بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله، ابتدا به معرفی نوع جدیدي از حالتهاي کوانتومی درهمتنیده به نام "حالتهاي عددي جابجاشده درهمتنیده دومدي" میپردازیم . سپس، با ارائه یک روش نظري، حالتهاي درهمتنیده معرفیشده را تولید میکنیم. در ادامه، میزان درهمتنیدگی "حالتهاي عددي جابجاشده درهمتنیده دومدي " را با محاسبه سنجه تلاقی بررسی میکنیم. علاوه بر این، برخی از ویژگیهاي غیرکلاسیکی این حالتها از قبیل "آمار فوتونی زیرپواسونی" و "پارامتر چلاندگی" را نیز مطالعه کرده و در نهایت، به تجزیه و تحلیل نتایج حاصل میپردازیم.

مقدمه

در دو دهه اخیر، مباحث معرفی و تولید حالتهاي کوانتومی درهمتنیده، به واسطه کاربردهاي نظري و تجربی فراوانی که در پردازش اطلاعات کوانتومی یافتهاند، به یکی از مهمترین موضوعات مکانیک کوانتومی تبدیل شدهاند. به عنوان برخی از این کاربردها میتوان به رمزنگاري [1]، انتقال اطلاعات کوانتومی [2] و محاسبات کوانتومی [3] اشاره کرد. بر همین اساس، حالتهاي کوانتومی درهمتنیده متنوع بسیاري معرفی، مطالعه و تولید شدهاند که براي نمونه میتوان از حالتهاي همدوس غیرخطی درهمتنیده 4]،[5 و حالتهاي چلانده درهمتنیده 6]،[7 نام برد.

اخیراً، حالتهاي عددي جابجاشده به عنوان یکی از حالتهاي کوانتومی کاربردي در اپتیک کوانتومی مطرح شدهاند که در میان این کاربردها به عنوان نمونه میتوان به اهمیت این حالتها در محاسبه توزیع شبه احتمالی اشاره کرد 8]،.[9 در این مقاله، نوع جدیدي از حالتهاي کوانتومی درهمتنیده به نام "حالتهاي عددي جابجاشده درهمتنیده دومدي" را معرفی میکنیم. سپس، با ارائه یک روش نظري، حالتهاي درهمتنیده معرفیشده را تولید کرده و پس از آن به مطالعه میزان درهمتنیدگی و برخی از ویژگیهاي غیرکلاسیکی این حالتها میپردازیم.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید