بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله درهمتنیدگی گرمایی یک سیستم دو کیوبیتی را با اعمال یک میدان مغناطیس خارجی ناهمگن و در نظر گرفتن برهم کنش های اسپین- اسپین و اسپین- مدار - برهمکنش - DM در مدل هایزنبرگ مطالعه و تأثیر دما، میدان مغناطیسی و پارامترهای اندرکنش را بر خواص درهمتنیدگی بررسی خواهیم کرد.

مقدمه

یکی از ویژگی های مکانیک کوآ نتومی پدیده ی درهمتنیدگی است. حالت درهمتنیده به حالتی گفته می شود که نتوان آن را بر  حسب ضرب تانسوری حالت   های تک  تک زیرسیستمهای تشکیل دهنده آن نمایش داد. بهطور کلی دو سیستم درهمتنیده هستند، اگر با انجام آزمایش روی  سیستم اول بتوان اطلاعاتی مربوط به سیستم دوم به دست آورد. یکی از انواع سیستمهای کوآنتومی که اندازه گیری و کنترل درهمتنیدگی در آنها اهمیت دارد زنجیرههای اسپینی است، زیرا ابزار مهمی برای ذخیره و انتقال اطلاعات کوآنتوم ی محسوب میگردد. آنها به عنوان کانال ارتباطی کوآنتومی در فواصل نزدیک و همچنین در ک امپیوترهای کوآنتومی مورد استفاده واقع میشوندبرای. کمٌیسازی درهمتنیدگی، سنجشگرهای مختلفی از جمله تابع توافق - کانکرنس - و درهمتنیدگی تشکیل [1] - EOF - و همچنین منفیت [2] معرفی شده است.

در این مقاله از سنجشگر کانکرنس برای ارزیابی درهمتنیدگی استفاده خواهیم کرد . همچنین مدل انتخابی، مدل هایزنبرگ - که برهمکنشهای بین اسپین ذرات و میدان مغناطیسی را در سه و دو بعد شامل میشود - است. تا کنون مطالعاتی در زمینه درهمتنیدگی زنجیرههای اسپینی انجام شده است. از جمله بررسی درهمتنیدگی در مدل هایزنبرگ [3-7]، درهمتنیدگی گرمائی    در مدل هایزنبرگ با حضور میدان مغناطیسی و همراه با برهم    کنش 5] DMو[4، بررسی فشردگی و درهم تنیدگی در مدل آیزینگ - که شامل برهمکنشها در یک بعد است - 8]و[6، بررسی مرگ ناگهانی درهمتنیدگی در یک زنجیرهی اسپینی با میدان مغناطیسی خارجی [9] را نام میبریم.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید