بخشی از مقاله

چکیده :

هدف تحقیق توسعه ای حاضر طراحی و ساخت اسباب بازی آموزشی – حرکتی با استفاده از ا صول ورزش برایتونیک برای افزایش تحرک و سطح فعالیت بدنی و همچنین آموزش مقدمات زبان حروف انگلیسی به کودکان 4-6 سال بود. ورزش "برایتونیک" ورزشی جدید است که با الهام از کد گذاری بین المللی حروف الفبا توسط یک ایرانی ابداع شده است. پس از طراحی و ساخت ابزار، اعتبار منطقی و محتوایی آن با نظر چند متخ صص تایید شد.

برای تایید اعتبار تجویزی، اثر بخ شی د ستگاه بر روی 41 کودک 4 تا 6 ساله در یک طرح پیش آزمون – پس آزمون گروه های غیرهمتراز - آموزش با ابزار برایتونیک، آموزش به شیوه سنتی و کنترل - بر روی بهره هوشی، تبحر حرکتی و یادگیری حروف و کلمات انگلیسی مورد بررسی قرار گرفت. دو گروه آزمایشی طی 10 جلسه به تمرین پرداختند و گروه کنترل به فعالیت های عادی روزانه مشغول بود. پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون ترسیم آدمک گویناف، فرم خلاصه تبحر حرکتی بروئینینکس – ازرتسکی و یادآوری حروف و کلمات آموخته شده انجام شد و گروه های آزمایشی 10 جلسه تحت آموزش قرار گرفتند.

مقدمه

حرکت و فعالیت بدنی نقش مهم و اساسی در زندگی همه افراد به خصوص کودکان دارد. زیرا کودکی دوره ای جهت انتقال عادت های مناسب و نامناسب به بزرگسالی محسوب می شود. در اثر نداشتن فعالیت و کاهش تحرک، انواع بیماری های جسمانی و روانی در کودکان به وجود می آید، که برای مقابله با آن باید هزینه های زیادی صرف گردد - مرندی و همکاران، . - 1391 پی شرفت صنعت، زندگی ما شینی، مهاجرت و شهر ن شینی باعث تغییر سبک زندگی افراد شده و ندا شتن تحرک یکی از نتایج اولیه نوع زندگی ب شر امروزی ا ست که باعث ایجاد اختلال در عملکرد بدن می شود .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید