی استفاده می شود- کاتالوگ روی خط در فروشگاه مجازی شرکت قابل دسترس است و مصرف کننده ها می توانند خریدهای روی خطی را انجام دهند. هنگامیکه مصرف کننده سفارشی را با فرستادن درخواستی به شرکت از طریق گوشیهای ۳G یا فروشگاه مجازی شرکت انجام هی دهد، اطلاعات مصرف کننده و اطلاعات سفارش به پایگاه داده مرکزی شرکت از طریق اینترنت، شبکه داخلی یا شبکه خارجی منتقل می شود. معامله گزارش می شود و کنترل موجودی به طور اتوماتیک با سیستم مدیریت هوجودی برای تکمیل انتقال صورت میپذیرد۔ مصرف کنندهها و مشتری های تجاری بازار را تصرف می کنند زمانیکه می توانند اطلاعاتی را در مورد هزینه و کیفیت محصول به طور مؤثرتر و مکفی تر بدست آورند(کرتو کا) موجب حرکتی پر توان می شود در حالیکه صداقت مصرف کنندهها کاهش یابد موجب روابط ناپایدار تجارتی می شود. برای کنترل مشکل و باقی ماندن در این محیط رقابتی بالا، واسطه ها در زنجیره تامین باید خدماتی را با درجه بالاتری از کیفیت نسبت به قبل با حفظ ارتباط نزدیک با مصرف کنندهها انجام دهند و توانایی کمک به آنها را در حل مشکلاتشان را فراهم کنند نه اینکه فقط وظایف عادی را انجام دهند(کرتوک) بنابراین، برای ارتقاء سرویس فروشگاه مجازی مصرف کننده ها می توانند برای عضویت در سرویس پیام WAP ثبت نام کنند، هر زمانی که هحصولات جدید یا تبلیغات ویژه ای وجود داشته باشد. پیام نWAL به گوشی سیار عضو به طور اتوماتیک فرستاده می شود. WAP پروتکل کاربرد بی سیم، مجموعه ای از استانداردهایی با طراحی ویژه برای موجه شدن با چالش های اینترنت بی سیم است. WML برای تعیین محتوای وسایل WAP است. به شرط طرح کلی، ورود دادهها و رهیابی بWML شبیه بHTML، زبان تفاوت بین هزینه و قیمت هاست. برخلاف شباهت کلی آنها، در مWML محدودیتهای وسایل بی سیم مورد توجه است که دارای نمایشگرهای کوچک، پردازشگرهای کم وزن، و ارتباطات آهسته می باشد در بWML مدل های رهیابی واضحی فراهم می شود که کمک می کند مطمئن شویم که عناصر رهیابی برای کاریر بر خلاف ناحیه نمایش محدود شده قایل رویت می باشد. طرح بندی سطح اکارت مWML، انتقال دو سویه شبکه، را کاهش می دهد، و معتبرسازی حوزه تو کار نیاز به فایلهای آغازگر متمرکز CPU را کاهش میدهد. چون مWML به ورود اطلاعات کمک می کند، لیستهای محصولات به گوشی سیار مصرف کنندگان فرستاده می شود که به مصرف کننده اجازه می دهد تا خرید را مستقیماً از لیست توسط فرستادن پیام به تسهیم شرکت انجام دهد. در شکل ۳ توضیحی در مورد اینکه چگونه مWML با انتقال داده به مصرف کنندگان از شرکت و برعکس منطبق می شود، داده می شود. ۸- ابزار بی سیم برای خرده فروشی به عبارتی دیگر، مصرف کنندگان برای دیدن فروشگاه های خرده فروش دعوت می شوند و برای دیدن و تماس فیزیکی واقعی به فروشگاه های زنجیره ای می روند. برای اطمینان از قابل دسترس بودن موجودی در فروشگاههای فیزیکی، شرکت ها خودرایا فناوری بازرگانی پویشی که به حذف خطاها در حین نگه داری اجناس در خرده فروشی ها کمک می کند تطبیق می دهند. بازرگانی پویشی شامل ایجاد زنجیره تامین واکنشی و بازار محوری است، که در آن اطلاعات ثابت و کاملاً صحیح، از طریق اطلاعات جستجو شده به دست آمده و تصمیم های تجاری بهتری را به ایجاد حراجیهای مداوم و درآمدهائی از طریق مدیریت پیشرفته طبقه ای سوق می دهد (کالدول). در تحقیق انجام شده در سان آنتونیو، در ایالات متحده، گزارش شد که بازرگانی پویشی اثر کل زنجیره تامین را اصلاح می کند، با پیشنهاد: ذخیره سازی توسط حذف ورود محصول، کنترل های شراکتی، و سود بخشی عادی و استفاده از دارائی افزایش یافته (لان)، بازرگانی پویشی شامل استفاده از اطلاعات جستجو شده برای ایجاد زنجیره تامین بر محور بازار مؤثر است که از اطلاعات برای تطبیق کردن عرضه اجناس با تقاضای مصرف کننده در زمان فروش استفاده می شود. به علاوه، اطلاعات صحیح و قابل آزمایش را تهیه می کند که برای مدیریت مداوم روابط تجاری بین شرکای تجاری استفاده می شود. تأثیر شبکه زنجیره تامینرا برای تحویل مستقیم سازندگان به علاوه مصرف کنندگان خرده فروشی با همکاری فناوریهای الکترونیکی ارتباطات به منظور رفع اختلافات و ناکاراییها در حین استفاده از اطلاعات روزانه زمان فروش برای پرداخت به فروشنده برای محصولات فروخته شده را افزایش میدهد. تطبیق فناوری پویشی، اطلاعات ناصحیح را به حداقل می رساند زیرا به هیچ ورودی متنی نیازی نیست این فناوری قابل تطبیق به عنوان سیستم فروش لحظه ای سیار است. به منظور تهیه سریع و بهترین خدمات مصرف کننده، رکوردهای یک قرار فروش در فروش لحظه ای بدست آمد، همچون کیفیت ویژگی آیتم، میزان تخفیف و غیره، توسط دستیاران دیجیتال شخصی(PDA) در قرارداد فوری در هر کجا در فروشگاه خرده فروش جمع آوری می شود. با مسدود کردن PDA در برگشت به چهارچوب، تطبیق رخ میدهد. رسیدها برای مصرف کننده ها فرستاده میشود. مصرف کننده های جدیدتر باید برای پرداخت منتظر بماند؛ سیستم سیار فروش لحظه ای قرارداد را در پیشخوان تکمیل میکند جایی که نمایندگان فروش خدمات را فراهم می کنند(شکل ۲). ۹- فناوری موضوعی برای کنترل فهرست موجودی دادههای شرکت را می توان به شکل موضوعات تجاری بیان کرد که از ارتباطات با شرکاء و انبار موجودی زنجیره تامین حمایت می کند. شبکه زیرساخت زنجیره تامین به ساخت محاسبه شده کنترل شده و توزیع شده برای ارتباط با سیستمهای کامپیوتری فروشندگان و شرکای تجاری پخش شده نیاز دارد. (وار شنی ) به منظور رسیدن به این هدف، فناوری موضوعی توزیع شده، که به پیشرفتهای قابل توجه ای در چند سال اخیر رسیده است، نقش مهمی را بر حسب تهیه دسترسی و تسهیم آسان اطلاعات و دادهها در سراسر شبکه توزیع شده ایفا می کند. در حقیقت راه کار سیستم توزیع شده بیشتر از مدل های مشتری / سرور است. شبکههای پایگاهها ممکن است متناوباً مشابه مشتریها یا سرورها زمان لزوم عمل کند. در این سیستمها به کاربرها اجازه داده می شود تا پیامها را به دیگر موضوعات داده ای بفرستد که در پایگاه دادهها یا دیگر دستگاههای مشتری با دیگر کاربردها در هر کجای سازمان باقی می ماند. بهترین روند برای پیشرفت سیستمهای توزیع شده به فناروی موضوعی تکیه می کند(هارمون و موریسی). به منظور تعویض اطلاعات مؤثر و تسهیم با شرکای فروشنده و شرکت های بسته بندی های نرم افزاری تجاری که فناوری موضوعی توزیع شده همچون ساختار مدل موضوعی مؤلفه توزیع شده میکروسافت (DCOM) را یکی می کند، را تطبیق می دهند، که خدماتی برای ایجاد کاربردهای توزیع شده در محیط ویندوز را تهیه کند. DCOM ساختاری است که مؤلفه ها و پروسه ها را قادر به ارتباط یافتن در سراسر شبکه در هدل توزیع شده می کند. خدمات پیامی توزیع شده، خدمات واسطه در خواست کالا، خدمات قرارداد توزیع شده و خدمات اتصالی اطلاعات که همگی در مکانیزم کنترل پردازش از راه دور آن طبقه بندی می شود، را تهیه می کند(راک ایوانز). مزیت های استفاده از DCOM شامل، هزینه کم نرم افزاری شده با ویندوز New Technology)NT) و توانایی قادر ساختن پروسه های قرارداد بر اساس پایگاه ویندوز NT است. خدمات DCOM دارای ارتباط نزدیک با پایگاه ویندوز NT است. به منظور ترویج DCOM به عنوان محصول پایگاه پیوندی، در حقیقت میکروسافت حمایت DCOM در یونیکس با همکاری با شرکتهای سه شریکی را توسعه داده است. بنابراین، به عنوان یکی از ساختار زیر ساخت زنجیره تامین پیشنهاد انتخاب

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید