بخشی از مقاله

فرآورده های غیرمجاز؛ فراورده هایی هستند که به صورت استاندارد در سیستم سلامت تعریف نشده اند ولی در اختیار بیماران قرار می گیرند . این فراورده ها از مجاری غیر قانونی وارد کشور می شوند و اطلاعاتی غیر استاندارد در مورد آنها ارائه می شود و مستندات موجود برای این فرآورده ها ناقص می باشد.در حال حاضر رسانه های جمعی به عنوان وسیع ترین سیستم اطلاع رسانی در اختیار اکثر افراد جامعه قرار دارند و همانطور که علوم انسانی در معرض اطلاع رسانی است، علوم تجربی نیز به شدت در معرض اطلاع رسانی این سیستم ها قرار گرفته اند و چون داروسازان عرضه دارو و product را برعهده دارند، به تبع با این موضوع درگیر هستند.

درحال حاضر براساس چیزی که در عالم رسانه های جمعی صحبت می شود، تلویزیون و اینترنت سلاطین رسانه های تبلیغاتی هستند.با نگاهی گذرا به بحث تبلیغات، باید اشاره شود که ماهیت تبلیغات تغییر رفتار است و با ارائه ی اطلاعات جدید به مخاطب شروع می شود و قبل از اینکه تغییر رفتار ایجاد شود باوری در جامعه به وجود می آورد و این باور بتدریج منجر به تغییر رفتار می شود.در یک ارکستر سمفونیک رهبر ارکستر هدایت همه نوازندگان را برعهده دارد. اگرچه در مقابل هر فرد دفترچه نت وجود دارد ولی به طرز معنی داری رهبر ارکستر رهبریت نوائی که قرار است گروه ارکستر بنوازد را بر عهده دارد.

اگر بحث مصرف داروهای غیر مجاز در جامعه را به ارکستر تشبیه کنیم تبلیغات داروهای غیر مجاز از رسانه های جمعی -که در راس آنها تلویزیون و برنامه های ماهواره ای و اینترنت و تاحدودی نیز مجلات مجاز و غیر مجاز قرار دارد- رهبریت این ارکستر را برعهده دارند.کسانی که تبلیغات را منفی می دانند جملات جالبی دارند: "تبلیغات نوعی شستشوی مغزی است". "تبلیغات تلاش برای اشاعه افکار فاقد حقیقت است". "تبلیغات تماما دروغ است حتی زمانیکه حقیقت گفته شود".

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید