بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله دینامیک درهمتنیدگی دو اتم دوترازی را با لحاظ کردن گذارهای دوفوتونی در حضور اثر استارک، محیط کر و همچنین با درنظر گرفتن برهمکنش دوقطبی-دوقطبی به دست میآوریم، در شرایطی که دو اتم با یک منبع در دمای صفر برهمکنش میکنند. نتایج حاکی از آن است که با تنظیم پارامترهای مربوط به اثر استارک، محیط کر و برهمکنش دوقطبی-دوقطبی درهمتنیدگی بین دو اتم حفظ میگردد.

مقدمه

درهمتنیدگی یکی از مهمترین مشخصههای فیزیک کوانتومی است که اخیراً توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. سامانههای واقعی به طور اجتنابناپذیری با محیط اطراف خود برهمکنش دارند که منجر به از بین رفتن همدوسی کوانتومی سامانه - پدیده واهمدوسی - و نیز کاهش میزان درهمتنیدگی میگردد .[1] دینامیک سامانههای کوانتومی باز به نوع محیطی که با سامانه برهمکنش میکند بستگی دارد .[2] یک سامانه فیزیکی ممکن است در یک محیط غیرمارکوفی باشد [3] که به علت حافظه طولانی مدت محیط، احیای درهم- تنیدگی انتظار میرود.

همچنین، سامانه میتواند درون یک محیط مارکوفی باشد که در این صورت کاهش درهمتنیدگی به شکل نمایی است .[4] امروزه به دلیل اهمیت زیاد درهمتنیدگی، روشهای مختلفی برای حفظ آن در مدت زمان طولانی مطرح شده است 6]،.[5 به عنوان مثال در مقاله [7] با اعمال یک میدان کلاسیکی به دو اتم دوترازی که با یک محیط مشترک برهمکنش میکنند، نشان داده شده است با افزایش بسامد رابی مربوط به میدان لیزری اعمالی، درهم- تنیدگی حفظ میشود. در این مقاله با در نظر گرفتن دو اتم دوترازی - با گذارهای دوفوتونی - درون یک محیط مشترک بوزونی در دمای صفر در حضور اثر جابجایی استارک [8] و محیط کر [9] و همچنین با لحاظ کردن برهمکنش دوقطبی-دوقطبی، به بررسی دینامیک درهمتنیدگی بین دو اتم توسط سنجه تلاقی و حفظ آن در یک منبع بوزونی در دمای صفر در دو رژیم مارکوفی و غیرمارکوفی میپردازیم.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید