بخشی از مقاله

خلاصه

از لحاظ مفهومی انتظار می رود فشار هزینه  حسابرسی بر کیفیت حسابرسی در هر زمانی    بتواندآسیب برساند،اگرچه انتظار داریم تاثیر فشار هزینه های حسابرسی بر کیفیت حسابرسی در دوره رکود اقتصادی
قوی تر باشد .در طی رکود اقتصادی و پس از آن،قانونگذاران بارها به بیان نگرانی پرداخته اند که فشار هزینه حسابرسی بر روی صاحبکاران میتواند تلاش حسابرس را کاهش داده و در نتیجه کیفیت حسابرسی را تحت تاثیر قرار دهد  .با توجه به اینکه حسابرسان در دوره رکود اقتصادی به احتمال زیاد ریسک اظهارنظر غل  ناشی از کاهش سودآوری صاحبکار واختلالات بالقوه دارایی را افزایش میدهند. 

در این مقاله ،ما به بررسی اثر فشار هزینه حسابرسی بر کیفیت حسابرسی در دوره رکود اقتصادی پرداخته ایم و شواهد اولیه در مورد تاثیر رکود اقتصادی بر هزینه های حسابرسی و چگونگی فشار هزینه حسابرسی برکیفیت حسابرسی ارائه می دهد

نتایج بدست آمده در این مقاله نشان می دهد که فشار هزینه حسابرسی با کاهش کیفیت حسابرسی در سال های رکود اقتصادی همراه بوده است.        

مقدمه

دوره رکود اقتصادی و پس از آن،قانونگذاران بارها و بارها به بیان نگرانی از این امر پرداخته اند که فشار هزینه های حسابرسی به روی صاحبکاران می تواند تلاش حسابرسی را کاهش داده و در نتیجه کیفیت حسابرسی را تحت تاثیر قرار دهد.به عنوان مثال،دانیل گولزر1 رئیس فعال هیات نظارت بر شرکت های سهامی عام 2 - PCAOB - ،به شرکت های حسابرسی هشدار داد که صاحبکاران انتظار دارند حسابرسان با پذیرش کاهش حق الزحمه دریافتی در این بحران اقتصادی آن ها شریک شوند.

PCAOBاز نزدیک بر فشار هزینه های حسابرسی که شرکت های حسابرسی را وسوسه میکند دقت حسابرسی را کم کنند،نظارت خواهد داشت - گولرز، . - 2010حسابدار ارشد جمیز کرور تاکید کرد که حسابرسان نباید محدود کردن کار حسابرسی را به عنوان یک راهکار برای مقابله با سقوط درآمد خود در در نظر بگیرند.

اگرچه قانونگذاران و متخصصان ادعا می کنند که حسابرس فشار قابل توجهی را برای کاهش هزینه های حسابرسی در طول رکود اقتصادی تجربه کرده اند . - چیفرز و والن2،. - 2010فشار هزینه حسابرسی مفهومی که می تواند بر کیفیت حسابرسی در هر سال آسیب برساند، اگرچه انتظار داریم بیششترین تاثیر فشار هزینه حسابرسی بر کیفیت حسابرسی در دوره رکود اقتصادی باشد.

به دنبال ورشکستگی به تقصیر و تقلب شرکت های بزرگ و چند ملیتی که باعث بدنامی موسسات بزرگ حسابرسی جهان و انحلال آن ها گردید،نقش کیفیت حسابرسی و نظارت و دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد و مربوط نقشی برجسته تر پیدا نمود و نهادهای قانونگذار و نظارتی مانند کمسیون اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا - SEC - توجه خود را به کیفیت گزارش های مالی معطوف ساختند و به این ترتیب قانون ساربنزاکسلی آمریکا"مقررات جدید فدارسیون حسابداری اروپا و ساختارهای نظارتی مانند هیات نظارت بر شرکت های سهامی عام " در آمریکا - - PCAOB شکل گرفت.

با توجه به توضیحات فوق ،مساله اساسی در این تحقیق ،بررسی تاثیر فشار هزینه حسابرسی بر کیفیت حسابرسی در دوره رکود اقتصادی است تا بتوان به کمک نتایج آن ،قانونگذاران ،متخصصان ،مدیران و سرمایه گذاران را در ارزیابی کفیت حسابرسی یاری کرد.

تعاریف کیفیت حسابرسی

در متون حسابداری تعاریف متعددی از کیفیت حسابرسی ارائه شده است .در ادبیات حرفه ای اغلب کیفیت حسابرسی در رابطه با میزان رعایت استانداردهای حسابرسی مربوطه تعریف می شوند.در مقابل،پژوهشگران حسابداری ابعادی چندگانه برای کیفیت حسابرسی قائلند و این ابعاد اغلب به تعاریفی که ظاهری متفاوت دارند،منجر میشود.عمومی ترین تعریف ها از کیفیت حسابرسی عناصر زیر را در برمی گیرد.

با وجود اینکه این تعریف دی آنجلو برای حسابرسی صورت های مالی مناسب است، اما می تواند سایر انواع حسابرسی را در برگیرد.به رغم اینکه تعریف جامعی از کیفیت حسابرسی وجود ندارد که در برگیرنده انواع حسابرسی ها باشد، به طور منطقی می توان تصور کرد که کیفیت حسابرسی شامل رعایت رویه ها و استاندارد های حسابرسی است.

دیوید سون و نئو: - 1993 - 1 کیفیت حسابرسی را توانایی حسابرس در کشف و حسب تعریفات با اهمیت و نیز کشف دستکاری انجام شده در سود خالص می داند. تیتمان و ترومن: - 1986 - 2 کیفیت حسابرسی را میزان صحت و درستی ا طلاعات تعریف کرده اند که پس از آن حسابرسی دراختیار سرمایه گذاران قرار میگیرد.

لام و چانگ: - 1994 - 3 کیفیت حسابرسی باید برای هرکار حسابرسی بطور جداگانه - به تفکیک خدمات انجام شده - تعریف شود زیرا موسسه حسابرسی ممکن است تمام حسابرسی های خود را در یک سطح کیفی مشابه اجرا و اعمال نکند.

پیشینه تحقیق

رشد رقابت در حرفه حسابرسی،موسسات حسابرسی ضرورت ارایه خدمات خود با کیفیت هر چه بهتر به بازار را بیشتر در یافته اند،برای رقابت بر پایه ای به غیر از حق الزحمه موسسات حسابرسی به دنبال متفاوت کردن خدمتشان هستند.از آن جا که کمیسیون اوراق بهادار و بورس امریکا سال 1999 را "سال حسابدار" نامیده پژوهش در زمینه کیفیت حسابرسی مورد توجه بسیار قرار گرفت 

ویلین بورگ : - 1999 - 5 به بررسی راب بین کیفیت بالای حسابرسی و پیشنهادات اولیه حسابرس در مورد حق الزحمه پرداخته و نتیجه گیری کرده است که انتخاب حسابرس توس صاحبکار تحت تاثیر رابطه حق الزحمه پیشنهادی صاحب کار و حق الزحمه پیشنهادی حسابرس است. به ویژه چنانچه حسابرس براساس دستمزد پیشنهادی خود انتخاب شود، بطور بالقوه صاحب کار خسارت کمتری ناشی از کار او را جبران میکند.

چن و همکاران - 2010 - 6،تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود و هزینه سرمایه شرکت های دولتی و غیر دولتی در چین را مورد بررسی قرار دادند .نتایج پژوهش آن ها نشان داد به دلیل تفاوت در ماهیت مالکیت، رواب نمایندگی و ریسک های ورشکستگی ، شرکت های دولتی انگیزه های کمتری برای مدیریت سود دارند

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید