بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِها وَ الَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنامِها فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَ يُرْسِلُ الْأُخْرى إِلى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

اسلاید 2 :

 
خداوند ارواح را به هنگام مرگ قبض مى‏كند، و ارواحى را كه نمرده‏اند نيز به هنگام خواب مى‏گيرد؛ سپس ارواح كسانى كه فرمان مرگشان را صادر كرده نگه مى‏دارد و ارواح ديگرى را [كه بايد زنده بمانند] بازمى‏گرداند تا سرآمدى معيّن؛ در اين امر نشانه‏هاى روشنى است براى كسانى كه انديشه مى‏كنند!

اسلاید 3 :

سطح تجزیه و تحلیل بوروکراسی
سطح تجزیه و تحلیل سازمانی
سطح تجزیه و تحلیل کارگاهی

اسلاید 4 :

خلاصه سطوح تجزیه و تحلیل
در این سطح ، کانون تجزیه و تحلیل بر فرآیند دیوان سالاری شدن جوامع غربی در مراحل خاصی از توسعه فکری و اقتصادی آنان قرار داشته است .
دیوان سالاری به عنوان الگویی از سلطه که مشخصه خاصی از ترکیبات قدرت است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است .
این سطح ، سازمان را به عنوان واحد اصلی تحلیل می پذیرد و در آن راهبردهای گوناگون اداری با هم مقایسه می شوند .در سطح تحلیل سازمانی اعتبار سازمانهای دیوان سالار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بر شیوه ها و طرق بهبود و اصلاح عملیات و رویه ها درسطح راه کارها و کارایی فنی تمرکز می شود.
در این سطح ، مباحث به عنوان یک واحد مفهومی که بروز می نمایند در رده ها و سطوح خاص و کوچک سازمان بوده و اهمیتی به مراتب کمتر از مسائل کل سازمان دارند . همچنین در این سطح علاقه به ابزار گرایی و پردازش ها و تصفیه های مکانیکی در سازمان به اوج می رسد .

اسلاید 5 :

 

نوشته های این سطح از تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات کارگاهی و عملیاتی و مسائل واحدهای فرعی سازمانی ، دوایر و ادارات بررسی می شوند. خواه این مسائل مربوط به زیر ساختارهای فرعی و خرد می باشد و خواه روابط حاکم و یا مسائلی که بین کارکنان در پایین ترین سطح سازمان ، یعنی قاعده هرم سازمانی بروز می کنند . نویسندگانی که به این سطح مربوط می شوند علایق باریک و مشترکی در بخشهای خاص موجود سازمانی دارند و اغلب بسیار کم یا هیچ علاقه ای نسبت به الگوهای روابطی که این بخشهای خاص را به کل چارچوب سازمانی متصل می کنند ندارند.

اسلاید 6 :

مشهور ترین کتاب تیلور « اصول مدیریت علمی » ، رونوشتی از صحبت های وی بود که سال ها پس از اینکه دیگر برای پول کار نمی کرد، نوشته شد. سیستمی که او در کتابش آن را توصیف می کند ترکیبی واقعی از همه چیزهایی است که او با کار در شرکت های مختلف آموخته بود. تیلور آنچه را که می توانست، برای مناسب بودن اکثر تفکراتش درباره مشکلات مشتریان ، انجام داد و محرک هایی را برای موقعیت های خاص ایجاد نمود. مشاوران ، امروزه از این نوع فرایند استفاده می کنند . تیلوریسم در برخورد با مسائل سازمانی در عین حالی که به هر دو سطح دوم و سوم می پرداخت ولی در موضع گیری ها و تأکید به سطح سوم خیلی نزدیکتر می شد.

اسلاید 7 :

پیتر دراکر:
فردریک تیلور از نظر تاریخی اولین کسی است که کار را مستحق مطالعه و بررسی سیستماتیک دانست. پیشرفت عظیم هفتاد و پنج سال اخیر که علی‌الخصوص در کشورهای در حال توسعه رخ داده، با استفاده از دانش مدیریت تیلور به دست آمده است؛ پیشرفتی که با تغییرات قبلی اصلاً قابل مقایسه نیست. تأثیر تیلور بر دانش کار با تحولاتی که نیوتون یا حتی ارشمیدس انجام داد، قابل مقایسه است .

اسلاید 8 :

همزمان با موج گسترش مکتب مدیریت علمی در غرب ، در شرق نیز به اقتصادی موقعیت و شرایط محیطی لزوم افزایش تولید بالا رفت و این راندمان توجه مدیران را به مسئله قهرمانی کار معطوف کرد .
در شوروی مکتب استاخانوفیسم که از اسم استاخانف گرفته شده بود گسترش یافت .وی یکی از کارگران قهرمان بود که میزان بازده خودش را از استاندارد بالاتر برد و در مقابل عمل کردش مزد تشویقی دریافت کرد . از آن پس هر مدیری کارخانه ای سعی کرد تعداد کارگران نمونه (قهرمان) خود را در کارخانه خود بالا ببرد و در نتیجه میزان راندمان را افزایش دهد .

اسلاید 9 :

این دو که در سال 1904 میلادی با هم ازدواج نمودند از پیشگامان مطالعه کار، زمان و حرکت سنجی (Time Motion Study) بودند. آنها عوامل انسانی را در مدیریت مورد تاکید قرار دادند و معتقد بودند مدیریت را فقط باید یکی از شاخه های علوم انسانی به شمار آورد. آنها فن تربلیگ را که معکوس نام گیلبرت است برای بررسی حرکات ابداع کردند. آنان روش های متعددی برای تجزیه و تحلیل کار ارائه داده اند نمودار جریان کار ساده ترین روش برای این مقصود بود. گیلبرت ها با به کار بردن مطالعه حرکت و زمان ، کارها و فعالیت های زائد و اضافی را حذف کردند و این امر باعث بازدهی کار و میزان درآمد بیشتر می شد. آنها همچنین مدیریت سیستم ها را ابداع نمودند . چون آنها معتقد بودند که تمام عملیات به هم مربوط هستند و باید با روش سیستماتیک انجام شود .

اسلاید 10 :

حرکت سنجی
تجزیه و تحلیل تمام حرکات مربوط به انجام کار.
خستگی سنجی
تسهیلات کافی برای استراحت کارگران و همچنین ابزاری که کمتر منجر به خستگی می شود باید فراهم شود.
زمان سنجی
وقتی مناسب برای انجام کار و فعالیت .
مهارت سنجی
کیفیت بهتر روش آموزش کارگران

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید