بخشی از مقاله

خلاصه

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه علوم مدیریتی و فناوری اطلاعات در جهان رخ داده است، شاهد تغییرات بسیار فاحش ومتمایز در نوع مدیریت و سازماندهی سازمان ها هستیم.بنابراین هدف این تحقیق تبیین تاثیر چارچوب سازی مجدد بر عملکرد مدیران است.جامعه آماری این تحقیق شعب بانک ملت استان البرز می باشد که با توجه به روش نمونه گیری طبقه ای حجم نمونه 42 نفر انتخاب شد. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و بر اساس گردآوری داده ها، توصیفی- پیمایشی می باشد.روش گرد آوری داده ها پرسشنامه استاندارد است. نتایج تحقیق نشان داد فرضیه مبنی بر تاثیر چارچوب سازی مجدد بر عملکرد مدیران بانک ملت استان البرز تاثیر معنی داری دارد.

واژههای کلیدی: چارچوب سازی مجدد، عملکرد مدیران.

مقدمه

توسعه روز افزون فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی دستاوردهای فراوانی را برای جامعه بشری به ارمغان آورده است و تاثیر شگرفی بر زندگی مردم و نیز رفتار و مناسبات اجتماعی آنان گذارده است. یکی از مهمترین این دستاوردها که منجر به افزایش سطح آگاهی جامعه گردیده است، سهولت در دسترسی افراد به حجم وسیعی از اطلاعات گوناگون می باشد. با افزایش آگاهی افراد جامعه، نیازهای جامعه نیز افزایش می یابد و با توجه به پیچیدگی محیطی و محیط خارج در حال تحول و پویایی اقتصاد در بازارهای کشور در شرایطی که فرصتهای گذشته از بین می رود و فرصتهای جدیدی ایجاد می گردد، فقدان تفکر استراتژیک ما را از بهره برداری از فرصتهای جدید محروم می سازد. سازمان ها دیگر نمی توانند باروش های معمولی مدیریت و برنامه ریزی پاسخ گوی تحولات و تغییرات پیرامون خود باشند.

از طرف دیگر جهت اجرای آن فرآیندهای مدیریت استراتژیک را جایگزین شیوه قبلی و معمولی مدیریت نمایند تا بهتر بتوانند سازمان را از درون وبرون پویا و سرپا نگه دارند . آنچه در این راستا مشکل به نظر می رسد دوام و پایداری برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک درسازمان است، تفکر استراتژیک مدیران و کارکنان سازمان تضمین کننده این دوام است بنابراین اهمیت ایجاد تفکراستراتژیک در مدیران سازمان خیلی بیشتر از استقرار برنامه های استراتژیک می باشد. با توجه به مسائل بیان شده،پژوهشگر در تحقیق حاضر به دنبال پاسخ به این سوال می باشد که آیا چارچوب سازی مجدد بر عملکرد مدیران تاثیرمعنی داری دارد یا خیر؟

مبانی نظری

مبانی نظری پژوهش کمک می کند که پژوهشگر به شناخت کامل تری از پژوهش و حوزه پژوهش های انجام شده دست یابد. از این رو در این پژوهش نیز به بررسی مبانی نظری پژوهش در قالب حوزه ها و متغیرهای پژوهش پرداخته می گردد.

چارچوب سازی مجدد

به توانایی از رهبران اشاره دارد که با استفاده از آن می توانند بین دیدگاه ها، مدل های ذهنی، پارادایم ها و چارچوب ها جا به جا شوند به ترتیبی که بتوانند بینش های جدیدی را ایجاد نموده و گزینه های متفاوتی برای اقدام را به وجود آورند.

عملکرد کارکنان

سنجش روش مند و منظم انجام وظیفه افراد در مشاغل محوله و شناسایی توانمندی های موجود در آنان به منظور رشد و بهبود می باشد - میرسپاسی، . - 1383

پیشینه پژوهش

در پژوهشی به بررسی تاثیر چارچوب سازی مجدد بر عملکرد مدیران پرداخته شد،. پس از جمع آوری اطلاعات با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان دادند که تمامی مولفه های تفکر استراتژیک بر عملکرد شغلی مدیران تاثیر مثبت و مستقیم دارند. یافته های تحقیق نشان دادند که به ترتیب مولفه های تفکر مفهومی، آینده نگری، چارچوب سازی و فرصت طلبی هوشمندانه بیشترین تاثیر را بر عملکرد شغلی مدیران گروه صنعتی سپاهان داشته اند - محمدی، . - 1394
در پژوهشی به بررسی تاثیر سبک های مهارت مذاکره بر سطح فروش شرکت چینی کرد در کرمانشاه پرداخته شد. روش این تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی بود و از نظر هدف نیز، کاربرد. جامعه آماری پژوهش شامل 30 نفر از کارکنان شرکت بودند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه مقیمی استفاده شده بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید