بخشی از مقاله

خلاصه

"ان احسنتم احسنتم لانفسکم و ان اساتم فلها "

" از بدی ، بدی زاید واز نیکی ، نیکی "

" در این دنیا ، حسن نیت داشتن ، نسبت به همه موجودات متحمل بودن و ترحم داشتن ، غلبه بر راحت طلبی و بر تفکر "منم" در حقیقت عظیم ترین فوز است ".

احترام به آب ، خاک ، درختان و حیوانات در ادیان مختلف توصیه شده است . بطوریکه ملوث نمودن محیط جزء تقصیرات محسوب می شده است . در دین اسلام هم از تعدی به طبیعت نهی شده است .اما بعلت ازدیاد جمعیت - که از 1950 به دلیل تقلیل میزان فوت ، شروع گردید - و حرص و طمع افرادیکه متعهد به اخلاقیات نمی باشند ، سالیلنه شاهد محو انواع خاص از نباتات و حیوانات کره زمین به جهت مبدل نمودن محیطهای طبیعی ، به شهرها و دهکده ها و جاده های جدیدالاحداث می باشیم .

کلمات کلیدی: اتانازیا

اتانازیا : لغت اتانازیا از یک کلمه یونانی مشتق شده است و از دو قسمت تشکیل گردیده است : "او" به معناء "صحیح,مناسب,مشفقانه یا تسهیل شده " و "تاتانوس" به معناء مرگ یا قتل است . بنابراین کلمه "اتانازیا" به معناء "مرگ به علت ترحم یا قتل" یا "مرگ صحیح یا تسهیل شده" است . در علم لغت شناسی "اتانازیا" به معناء "تسهیل مرگ یک مریض غیرقابل علاج بنابر تقاضاء او که به طبیب معالج ابراز نموده است" می باشد .

مقدمه
اقرادی که تعلیماتی در مورد درختان جنگلها و مدیریت منابع طبیعی یافته اند موظف به ادراک عقاید و احساسات جماعات و تمدنهای مختلف در مورد درختان و جنگلها می باشند . در اکثر تمدنهای بشری درختان قرین حرمت و تقدس شدید از نظر فکری و بنیانهای اجتماعی می باشند .واضحا"درک ارتباط انسان و درخت به جهت تعلیم تحرک و مقبولیت موثر در مدیریت منابع طبیعی استفاده می شود.چه عاملی بشریت و درختان را مرتبط با یکدیگر می دارد؟درختان به عنوان سمبلهای بین المللی عوامل مقدس و علائم خاص استفاده می شده اند و هم اکنون نیز همینطور است . درختان به عنوان عوامل محیرالعقول ، محترم ، مخوف ، وجود احساسات عاشقانه تصوف و تقدس در نظر انسانها بوده اند . درختان علاوه بر اینکه موجودیتی فیزیکی دارند در تفکر انسانها در مقایسه با سایر موجودات مکان عاطفی خاصی را اشغال نموده اند . از نظر عده کثیری درختان ارتباط عاطفی با عوامل طبیعت و حیات ما دارند . علیرغم سیستم های حیوانی که انواع غول پیکر آنها میلیونها سال قبل منقرض گردیدند درختان مبتلاء به این تغییرات نگردیدند .

قبل از عصر حجر برنز آهن و سیلیکون و قبل از اکتشاف صنایع مصنوعه بشر توسط باستان شناسان عصر چوب وجود داشته است . درختان وسیله حیات و ممات انسان و سیاره زمین می باشند . هم اکنون ما انجمنها خیابانها اماکن اطفال و حیوانات خود را با اسم درختان نام گذاری می نمائیم . درختان متنوعی که مجاور یکدیگر رشد می نمایند اجتماع درختان را بوجود می آورند . این تقسیم بندی بر اساس میزان معلومات و ارتباطات عاطفی صورت می گیرد . جنگل موجودیتی مهمتر از اجتماع درختان است . از نظر یک فرد عاقل جنگل قرین با هاله ای از اسطوره ، حیرت و مشغولیت است . تقریبا" در میان اکثر انسانهای ساکن کره زمین جنگل یک مفهوم مشترک دارد . از این نقطه نظر جنگل حتی با حضور یک درخت موجود در حیاط منزل یا درختان طول خیابان عینیت یافته و قادر به برقراری ارتباط عاطفی مدنی و اجتماعی است .

درختان در مرغزارها سایه اندازند مکانهائی امن جهت استراحت بوجود آورده و عزلتهای اضطراری را امکان پذیر می نمایند . درختان علاوه بر ایجاد سایه و تاریکی منظره رایحه و اصوات دلپذیر بوجود می آورند . از جنگل جهت دپوی آشغالهای انسانی و جمعیتی استغاده می شود.افراد معارض و ضد قانون غالبا"در اعماق جنگل سکنی داشته اند . اکثر نقطه نظرات منفی از طریق افراد مسن به اطفال منتقلمی گردد . آنان عاقلانه تاکید بر اجتناب از جنگل داشته اند.بطوریکه قسمتهائی از جنگل را تحریم می نموده اند .جنگل مکانی انتخابی جهت افرادی که عزلت اختیار می نموده اند یا از بلایای طبیعی فرار می نموده اند یا به جهت احتراز از امراض اپیدمیک یا اتفاقات منفی به آنجا ملتجی می گردیده اند بوده است . در قدیم کاخهای سلاطین و اشراف در میان درختان متراکم مخفی می گردیده است .

اعماق جنگل مخفی گاهی جهت جماعات قلیلی است که متعهد به اصول انسانی می باشند که در عالم خارج محملی ندارد . جنگل را باید قدر دانست والا سریعا" مضمحل می گردد .درختان در قدیم مقدس یا جزئی از عامل مقدس بوده اند . هم اکنون نیز درختان مقدس و جنگلهای مقدس در بین اقوام کثیری در دنیا وجود دارند . کلیسای مسیحی امر به تخریب این موجودات محترم و مقدس طبیعی نمود . درختان بیان کننده کثرت استراحت ثروت و امنیت می باشند .درختی که در یک نسل مورد علاقه است ممکن است در نسل بعدی مورد بی توجهی و بی علاقه گی قرار گیرد.این امر بیان کننده این واقعیت است که چرا یک درخت ممکن است بعد از دو نسل مورد بی علاقه گی قرار گیرد . انسانها به مساعی و نقطه نظرات نسلی که درختان غیربومی را مورد مراقبت قرار می داده اند بی توجه می باشند . اهانت به درختان در امکنه ای که جنگل وجود دارد منجر به سوء استفاده از درختان و فقر جامعه و انحطاط آن می گردد .

در مکانی که حداقل دو و زیادتر درخت رشد و نمو می نماید فکر ایجاد جنگل متولد می شود . مردم باید درختان را لمس نمایند آنها را مشاهده نمایند در فواصل آنها مخفی شوند و وجود آنها را حس نمایند . ما بذر درختان را به کرات دیگر ارسال می نمائیم درختان را به عنوان سمبل مدنیت مورد مراقبت قرار می دهیم و آنان را به صورت عناصر ذی قیمت اجتماعی و خصوصی در نظر می گیریم .تعداد زیادی از درختان و جنگلها با مساعی افراد خیری که چشم طمع به نتیجه آن ندارند نجات می یابند . در نظر عده کثیری اثرات روانی حاصل از وجود درختان در حیات انسان به حد کفایت حائز اهمیت است .بشریت و درختان ارتباطات عمیقی با یکدیگر دارند . علاوه بر آن روابط عاطفی ، تاسف عمیق ، احتیاجات مطلوب و قیودات اخلاقی توصیف کننده علاقه و احترام ما در مورد درختان است . جنگل مشخصه اجتماع و مدنیت است . جنگل با قالب چوبی و سبز رابط ما با دنیای طبیعت است .

متن اصلی

%70,8 وسعت کره زمین را آبهای سطحی اشغال نموده است . % 29,2 باقیمانده شامل کوهها ، کویرها ، اراضی مسطح و سایر ژئومورفولوژیکها است .اراضی مناسب جهت زراعت %13,31 از کل وسعت سطح زمین است ، بطوریکه از این مقدار هم فقط % 4,71 آن قابلیت استفاده زراعی مداوم را دارد .بر اساس تحقیقاتی که در سال 2008 انجام گردید ، مشخص شد که از 4883 میلیون هکتار اراضی زراعی ، فقط 1380 میلیون هکتار آن جهت زراعت مناسب است .بارانهای اسیدی نه فقط بر ترکیب شیمیایی خاک بلکه بر سیکل حیات نباتات و حیوانات چه در خشکی و چه در آب اثر غیرمطلوب دارد و نتیجه فعالیتهای انسان که خلرج از حد تحمل طبیعت است باعث ایجاد بارانهای اسیدی است .در عرض 60 سال یک سوم  مواد آلی خاک تخریب گردیده است .

تثبیت مواد آلی خاک یک رسالت ملی می باشد .تخریب خاک یک مساله جدید نمی باشد ، پروسه ای طبیعی به قدمت بوجود آمدن سیاره زمین است . اما حالیه معضل تخریب خاک فراتر از میزان تشکیل طبیعی آن است . باید در نظر داشت که جهت تشکیل یک اینچ خاک 500 تا 1000 سال زمان لازم است .واضح است که محو خاک حاصلخیز در مناطق پرازدحام و پرجمعیت متمرکز در حداکثر میزان خود است . بالغ بر نیم تن خاک به ازاء هر فرد روی کره زمین ، سالانه تخریب می شود و بشر قادر به کنترل آن نمی باشد . در اثر ازدیاد جمعیت مناطق جنگلی ، مزروعی واحیانا" حاصلخیز مبدل به شهرها و دهکده های جدیدالتاسیس می گردند .واجب است که حفاظت اراضی از مواد شیمیائی خارجی ، مواد حاصلخیز کننده معدنی ، حشره کشها ... صورت گیرد . مقادیر زیاد حاصلخیز کننده های معدنی باعث ایجاد اسیدیته یا قلیائیت خارج از حد می شوند .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید