بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله طرحی برای مبادله درهمتنیدگی بر پایه دو روش برهمکنش اتم- میدان و اندازهگیری شبه- بل ارایه میدهیم. برهمکنش اتم- میدان در یک کاواک اپتیکی، در دو رژیم با نامیزانی کوچک و بزرگ رخ میدهد. در مطالعه ما، ابتدا دو اتم با هم درهمتنیده شدهاند و میدان دو کاواک نیز در حالت درهمتنیده همدوس-همدوس آماده شده است. هدف ما تبادل درهمتنیدگی و انتقال آن به سامانه اتم- میدان است. در این فرایند، مشاهده میشود که وفاداریهای بهدست آمده برای حالت درهمتنیده ناشی از مبادله درهمتنیدگی در روش اندازهگیری شبه- بل، با هر دو رژیم نامیزانی کوچک و بزرگ سازگاری دارند. شرط این سازگاری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مقدمه

درهمتنیدگی پایه و اساس دانش اطلاعات کوانتومی را تشکیل میدهد و نقش بسیار مهمی در بسیاری از پروتکلهای کوانتومی، از جمله دوربری کوانتومی[1] 1 ایفا میکند. یکی از روشهای انجام دوربری کوانتومی استفاده از مبادله درهمتنیدگی2 است که برای حالت درهمتنیده دوقسمتی در مرجع [2] انجام شده است. مبادله درهمتنیدگی که در ابتدا توسط زوکوسکی و همکاران [3] پیشنهاد شد، هدفش ایجاد درهمتنیدگی بین ذراتی است که هیچ برهمکنشی با یکدیگر نداشتهاند.

فرایند تبادل درهمتنیدگی با روشهای مختلفی انجام شده است، از جمله: الف - برهمکنش اتم-میدان در کاواک کوانتومی [4] و ب - اندازهگیری در پایههای بل .[5] با در نظر گرفتن رهیافت اول، در این مقاله از برهمکنش یک میدان تکمد با اتم سهترازی - در رژیم با نامیزانی کوچک - و اتم دوترازی - در رژیم نامیزانی بزرگ - بهره میگیریم و نتایج حاصل را با روش اندازهگیری شبه- بل مقایسه میکنیم. بدین منظور اتم سهترازی نردبانی با تراز پایه   g و ترازهای برانگیخته 1 Quantum teleportation    نظر میگیریم که با یک میدان کوانتیده تکمد برهمکنش میکند.     

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید