بخشی از مقاله

چکیده
در این مقاله دینامیک درهمتنیدگی یک سامانه دوکیوبیتی در حضور جابجایی استارک را با لحاظ کردن گذارهای دوفوتونی به دست میآوریم به نحوی که هر اتم به طور مستقل با یک محیط اتلافی در دمای صفر برهمکنش میکند. نتایج نشان میدهند که با در نظر گرفتن جابجایی استارک حفظ درهمتنیدگی در مدت زمان طولانی ممکن میشود و فرایند واهمدوسی درهمتنیدگی به آرامی صورت میگیرد.

مقدمه

درهمتنیدگی یکی از مهمترین ویژگیهای فیزیک کوانتومی است که اخیراً توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. سامانه- های واقعی به طور اجتنابناپذیری با محیط اطراف خودشان برهمکنش دارند که منجر به از بین رفتن همدوسی کوانتومی سامانه و نیز کاهش میزان درهمتنیدگی میگردد .[1] دینامیک سامانههای کوانتومی باز به نوع محیطی که با سامانه برهمکنش میکند بستگی دارد .[2] یک سامانه فیزیکی ممکن است درون یک محیط غیرمارکوفی باشد [3] که به علت حافظه طولانی مدت محیط احیای درهمتنیدگی وجود دارد. همچنین یک سامانه میتواند درون یک محیط مارکوفی باشد که در این صورت کاهش درهمتنیدگی به شکل میرایی نمایی است .[4] امروزه به دلیل اهمیت زیاد درهم- تنیدگی روشهای مختلفی برای حفظ آن در مدت زمان طولانی مطرح شده است 6]،.[5 در این مقاله با در نظر گرفتن دو کیوبیت درون دو محیط مجزای بوزونی در دمای صفر همراه با گذارهای دوفوتونی در حضور اثر جابجایی استارک [7] به بررسی دینامیک درهمتنیدگی و حفظ آن در محیط اتلافی میپردازیم.

سامانه مورد بررسی و معادلات اساسی
هامیلتونی مؤثر دو اتم دوترازی مشابه - دو کیوبیت - A و B که هر کدام با میدان مربوط به محیط خود با گذارهای دوفوتونی در حضور اثر استارک برهمکنش میکند، به صورت زیر است: با توجه به تلاقی به دست آمده میتوان تاثیر اثر استارک را روی درهمتنیدگی سامانه مورد نظر در دو محیط مارکوفی و غیرمارکوفی مورد بررسی قرار داد. شکلهای 1 و 2 به ترتیب تحول زمانی تلاقی را بر حسب زمان 0t      به ازای مقادیر متفاوتی از اثر استارک در محیط مارکوفی و غیرمارکوفی نشان میدهد. نتایج حاکی از آن است که با افزایش پارامتر مربوط به اثر استارک - - ، تلاقی سامانه دوکیوبیتی بیشتر شده و به دلیل حافظه طولانی مدت محیط غیرمارکوفی در شکل 1 تلاقی به بیشینه مقدار خود - یک - میرسد.

نتیجهگیری

در این مقاله تاثیر اثر استارک در حفظ درهمتنیدگی یک سامانه دوکیوبیتی بررسی شده است. جابجایی استارک اثر سازندهای در احیای درهمتنیدگی در یک محیط اتلافی دارد. نتایج نشان میدهند که در محیط مارکوفی که یک محیط اتلافی قوی است نیز امکان حفظ درهمتنیدگی با انتخاب مقدار مناسب برای پارامتر مربوط به اثر استارک وجود دارد. همچنین حفظ درهمتنیدگی در محیط غیرمارکوفی نسبت به محیط مارکوفی در حضور اثر استارک به طور چشمگیری بیشتر است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید