بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

›محافظه کاران بر این باورند که طبیعت می‌ تواند به آنها کمک کند تا نهاد های بشری و روابط بین آنها را بسازد.

›محافظه کاران دیدگاه " اومانیسم سکولار ، " را نمی پذیرند چراکه اومانیسم سعی دارد اهداف انسان را تنها منبع ارزش لحاظ کند در عوض محافظه کاران ، ارزشهای مخالفی را در طبیعت پیدا می‌ کنند و به انسان به دید یک موجود پایبند به اخلاق نگاه میکنند که خود را با این ارزشها را مطابقت می‌ دهد.

›این " روحیه زیاده خواهی انسانی " منجر به بی توجهی به حرمت طبیعت می‌شود

اسلاید 2 :

›محافظه کاران ایده " نظارت " ترجیح می‌ دهند، چون این ایده بشر را ملزم به یک پذیرش مسئولیت مقید می‌ کند.که به طور هماهنگ با طبیعت زندگی کند و به سوء استفاده خود را از طبیعت به حداقل برساند.

›جوامع مدرن به چند دلیل آلودگی بیش از حد را تولید می‌ کنند:

›1- افول سلسله مراتب

›2- افول جامعه

›3- سرمایه داری

›4-دموکراسی

›

اسلاید 3 :

›1- افول سلسله مراتب:

›صنعتی شدن و مدرن شدن، حاکمیت سنتی را از بین برده و سلسله مراتب را تضعیف کرده اند. هنگامی که سلسله مراتب دیگر به عنوان اصل طبیعی پذیرفته نشود، انسان ناراضی از وضعیت خود می‌ شود، که منجر به حسادت گسترده و خشم وی از زندگی می‌ شود. همگن بودن " کل جامعه" هویت فردی انسان ها را از بین می‌ برد ، و مجبور می‌کند تا برسر سلطه در تلاش برای دستیابی به اعتماد به نفس با هم دیگر رقابت کنند.

›با این حال، اعتماد به نفس دست نیافتنی باقی خواهد ماند چرا که استانداردهایی که توسط آن افراد ارزش فردی خود را ارزیابی می کنندبا ثروتشان و وضعیت رفاهیشان افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، لذت ظاهری ای که از مصرف بدست می آیدبیشتر از سوی کاهش اضطراب ایجاد شده توسط جامعه مدرن خواهد بود.

›در نهایت محیط زیست قربانی شادی های کوچک می شود.

اسلاید 4 :

›2- افول جامعه:

›همانگونه که فردگرایان و مادی گرایان گفتند تضعیف جوامع سنتی ، انسانها را تبدیل به یک موجود منزوی می کند که فقط دنبال لذت شخصی خویش است.

›که تمام ظرفیت های رضایت مندی خویش را به جز جمع آوری کالاها و لذت بخش  بودن اشتهای نفسانی از دست میدهند .

›ارزش های جمعی، وفاداری، و دوستی ها با منافع مادی و دستیابی به موفقیت های فردی جایگزین شده است.

اسلاید 5 :

›3- سرمایه داری:

›اگرچه محافظه کاران از مالکیت خصوصی و اقتصاد بازار دفاع میکنند ، اما آنها می‌ ترسند که فردگرایی رقابتی با افزایش آلودگی همکاری کند.

›شرکت های جویای سود نیازهای جدید ایجاد می‌ کنند و مصرف کنندگان را متقاعد میکنند که شادی ها عمدتا از مصرف بوجود می‌آید.

›این استراتژی ممکن است برای کسب و کار خوب باشد ، اما با ظرفیت محدود طبیعت که برای حفظ حیات انسان لازم است در تضاد است.

اسلاید 6 :

›4- دموکراسی:

›محافظه کاران استدلال می‌کنند که دموکراسی درگیری بین گروه های ذینفع وخیم تر کرده است ، چون هر گروه ذینفع به دنبال اهداف کوتاه بیینده خود است و ملاحظه کمی برای کالاهای عمومی دارد.

›سیاست های حفاظت از محیط زیست به احتمالا باعث می‌ شود که مصرف کاهش یابد و با این وجود که در یک جامعه به سمت ارضای فوری خواسته هایش تمایل پیدا کرده است.

›آنگاه صدای سیاستمداران برای از بین بردن این خواسته ها شغل های آنها را به خطر خواهد انداخت. بنابراین، دولت های دموکراتیک به طور مداوم طرفدار توسعه اقتصادی در حمایت از محیط اقتصادی بودند.

اسلاید 7 :

›در حالت خوش بینانه ، محافظه کاران اعتماد دارند که طبیعت ،که شامل گونه های بشری نیز می‌ شود، در نهایت سیستم خود را متعادل نگه می‌دارند. همانطور که تخریب محیط زیست بدتر می‌ شود ، انتظار می‌رود بشر نیز به ارزشهایی جدید که الزامات اخلاقی را بوجود می‌ آورد عکس العمل نشان داده و یک سبک زندگی به لحاظ زیست محیطی خوب و مناسبی را اتخاذ کند. علایم چنین تحولی در رشد حمایت دولتی برای بازیافت و کنترل آلودگی مشهود است.

›آنها اغلب طرفدار راه حل های سیاسی هستند و نه راه حل اقتصادی

اسلاید 8 :

›تحلیل های اقتصادی تنها در ترجیحات افراد تمرکز دارد و نفع جامعه را در یک محیط های سالم و بادوام نادیده می‌گیرد . تنها در روند سیاسی می‌تواند چنین منافع مشترکی را بوجود آورد.

›برای درمان خطاهای دموکراسی قدرت سیاسی باید از فشارهای گروه های ذینفع محفوظ بماند و جایگاه رهبری باید با افراد جذاب ، عاقل و با فضیلت پر شود. با قدرت سیاسی که در دست رهبران وجود دارد، دولت می‌ تواند یک جامعه منظمی را بدست آورد ، کاهش بیگانگی ، میل به مصرف را کاهش داده و فشار بر محیط زیست را کم کند.

›علاوه بر اصلاح روند سیاسی این استراتژی مستلزم آن است که مدارس ، خانواده ها، محله ها، و کلیساها به نقش سابق خود به عنوان منبع قدرت و مفهومی در زندگی های فردی بازگردند.

›دستیابی به ثروت کمتر نسبت به عزت نفس و احترام سایرین اهمیت خواهد داشت احترام به دیگران از طریق انجام وظایفی است که متصل به نقش اجتماعی فرد است. انسان می‌ تواند یک رابطه هماهنگ با طبیعت دوباره ایجاد کند.

اسلاید 9 :

›لیبرال های مدرن ادعا می‌ کنند که رشد سریع را نمی توان به طور نامحدود ادامه داد.

›لیبرال های مدرن به این نتیجه رسیدند که قابلیت ادامه حیات طولانی مدت جامعه انسانی در گرو حفاظت از محیط زیست است.

›آنها آلودگی هوا و کاهش منابع را به شکست های بازار نسبت می‌دهند  

اسلاید 10 :

›1-اثرات خارجی

› " اثرات خارجی " که یک بازار تولید می‌کند در قیمت کالا منعکس نمی شود. چون قیمت یک کالا شالم هزینه ها و منافع مرتبط با تولید و مصرف آن کالا است.

›هر زمان که اثرات جانبی وجود دارند بازار ناکارآمد هست. در مورد وجود آلودگی ، استفاده از آب و هوا به عنوان محل دفع زباله، اثرات جانبی منفی ایجاد می‌کند چرا که شرکت های آلوده کننده اتهام نشده و شهروندان را متحمل به پرداخت هزینه می‌کنند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید