بخشی از مقاله

چکیده:

درک ساختار رقابتی بازار بیش از هر چیز مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی نحوه بهره گیری از آمیخته بازاریابی در بازار به منظور دستیابی به مقدار مشخص از فروش و اندازه سهم بازار مورد نظر است. موضوع این پژوهش رابطه عناصر ×آمیخته ×بازاریابی ×خدمات با میزان ×فروش در بانک کشاورزی شعب استان تهران می باشد. در فصل اول سوالاتی مطرح شد که فرضیاتی را در همین راستا مطرح کردیم.

 با توجه به جامعه آماری بزرگ ونامحدود براساس فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. آمیخته بازاریابی با هشت بعد قیمت، محصول، کارکنان، مکان، بهره وری، ترویج، شواهد فیزیکی و فرایند، مورد ارزیابی قرار گرفته است. دو پرسشنامه با مقیاس 5 لیکرت به همراه متغیرهای جمعیت شناختی تدوین گردید که برای بررسی آزمون فرضیات پژوهش استفاده شد. نتایج نشان داد که بین آمیخته بازاریابی خدمات و میزان فروش رابطه معنادار وجود دارد و این رابطه به صورت مستقیم می باشد.

روش پژوهش:

نوع این تحقیق بر اساس روش، توصیفی - پیمایشی است زیرا به توصیف نظرات مشتریان بانک کشاورزی در خصوص رابطه عناصر آمیخته بازاریابی خدمات با میزان فروش می پردازد. در حالی که تحقیق بر اساس هدف، کاربردی است؛ کاربردی بودن تحقیق به دلیل کاربرد عملی و راهکار، برنامه تحلیل داده ها و ارائه پیشنهادهایی برای استفاده کنندگان می باشد. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان بانک کشاورزی تشکیل می دهد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است. در این پژوهش نمونه آماری با توجه به مقدار به دست آمده از فرمول کوکران محاسبه گردیده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید