بخشی از مقاله

چکیده

نوآوری و جهانی شدن برای چند دهه در حال حاضر تقریبا جنبه ای از فعالیت اجتماعی و اقتصادی به شمار می آید. به طور خاص علاقه رو به رشد در مسائل مرتبط با رقابت توزیع شده توسعه می یابد .توسعه نظریه ها و مطالعات در حوزه تجزیه و تحلیل رقابت و یا استراتژی رقابت با موضوع مدیریت استراتژی تاکید قابل توجه ای در مسائل مزیت رقابتی کرده است که تعیین کننده موفقعیت و شکست سازمان ها است که بر ضرورت ایستادگی در مقابل رقبا و یا ساخت بلند مدت مزیت رقابتی پایدار تاکید می کند.

آخرین مطالعات در پاسخ به تنوع افزایشی و یا حتی هرج و مرج در محیط زیست نشان می دهد که ترکیبی از پایداری و مغایرت به عنوان ویژگی مزیت رقابتی به نظر می رسد. یکی از چالش های عمده که سازمان های اجرایی با آن مواجه میشوند فرآیند مدیریت استراتژیک و نظریه پردازان مطالعه این منطقه است. هدف از این مقاله بررسی روابط بین مزیت رقابتی و شجاعت زمانی است که اهداف تدوین می گردد که با در نظر گرفتن هدف فوق مفروضات تجزیه و تحلیل شده به وجود می آید. که در مورد منابع اصلی مزیت رقابتی و روابط بین انتخاب مزیت رقابتی و شجاعت تدوین اهداف کلیدی در سطح وسعت استراتژی انتشار می یابد.

مقدمه :

مطالعات انجام شده در زمینه مدیریت تاثیرات خاصی ازنظر رقابتی در دهها سال گذشته داشته است.به طوریکه رقابت به معنی انتخاب متدهای کاری است. که در استراتژی اهداف استثنایی است وبایستی فراتر از رقبا استفاده شود. اصطلاح مزیت رقابتی را می توان به عنوان شاخص ساختار چند سطحی در موقعیت منحصر به فرد بازگو کرد. شاخص های خاصی از استراتژی و مزیت رقابتی ضرورت انعطاف پذیری و عدم قطعیت را تحمیل می کندو این برتری را نشان می دهد. و نه انفعال به روش واکنشی روابط با رقبا را ،که با در نظر گرفتن اقدامات برنامه ریزی شده و فعالیت های سازگار شده تحت استراتژی یک شرکت ایجاد شده است و در حقیقت به حفظ مزیت رقابتی می پردازد.

مطالعات متعدددر مورد عوامل اقدامات و یا رویدادها در شکل دادن مزیت رقابتی اثر دارد. داشتن منابع با توانایی های منحصر به فرد شرکت ها برای ایجاد ارزش های استثنایی برای مشتریان مشکل مزیت رقابتی ایجاد می کند .که با داشتن عملکرد بالا ی رقابتی در مقایسه با رقبا مشکل حل است و یا اقدامات موثر در رابطه با رقبا منجر به انجام کارهای سود آور دیگر دارد که سرعت شرکت را در جهت جلب توجه رقبا برای بدست آوردن موقعیت رقابتی جدید و متمایز بررسی می کند .

با این حال مزیت رقابتی دارای کاراکتر های خاص است و اشاره به رابطه های زمانی خاص دارد این امر برای خلق یک مدل جهانی استراتژی موفق ممکن نیست بلکه برای هر سازمان ودر زمان خودش مناسب است و فقط یک راهکار مانند است عنصر مزیت رقابتی بیش تر و سخت ترمی باشد ساخت مزیت رقابتی ناشی از فشار رقابت های قوی است و این حقیقت که منابع فناوری اطلاعات قابل مقایسه هستند و میتوانند تکثیر شوند از آنجائیکه نیاز به ایستادگی کردن در برابر رقبا و بخش قابل توجه ای از مطالعات مزیت رقابتی اشاره به شناسایی منابع دارد.

مزیت رقابتی ارتباط به عوامل و یا عوامل مرتبط در ساختار سازمان موفق دارد اما تکثیر منابع توسط رقبا ازدشوارترین موضوعات است .مطالعات درباره منابع مختلف مزیت رقابتی راایجاد می کند .همچون منابع و قابلیت های سازمانهای نوآور و خلاق کیفیت زمان و سرعت عمل و موفقیت در اجرای استراتژی و توانایی یادگیری و مدیریت دانش تکنولوژی منحصر به فرد و فرهنگ سازمان و آزادی سازمانی و شهرت نام تجاری و ... را بالا می برد. چگونه نقش سرمایه انسانی شبکه و ... را بدانیم؟ با وجود این واقعیت که توسعه شرکت دربرابر محیط خود در حال تغییراست .پس اهمیت آن را در مدیریت استراتژی بیان می کند. که مزیت رقابتی منابع ، در درجه اول در داخل خود شرکت ها هستند . چنین اظهار میدارند که بیشترین محققان به خصوص آن هایی که در ارتباط با روند تئوری مبتنی بر منابع متمرکز هستند عوامل داخلی بسیاری هستند که بیشتر از عوامل محیطی مهم اند با این رویکرد در حال میتوان رابطه ای با تنوع زیست محیطی ثابت تعریف کرد و توجه کمتری به فرضیات داشت.

نتایج مبتنی بر منابع را با در نظر گرفتن تنوع زیست محیطی - به مفهوم قابلیت پویا - و در حوزه های تحقیقاتی فقط و فقط به مدیریت می توان اشاره کرد و همچنین پژوهش هایی که موقعیت پویا دارند و به دنبال عوامل یا فرآیند کمک به موفقیت سازمان میباشند.سازمان ها می توانند منابع خود را با گزینه تغییر زمانی با رویکرد فرایند اجرا تطبیق دهند. پیکربندی مجدد منابع با توجه به اختلاف ناشی در رویکرد افراطی درمسائل می توانند تشخیص داده شود.

برخی مطالعات نشان می دهد که موقعیت های پویاو قسمتهای کلیدی برای ساخت و توسعه مزیت رقابتی میباشد. سایر محققان نیز نقش های مستقیمی درموقعیت های پویادارند . موارد مرتبطی در مزیت رقابتی منابع وجود دارد که با توجه به توانایی تغییرات مدیر واجرای توسعه استراتژی این رویکردها تاکید می شوند .اهمیت تغییرات استراتژی درگرو عوامل ابتکاری و مهارت های جدید و ارزش سازمانی در شناسایی و شکل های عوامل مزیت رقابتی است و در ارتباط با تنوع مزیت نیزبا مشکلات اصلی مواجه هستند. همانند ویژگی های محیطی که دارای اهمیت کلیدی در مزیت رقابتی سازمان اند و بیشتر توجه محققان و تجزیه و تحلیلگران را به خود معطوف کرده و تاثیرات متقابل عناصر مبتنی بر مزیت رقابتی یعنی موقعیت های پویا و پویای محیطی را بیان میکند. روند حرکت در محیط ممکن است دارای تغییرات ناگهانی یا بحران های مالی باشدکه سبب حفظ مزیت رقابتی پایدار می شود.

مشکلات آن زمانی بیشتر و بیشتر می شود که شرکت ها موفقیتی ازتوسعه مزیت رقابتی به دست آورند و برای نگهداشتن دیدگاه مزیت رقابتی کوتاه مدت و بلند مدت مزیت خود را آنالیزکنند و به حالت ثابت خود را نگهدارند.اما سوالاتی در این زمینه پدیدارمی شود .آن چیزی که بتواند زمان کاراکترمزیت رقابتی با ماهیت ماندگار باشد چیست؟

اصطلاح با دوام یا قابل ملاحظه، کم و کمتر درچشم انداز بلند مدت استفاده می شود. چونکه تغییرات زیاد است . از ضرورت های شناسایی تغییرات تکراری ویا سازگاری با انعطاف پذیری و حساسیت در فعالیت هاست و بخصوص خواسته ها ی رقبا و تنوع در احتیاجات مشتری است که اخیرا امتیازات رقابتی در مسائلی بعنوان با دوام بودن در مزیت رقابتی یا ایمنی و حفاظت مورد بحث است . نتایج بدست آمده از تحقیقات در رابطه با استراتژی و مزیت به اشتباهاتی که در منابع شناسایی مزیت رقابتی وجود دارد اشاره دارد. وهیچ درک درستی از موارد مزیت با استفاده از روش علمی وکسب دانش و تجربه و تجزیه و تحلیل درست و تفسیراز مزیت رقابتی منابع نداشته است

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید