بخشی از مقاله

چکیده:

این مقاله درصد یافتن میزان تاثیر خدمات اینترنتی و تاثیر آن بر نرخ کارمزد بانکی بوده است. خدمات اینترنتی را میتوان گفت خدماتی است که بر بستر اینترنت ارائه می شود و هدف آن ارائه سریع خدمات و سریع کلیه امور بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است و از ابزارهاي مهم آن اینترنت بانک و کارت بانک است که مقاله حاضر در جستجوي میزان تاثیر این دو ابزار بر نرخ کارمزد بانک ملی شهرستان کرمانشاه است که روش تحقیق توصیفی -همبستگی است. و هدف پژوهش کاربردي است.و روش گردآوري اطلاعات میدانی –کتابخانه اي بوده است. جمع آوري دادهها با استفاده از پرسشنامه صورت میگیرد که روایی آن توسط اساتید و کارشناسان بانک تایید گردید. جهت بررسی اعتبار پرسشنامه از روش محاسبه ضریب آلفاي کرونباخ استفاده شده است که نتایج نشان میدهد که ضریب آلفاي محاسبه شده براي کل پرسشنامه برابر 0/816 است. با توجه به اینکه ضرایب پایایی محاسبه شده از 0/75 بیشتر است .

لذا میتوان نتیجه گرفت که پرسشنامه مورد استفاده از پایایی لازم برخوردار میباشد جامعه آماري طبق ماده 17 - بانک هاي ملی شهر کرمانشاه - که شامل پستهاي مهم بانکی است، به تعداد 199 نفر بوده است. و تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 131 نفر و قابل قبول است و براي مشخص شدن مسیر کار مبانی نظري مختلفی که میتوانست در این تحقیق به ما کمک کند مورد مطالعه قرار گرفت دادههاي بدست آمده از طریق پرسشنامه با نرم افزار spss و آموس و با انتخاب روشهاي آماري مناسب در دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند با استفاده از آمار توصیفی به بیان جداول توصیفی ، محاسبه میانگین و واریانس متغیرهاي پرسشنامه و رسم نمودارها پرداختیم و براي آزمون فرضیات تحقیق از آمار استنباطی - آزمون کلموگروف اسمیرنوف ، همبستگی پیرسون - استفاده کردیم که نتایج بر اساس قضیه حد مرکزي نشان داد که متغیرها نرمال بوده و رابطه بین آنها وجود دارد و سپس با استفاده از نرم افزار آموس به این نتیجه رسیدیم که متغیرهاي مستقل مورد مطالعه در این تحقیق بر میزان نرخ کارمزد تاثیر معنادار و مثبتی دارد و تمامی فرضیات تایید میگردد و در آخر به بیان پیشنهادها پرداختیم.

کلید واژه ها:خدمات اینترنتی، بانکداري اینترنتی ، بانکداري از راه دور ،کارت بانک، نرخ کارمزدبانکی

-1مقدمه:

در عصر حاضر، تکنولوژي در حال دگرگون کردن صنعت خدمات مالی و پولی از طریق نوآوري در سراسر جهان است. حجم فعالیتهاي مالی پولی به وسیله تکنولوژيهاي نوین بانکی به سرعت در حال افزایش و تاثیر تکنولوژي بر روي نوآوري محصول و خدمات در بانکها بسیار چشمگیر بوده است.در فرآیند نوآوري ، بانکها همواره باید در تصمیمگیري-هاي خود دقیق باشند اینکه چه محصول یا خدماتی را میخواهند ارائه کنند. چگونه باید آن ها را ارائه کنند. و اینکه اساسا چرا برآنند تا آنها را به مشتریان خود ارائه دهند. نوآوري هنر فائق شدن بر محدودیتها در مسیر دستیابی به توسعه است. این فرآیند زمانی روي میدهد که یک محصول یا خدمت جدید یا محصول و خدمتی که از قبل وجود داشته و اکنون توسعه یا تغییر یافته است به بازار معرفی و یا در یک موقعیت یا فضاي تجاري مورد استفاده قرار میگیرد. هیچ سازمانی نمیتواند با محصولات موجود خود بدون تغییر توسعه آنها در فضاي پررقابت امروزي شرایط خوبی داشته باشد و بانکها نیز از این امر مستثنی نیستند.

امروزه موسسات مالی و خدماتی به ویژه بانکها نقش مهمی در ساختار اقتصادي هر کشور بر عهده دارند. آنچه که بیش از همه در بانکداري پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است عامل کیفیت خدمات میباشد برآوردهاي انجام شده نشان میدهد که کشورهاي مختلف جهان توانستهاند با بهرهگیري از تجارت الکترونیکی به جاي روشهاي سنتی مبتنی بر کاغذ، صرفهجویی بسیار زیادي در فعالیتهاي مختلف تجاري خود حاصل کنند.در این بین ایران نیز، براي حفظ بازار محصولات صادراتی خود در بازار جهانی، درصدد راهاندازي سیستم تجارت الکترونیکی و ایجاد بسترهاي مناسب براي پیاده کردن دستاوردهاي آن در کشور است. بنابراین باید بیان کنیم که استفاده از سیستمهاي الکترونیک در نهادهاي مالی و اعتباري دنیا، بشدت در حال افزایش است و تعداد خدمات اینترنتی در حال افزایش است .هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر خدمات اینترنتی بر نرخ کارمزد بانک است. - توربان ،. - 12003

-2-2فرضیه تحقیق: فرضیه اصلی:خدمات اینترنتی بر نرخ کارمزد تاثیر مثبت ومعناداري دارد

فرضیه فرعی:اینترنت بانک تاثیر مثبت و معنی'داري بر نرخ کارمزد خدمات بانکی دارد. کارت بانک تاثیر مثبت و معنی'داري بر نرخ کارمزد خدمات بانکی دارد.

-3-2روش تحقیق:روش تحقیق توصیفی – همبستگی و هدف پژوهش کاربردي است.

-4-2جامعه آماري: طبق ماده - 17 بانک هاي ملی شهرکرمانشاه - که شامل پستهاي مهم بانکی است به تعداد 199نفر بوده است.

-5-2روش نمونهگیري و حجم نمونه:روش نمونه گیري طبقه بندي تصادفی ساده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید