بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تعریف فناوري اطلاعات
تعریف معلولیت
فعالیت هاي انجام شده براي معلولان
نمونه هایی ازسخت افزارهاي ساخته شده مخصوص نابینایان
نرم افزارهاي ساخته شده مخصوص نابینایان
سخت افزارهاي ساخته شده مخصوص ناشنوایان
نرم افزار هاي ساخته شده مخصوص ناشنوایان
شهر الکترونیکی در خدمت معلولین

اسلاید 2 :

افراد معلول به دلیل ناتوانی خود، از پیشرفت هر روزه جامعه عقب مانده اند, از این رو فناوري اطلاعات می تواند همانند پلی این شکاف را بپوشاند. فناوري اطلاعات همان معجونی معجزه آساست که به افراد ناتوان کمک می کند تا با روشی مناسب و دقیق گام بزرگی به جلو بردارند. بهترین حرکت، ایجاد التزام براي فراهم کردن فضایی براي دسترسی بهینه این افراد به منابع فناوري اطلاعات است.

اسلاید 3 :

فناوري اطلاعات یکی از علوم جدید است که هر روز بر رشد آن افزوده می شود اما مسئله مهم در استفاده از این فناوري است . تنها گروهی که در جامعه براي همگام کردن خود با فناوري اطلاعات دچار مشکل هستند معلولین می باشند،زیرا حداقل یکی از ابزار هاي ارتباط با اطلاعات را ندارند . مثلا افراد نابینا از دیدن صفحه کامپیوتر و تعامل راحت با آن محروم هستند ویا افراد ناتوان جسمی از استفاده راحت و صحیح سخت افزارها محروم هستند . پس باید همگام با پیشرفت فناوري اطلاعات , راه هاي دسترسی به آن را هم آسان تر و تکنولوژي هاي دسترسی را پیشرفته ترکنیم .

اسلاید 4 :

 
 
فناوري اطلاعات یک نوع از فناوري است که از سخت افزار, نرم افزار, فکرافزار و شبکه هاي کامپیوتري و مخابراتی براي توسعه استفاده می کند. این فناوري هم مولد است و هم درفناوري ها و علوم دیگر استفاده می شود.

اسلاید 5 :

فناوري اطلاعات براي توسعه دیگر علوم
 
امروز کمتر علمی است که براي انجام محاسبات سنگین و یا کارهاي تخصصی از کامپیوتر و علوم وابسته به آن استفاده نکند. به عنوان مثال علم نانو و یا شیمی که تمام محاسبات خود را از طریق کامپیوتر انجام می دهند و یا علوم فضایی و یا پزشکی وغیره .
می توان گفت امروز فناوري اطلاعات یک جز جدانشدنی از سایر علوم است که بدون این فناوري , سایر دانش ها در رکود سرعت خود باقی می مانند.

اسلاید 7 :

 
 
عبارت "معلول" به کسی نسبت داده می شود که به سبب ناتوانی فیزیکی ، عصبی ، ذهنی ، و یا روانی دسترسی محدودي به فناوري اطلاعات دارد .
در این تحقیق سه دسته از افراد معلول مورد بررسی قرار می گیرند :
نابینایان , افرادي که قادر به دیدن نمی باشند. البته در این تحقیق افرادي که داراي مشکل بینایی می باشند یعنی افرادي که کم بینا می باشند در این دسته قرار دارند. ناشنوایان , افرادي که یا هیچ صدایی را نمی شنوند و یا اینکه داراي شنوایی بسیار ضعیفی هستند و معلولان جسمی , افرادي هستند که داراي نقص در یکی از اعضاي بدنشان می باشند و این امر باعث می شود که نتوانند به درستی با جامعه تعامل داشته باشند.

اسلاید 8 :

شرکت هاي زیادي امروزه در حال فعالیت در این زمینه هستند و حتی تعدادي از آنها منحصرآ در حیطه معلولین فعالیت میکنند. هم اکنون نرم افزارهاي زیادي براي رفاه معلولین تهیه شده است که شرکت آمازون از قابلیتهاي مشابه این نرم افزارها در کتابخوان الکترونیکی کیندل خود استفاده کرده است. این روند در سالهاي اخیر به اندازهاي سرعت گرفته است که حتی شرکت خودرو سازي فورد موتور هم به تازگی از تولید خودروهاي الکترونیکی ویژه معلولان خبر داده است.

اسلاید 9 :

تکنولوژي هاي نو به محصولات جدید این شرکت مانند آي فون هم رسیده است.
تکنولوژيهاي مشابه این فناوري هم این روزها در بسیاري از محصولات پرفروش بازار محصولات دیجیتال به کار میروند که شاید آشناترین نمونه آنها قابلیت صحبت با موبایلهاي به صورت دست آزاد در اغلب گوشیهاي موبایل بازار باشد. حتی پرفروشترین دستگاههاي جی پی اس هم این روزها مجهز به کاربريهایی مانند فرمانبرهاي صوتی هستند که در بخش بعد مثال هایی ذکر می کنیم.
 

اسلاید 10 :

 
در زمینه فعالیت هاي نرم افزاري بیشتر کارها پس از آمدن کامپیوتر به خانه ها و رواج اینترنت انجام شد. نرم افزارهایی که کار بزرگ نمایی تصاویر را براي افراد کم بینا انجام می دادند روز به روز بهتر شدند
در شکل هاي زیر می بینید دستگاه هاي قدیمی درشتنمایی حروف که فقط مخصوص افراد کم بینا بودند جاي خود را به لب تاب هایی دادند که می توانند یک متن را با صداي خوانا بخوانند و فردي که کاملا نابیناست می تواند از آن استفاده کند.
 
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید