بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

* در این فصل، ماهیت بدهی های بلندمدت را مورد بررسی قرار می دهیم. شیوه شناسیایی (ثبت) و گزارش کردن و تعیین ارزش رویدادهای مالی و غیر مالی، به عنوان بدهی مورد تاکید قرار می گیرد.

اسلاید 2 :

دارایی ها دارای منافع اقتصادی آینده هستند. بدهی ها و حقوق صاحبان سهام برای خرید دارایی ها منابه (سرمایه) ایجاد می نمایند. در یک شرکت مبلغ بدهی ها نسبت به حقوق صاحبان سهام را «ساختار سرمایه شرکت» می نامند

حقوق صاجبان سهام+بدهی ها=دارایی ها

از همین دیدگاه بدهی ها و حقوق صاحبان سهام، هر دو، نسبت به دارایی های شرکت ادعا دارند، ولی حقوق صاحبان سهام نشان دهنده حق مالکیت است، در حالی که بدهی ها به صورت ادعای بدهکاران می باشند.

اسلاید 3 :

سند مفاهیم حسابداری مالی شماره 6، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام را به گونه ای تعریف کرده است که با تعریف ارائه شده در تئوری مالیت سازگار است، تعریف ها از این قرارند:

بدهی ها _ گذشت محتمل آینده از منافع اقتصادی ناشی از تعهدات کنونی یک واحد تجاری خاص در انتقال دارایی ها یا ارائه خدمات به واحدهای تجاری دیگر در آینده به سبب رویداد های مالی یا سایر رویداد های گذشته.

حقوق صاحبان سهام _ حقوق باقی مانده در دارایی های یک واحد تجاری که پس از کم کردن بدهی ها باقی می ماند. در یک واحد تجاری این حقوق برابر است با میزان مالکیت.

اسلاید 4 :

حسابداران هنگام تعیین مبلغ بدهی ها از روش مبتنی بر معامله استفاده می کنند. مبلغ بدهی ها را بر مبنای عددی منظور می کنند که در معامله تعیین می شود (و این همان ارزش بازار اولیه است). ولی، در اجرای الگوی سنتی مبتنی بر بهای تمام شده تاریخی، در پایان هر دوره حسابداری، بدهی ها را بر مبنای ارزش بازار گزارش می نمایند. بلکه، در اجرای استاندارد شماره 159 (SFAS o.159)، شرکت ها این حق یا اختیار را دارند که برخی از اقلام بدهی و دارایی مالی را بر مبنای ارزش بازار گزارش کنند.

اسلاید 5 :

تعریف های ارائه شده در بالا مقرر می کنند که همه اقلام طرف چپ ترازنامه در دو گروه بدهی یا حقوق صاحبان سهام قرار گیرند.

در این دیدگاه ها یا بیان چنین فرضیه هایی، دست کم دو سفسطه وجود دارد:

گونه های متعدد اوراق بهاداری که شرکت های بزرگ، نوین وپیشرفته کنونی منتشر می کنند، به گونه ای نیستند که بتوان به راحتی بدین گونه طبقه بندی کرد.

تا امروز هیچ رهنمود رسمی (دستورالعمل با ضمانت اجرایی) وجود ندارد که بر آن اساس یک چنین طبقه بندی انجام شود.

نمونه ای از ارائه اوراق بهادار با این ویژگی سهام ممتاز قابل بازخرید است. تا پیش از انتشار استاندارد شماره 150 (SFAC o.150). از دیدگاه اصول پذیرفته شده حسابداری سهام ممتاز قابل بازخرید در گروه «سهام» قرار می گرفتند، اگر چه شرکت ناگزیر بود زمانی آن ها را بازخرید نماید.

اسلاید 6 :

13 عامل به عنوان رهنمود ارائه می شوند که برای تعیین طبقه بندی اقلام در طرف چپ
 معادله حسابداری و قرار دادن آن ها در یکی از دو گروه بدهی یا سهام سودمند واقع می شوند که شامل :

تاریخ سررسید

ادعا نسبت به دارائی ها

ادعا نسبت به سود

تعیین ارزش سند بدهی در بازار

حق رأی در مدیریت

ارزش سند بدهی در سررسید

قصد یا نیت سرمایه گذار

حق تقدم

حق تبدیل

توان بالقوه رقیق شدن سود هر سهم

حق اعمال زور برای پرداخت

دلیل های معقول برای انتشار اوراق بهادار

متمایز ساختن بستانکار از مالک بر مبنای هویت سرمایه گذار

 

 

 

اسلاید 7 :

معمولاً اوراق قرضه دارای تاریخ سررسید مشخص می باشند، در حالی که سهام دارای تاریخ سررسید نمی باشند.

اسلاید 8 :

در صورت انحلال شرکت ادعای بستانکاران بر ادعای مالکان پیشی می گیرد. در مورد این عامل دو تفسیر ارائه شده است. نخستین تفسیر این است که: همه ادعاها غیر از ادعاهایی که اولویت اول دارند در مورد سهام هستند. دومین تفسیر این است که: همه ادعاها، غیر از ادعاهایی که در دوره آخر قرار می گیرند متعلق به بستانکاران است.

اسلاید 9 :

نرخ بهره یا سود نقدی ثابت نسبت به سایر بهره ها و سودهای نقدی اولویت دارند. اگر سود متعلق به دوره ای که پرداخت نشود از نوع جمع شونده باشد، به اصطلاح می گویند که آن متعلق به اوراق بهادار بدهی است.

اسلاید 10 :

تا زمانی که شرکت دارای توان مالی کافی است، تعیین ارزش اسناد بدهی آن تحت تاثیر عملکرد شرکت قرار نخواهد گرفت.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید