دانلود فایل پاورپوینت حوزه های انسان شناسی

PowerPoint قابل ویرایش
7 صفحه
11900 تومان
119,000 ریال – خرید و دانلود

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت حوزه های انسان شناسی توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود فایل پاورپوینت حوزه های انسان شناسی قرار داده شده است

2-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

 

اسلاید ۱ :

انسان شناسی انواع مختلف و متنوعی دارد که به لحاظ روش و یا نوع نگرش ، از یکدیگر متمایز می شوند .

 

 شناخت انسان از راه تجربه

شناخت انسان از راه تعقل

 

شناخت انسان از راه سیرو سلوک

شناخت انسان از راه روش نقلی

سمت و سوی درس ما  انسان شناسی اسلامی است.

اسلاید ۲ :

انسان از نظر قرآن ،مرکّب از «روح» و «جسم» است . در آیات فراوانی از قرآن کریم به دو بعدی بودن انسان، اشاره شده است:

ثم سواه و نفخ فیه من روحه خدا اندام انسان را موزون ساخت و از روح خویش در وی دمید.(سوره سجده آیه۹)

اگر خداوند روح را به خودش اضافه کرده این نوع اضافه را به سبب شرافتِ روح  «اضافه تشریفی» می گویند. مثلاً می گوییم «بیت اللّه» (خانه خدا) منظور ارزش و اهمیت مسجد است که از آن به خانه خدا تعبیر شده است. روح انسان جلوه خاصی از خداست و از خدا بودن او به شکل تجلی است.

در سوره مؤمنون آیه ۱۲می خوانیم:

«و لقد خلقنا الانسان من سلاله من طین. ثم جعلناهُ نطفهً فی قرارٍ مکینٍ. ثمّ خلقنا النّطفه علقهً فخلقنا العلقه مضغهً فخلقناً المضغه عظاماً فکسونا العظام لحماً ثمّ انشأناه خلقاً آخر فتبارک اللّه أحسن الخالقین؛

به راستی که انسان را از چکیده گل آفریدیم. آنگاه او را به خون بسته و پس خون بسته را به صورت گوشت پاره درآوردیم. آنگاه گوشت پاره را استخوان دار کردیم و پس بر استخوان ها پرده ای گوشت پوشاندیم. آنگاه آن را به صورت آفرینشی دیگر پدید آوردیم. بزرگ خداوند که بهترین آفرینندگان است».

اسلاید ۳ :

انسان از نظر قرآن ،مرکّب از «روح» و «جسم» است . در آیات فراوانی از قرآن کریم به دو بعدی بودن انسان، اشاره شده است:

ثم سواه و نفخ فیه من روحه خدا اندام انسان را موزون ساخت و از روح خویش در وی دمید.(سوره سجده آیه۹)

اگر خداوند روح را به خودش اضافه کرده این نوع اضافه را به سبب شرافتِ روح  «اضافه تشریفی» می گویند. مثلاً می گوییم «بیت اللّه» (خانه خدا) منظور ارزش و اهمیت مسجد است که از آن به خانه خدا تعبیر شده است. روح انسان جلوه خاصی از خداست و از خدا بودن او به شکل تجلی است.

در سوره مؤمنون آیه ۱۲می خوانیم:

«و لقد خلقنا الانسان من سلاله من طین. ثم جعلناهُ نطفهً فی قرارٍ مکینٍ. ثمّ خلقنا النّطفه علقهً فخلقنا العلقه مضغهً فخلقناً المضغه عظاماً فکسونا العظام لحماً ثمّ انشأناه خلقاً آخر فتبارک اللّه أحسن الخالقین؛

به راستی که انسان را از چکیده گل آفریدیم. آنگاه او را به خون بسته و پس خون بسته را به صورت گوشت پاره درآوردیم. آنگاه گوشت پاره را استخوان دار کردیم و پس بر استخوان ها پرده ای گوشت پوشاندیم. آنگاه آن را به صورت آفرینشی دیگر پدید آوردیم. بزرگ خداوند که بهترین آفرینندگان است».

اسلاید ۴ :

از نظر قرآن حقیقت و واقعیت انسان، همان روح او است، روحی که با بدن مادی همراه است.آیاتی که این موضوع را اثبات می کند:

۱٫قرآن در این باره در آیه ۴۲ سوره زمر می فرماید؛ الله یتوفی الانفس حین موتها؛ خدا روح مردم را هنگام مرگشان به تمامی باز می ستاند.

۲٫همچنین آیه ۱۱ سوره سجده که می فرماید: قل یتوفاکم ملک الموت بگو فرشته مرگ که بر شما گمارده شده است شماها را می ستاند. اگر روح نیمی از انسانیت و شخصیت انسان را تشکیل می داد، باید قرآن کریم به جای”یتوفاکم”می فرمود :“یتوفی بعضکم”.

۳٫همچنین آیاتی که درباره شهدا سخن می گویند به صراحت بیان می دارند شهدا زنده اند و نزد پروردگار خویش از نعمت الهی بهره می برند، حال آن که جسم مادی آنان متلاشی شده است.

بنابراین حقیقتی که حیات انسان وابسته به آن است، همان روح او است که پس از مرگ باقی است.

اسلاید ۵ :

ماهیت  روح بر ما معلوم نیست .طبق آیه “وَ یسالونک عَن‌ِ الرُّوح‌ِ قُل‌ِ الرُّوح‌ُ مِن‌ْ أَمْرِ رَبِّی‌; (اسرأءآیه ۸۵)درباره روح از تو می‌پرسند; بگو: روح از سنخ فرمان پروردگار من است‌.

“روح از سنخ “امر” و از “عالم امر” است‌ که حقیقت این امور به طور دقیق و کامل برای ما روشن نیست، چنان که خداوند خود در ادامه این آیه تاکید می فرماید که “به شما از علم جز چیز اندکی داده نشده است” . بر این اساس با بحث های علمی و فلسفی نمی توان حقیقت روح را شناخت. آن چه در مباحث فلسفی آمده، شرح و تفصیلِ خصوصیات روح است.

  1. روح انسان مجرد است
    روح، جسم یا جسمانی نیست، از این رو روح از چیزهایی لذت می‌برد که جسم را از آنها بهره‌ای نیست.
    جسم از خوردن لذت می‌برد، ولی از لذت ایثار بی‌خبر است.

۲٫روح به جسم محتاج است
روح با آن که خود مجرد است و هیچ ارتباطی با جسم و ماده ندارد، در عمل به آن محتاج است.

۳٫نفس انسان جاوید است
روح با مرگ بدن نمی‌میرد؛ بلکه همیشگی و جاویدان است .

اسلاید ۶ :

 

۱-  از خواص ماده تجزیه پذیری است ؛ یعنی ، ماده رامی توان به دو قسم و سپس به چهار قسم و …تجزیه کرد؛ ولی امکان ندارد نفس حتی به تبع بدن به دو قسم و بیشتر تجزیه شود؛ یعنی ، هرگز (دو تا نیمه من) نخواهید داشت و این دلیل تجرد نفس و غیر مادی بودن آن است .

 ۲– مـا انـسان ها شخصیت انسانى خود را که از آن با من ( روح ) تعبیرمى کنیم , با علم حضورى مى یابیم ولى بدن را باید به کمک اندام هاى حسى بشناسیم, پس من ( نفس  و روح ) غیر از بدن است.

۳– من موجودى است که در طول دهها سال با وصف وحدت و شخصیت حقیقى باقى مى ماند در صورتى که اجزاى بدن , بارها  عـوض مـى شود .

۴– همه انسان ها دچار حالاتى مى شوند که آن حالات نمى تواند در جسم و اجزاى مادى آن پدید آید  حالاتى مثل غم , شادى , ترس , امید , یاس و ۰۰۰ بنابراین غیر از بدن باید چیزى در انسان باشد که این حالات را داراست .  این چیز همان روح و نفس است . 

اسلاید ۷ :

  1. ۱. تله پاتی ذهنی:

 در تله پاتی، ارتباطی که بین دو نفر برقرار می شود، به هیچ وجه به واسطه عامل فیزیکی و مادی (جسم) نیست، بلکه این ارتباط ذهنی و نفسانی است و دو نفس انسانی با یکدیگر به طور ناشناخته ای ارتباط برقرار می کنند.

  1. آتوسکپی (مشاهده جسم خود ):

 گاهی برخی مبتلایان به سکته قلبی یا افرادی که دچار سانحه رانندگی شدید شده اند، می گویند که در آن لحظات، در خارج از جسم خویش به مشاهده بدن خود مشغول شده اند و به وضوح کلیه اقداماتی را که برای زنده نگاهداشتن آنها انجام می پذیرفته، مشاهده کرده اند.

  1. رؤیاهای صادقانه:

در رؤیاهای صادقانه انسان ها با حقایق و شناخت هایی رو به رو می شوند که جسم مادی در تحقق آنها فاقد هر گونه نقشی است.

  1. هیپنوتیزم :

با خواب مغناطیسى، «عامل» (خواب کننده) روح «معمول» (خواب شونده) را در اختیار گرفته و از یک شهر به شهر دیگرى روانه کرده و اطلاعاتى را از او اتخاذ نموده و سپس شواهد صدق آن بر همگان روشن شده است.

  1. احضار ارواح
  2. ارتباط با ارواح درعالم رویا
مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا خریداری نمایید .
PowerPoint قابل ویرایش - قیمت 11900 تومان در 7 صفحه
119,000 ریال – خرید و دانلود
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد