بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله، حالتهای کر جابجاشدهی فوتونافزوده غیرخطی به عنوان میدان خروجی از یک تداخلسنج ماخ -زندرحاوی محیط کر زمانی که میدانهای ورودی حالت همدوس فوتونافزوده تغییرشکل یافته و حالت خلا هستند، معرفی میگردد. در ادامه، به عنوان تحقق فیزیکی حالتهای معرفیشده، رهیافت مطرحشده برای پتانسیل پوش-تلر اعمال و توزیع تعداد فوتون و پارامتر مندل آنها بررسی میشود. نتایج نشان میدهد حالتهای معرفیشده را میتوان به عنوان حالتهای غیرکلاسیکی در نظر گرفت.

کلید واژه- تداخلسنج ماخ-زندر، حالتهای کر جابجاشده، حالتهای فوتونافزوده، توزیع تعداد فوتون، پارامتر مندل

-1 مقدمه

امروزه ویژگیهای غیرکلاسیکی میدانهای تابشی در اپتیک کوانتومی به دلیل کاربردهایی که در حوزه اطلاعات کوانتومی، مخابرات کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی و ...دارند[1] ، از اهمیت فراوانی برخوردارند. تعمیم حالتهای همدوس میتواند باعث بروز ویژگیهای غیرکلاسیکی گردد و استفاده از یک تابع غیرخطی برای تغییرشکل حالتهای همدوس، از مهمترین تعمیمهای حالتهای همدوس استاندارد محسوب میشود که به این حالتهای تعمیمیافته، حالتهای همدوس غیرخطی میگویند.[2]یکی دیگر از حالتهای همدوس تعمیمیافته، حالت فوتونافزوده است که با بهکارگیری مکرر عملگر خلق فوتون روی پایههای حالت همدوس بهدست میآید. این حالتها توسط اگروال و تارا در سال 1999 معرفی [3] و چند سال بعد بوسیله زاواتا و همکارانش[4] به طور تجربی محقق شدند.

افزودن فوتون به میدانهای گاوسی میتواند منجر به بروز و نمایش ویژگیهای غیرکلاسیکی شود.[5] حالتهای فوتونافزوده تغییرشکل یافته در سال 2011 معرفی گردید و ویژگیهای غیرکلاسیکی آن مورد بررسی قرار گرفت.[6] اخیرا حالتهای کر جابجاشده غیرخطی که از تداخل بین یک حالت همدوس فوتونافزوده و حالت خلا در یک تداخلسنج ماخ-زندر حاوی محیط کر به دست میآیند معرفی شده است.[7]در این مقاله، برای اولین بار، با در نظر گرفتن حالتهای فوتونافزودهی تغییرشکل یافته، بهعنوان حالت ورودی محیط کر و قراردادن آنها در یک تداخلسنج ماخ-زندر، دسته متمایزی از حالتهای کر جابجاشده فوتونافزوده غیرخطی - NDKS - ، معرفی و سپس ویژگیهای آماری آنها بررسی می شود.

-2 حالتهای کر جابجاشدهی فوتونافزوده غیرخطی

حالتهای همدوس غیرخطی بهعنوان ویژهحالتهای عملگرنابودی تغییرشکل یافتهی A   af - n -  که در آنتابعی از عملگر تعداد n   a a  است، تعریف میشوند

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید