بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

1- مرحله آمادگي
2- مرحله پياده نمودن هدف آموزشي ( مرحله اصلي )
3- مرحله بازگشت به حالت اوليه

اسلاید 2 :

1- مرحله آمادگي
آمادگي سازماني:
عبارت است از تعويض لباس، تذكرات، حضور و غياب، ايستادن در صف و ستون كه در هر جلسه حدود 10 دقيقه را به خود اختصاص مي دهد.

آمادگي بدني:
اين بخش خود به دو قسمت تقسيم مي شود:
1-ب ) آمادگي عمومي يا گرم كردن
2-ب) آمادگي اختصاصي

اسلاید 3 :

2- مرحله پياده نمودن هدف آموزشي ( مرحله اصلي )
پس از توضيحات و آموزش لازم، معلم از بازيهاي مختلف استفاده مي كند. در اين مرحله براي تقويت حركات پايه و مهارتهاي ورزشي، از بازيهاي مختلف استفاده مي شود. اين مرحله 50 درصد برنامه را بخود اختصاص مي دهد.

3- مرحله بازگشت به حالت اوليه
اين مرحله فرصت خوبي نيز براي ارائه نكات دانشي از قبيل رعايت نكات بهداشتي، ايمني و … مي باشد. سپس دانش آموزان به امر نظافت و شستشو مي پردازند. اين مرحله نيز 20 درصد برنامه را بخود اختصاص مي دهد.

اسلاید 4 :

آن چه كودكان در خصوص كلاس درس تربيت بدني ياد مي گيرند و آنچه در خارج از كلاس، اتاق رخت كن، به هنگام شست و شو و نظافت پس از كلاس درس مي آموزند؛ ممكن است در تقابل با يكديگر و در واقع تركيبي از برداشت هاي مثبت و منفي باشند، بنابراين موارد زير را بايد به دقت در نظر گرفت:

اسلاید 5 :

قبل از آموزش
1- معلم بايد لباس ورزشي به تن كند كه امكان حركت آزاد را براي او فراهم كند.
2- معلم بهتر است با هر كسي از دانش آموزان با ذكر نام، سلام و احوالپرسي كند.
3- كليه وسايل ورزشي كلاس بايد آماده شده باشد و مواردي كه وي در نظر دارد تعليم دهد، مشخص باشد.

اسلاید 6 :

مقررات اتاق رخت كن: در مدارس ما معمولاً اتاق رخت كن، همان كلاس درس دانش آموزان است. دانش آموزان بايد البسه خود را در محل مشخصي در كنار هم قرار دهند و پس از خروج بهتر است معلم در كلاس را قفل كند.

اسلاید 7 :

البسه: استفاده از البسه ورزشي از نظر بهداشتي ضروري است. معلم بايد از دانش آموزان بخواهد در فاصله هاي زماني معين البسه ورزشي خود را بشويند و با لباس تميز در كلاس درس حاضر شوند. اهميت حفظ نظم، آراستگي و پاكيزگي بايد مورد تاكيد واقع شود. البته تميزي محل نيز تاثير شگرفي بر انگيزش دانش آموزان دارد.

اسلاید 8 :

گرچه متخصصين حداكثر نفرات كلاس تربيت بدني در دبستان را 35 نفر ذكر مي كنند ولي كمتر معلمي شانس آن را دارد كه در چنين كلاسي تدريس كند. بنابراين بايد راه هايي را اختيار كرد كه از كل فضاي آموزشي موجود به بهترين شكلي استفاده شود.
اين تدبير به همراه استفاده از سرگروه براي گروه هاي انتخابي در هر كلاس معلم را قادر مي سازد كه گروه ها را در فضاي مشخص شده به گردش درآورد و به كار آنها به طور موثر نظارت كند. بدين ترتيب در يك فضاي ورزشي فعاليت هاي زيادي را مي توان به اجرا گذاشت.

اسلاید 9 :

1- ثبت وضعيت دانش آموزان
ثبت وضعيت دانش آموزان بايد عملي و كاربردي باشد و به عنوان وسيله ارزيابي پيشرفت دانش آموزان و محتواي برنامه و يا براي ثبت جزئيات اجرايي استفاده شود. اين كار بايد براي معلم وقت گير و انرژي بر نباشد.
اين سوابق شامل: اطلاعات اساسي مربوط به بهداشت و سلامتي دانش آموز، حضور در كلاس، وضعيت فرد در كلاس درس، گزارشات روزانه حوادث و ابزار و لوازم، اتاق رخت كن و غيره باشد.
فلسفه ثبت سوابق، كار تراشي نيست. زيرا سوابق و گزارشهاي دقيق و با هدف براي آموزش موثر و مديريت كارآمد در كلاس بسيار مفيد است.

اسلاید 10 :

2- سازماندهي كلاس درس
تعداد ايده آل دانش آموز براي يك كلاس 20 نفر است. اين تعداد نبايد از 35 نفر فراتر رود. كمبود وقت، وسايل ناچيز و ابزار ناكافي به همراه تعداد زياد دانش آموز مشكلات بزرگي را براي معلم فراهم مي آورد.
سازماندهي ماهرانه كلاس و طراحي خردمندانه درس، هدف دار بودن آموزش هر دوره را براي دانش آموز و صحت آموزش و مفيد بودن آن تضمين خواهد كرد. كلاس را مي توان به شكل صميمانه اما با كنترل شايسته هدايت كرد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید