بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اهداف هر سازمان فلسفه وجودي آن سازمان محسوب مي شود. اثر بخشي و كارايي به عنوان دو هدف مهم در همه سازمانها نيازمند تدابيري است كه مديران آنها را اتخاذ مي كنند، از طرفي محدوديت منابع و تغييرات محيطي در عرصه هاي مختلف داخلي و خارجي اهميت مديريت را بيش از پيش مشخص مي نمايد. مديريت برون نگر امروز مديران را از ميان اعداد و ارقام درون سازمان بيرون كشيده و روانه بازار نموده چرا كه ديگر دغدغه او بودن يا

اسلاید 2 :

نبودن در اين بازار رقابتي و جهاني است. رفتار موفق مديران استراتژيك سرشار از توجه به محيط، تشخيص به موقع فرصت ها و جهت گيري در راستاي بهره گيري از آن است. امروزه ديگر براي باقي ماندن در چرخه رقابت وجود مديراني با قدرت خلق استراتژي هاي اثر بخش از ضروريات است. مديراني كه داراي هوش استراتژيك باشند تا از اين عنصر براي ايجاد

اسلاید 3 :

استراتژي هاي مناسب بهره برده و موجبات رشد و توسعه سازمان را فراهم نمايند. در اين مقاله سعي بر آن است تا ضمن پرداختن به مفاهيم مديريت استراتژيك و هوش استراتژيك به فرآيندها، و اهميت ساختار هوش استراتژيك در بهبود فرآيند مديريت استراتژيك، اشاره مي شود و در نهايت راهكارهايي براي توسعه آن ارائه مي شود.

اسلاید 4 :

 تدوين برنامه جنگي توسط ژنرالها
 صحيح عمل كردن در زمان و مكان مناسب
 دست يافتن به نتايج مطلوب و مورد نظر
 

اسلاید 5 :

راهي است كه رسيدن به هدف را تضمين نموده و جهت‌گيري سازماني را براي بكارگيري توانمندي سازماني و بهره‌گيري از فرصتها فراهم مي‌سازد.

اسلاید 6 :

مديريت استراتژيك عبارت است از :
مديريت، هدايت و كنترل سازمان به‌نحوي كه بتواند واكنش مناسب و سريع در برابرتغييرات محيط دروني و بروني سازمان نشان داده و درشرايط ايده‌آل تغييردهنده محيط دروني و يا بروني باشد
مديريت استراتژيك: از 1)تدوين ، 2)اجراء و 3)ارزشيابي استراتژيها تشكيل شده است

اسلاید 7 :

هوش سازمانی (OI) به معنای کسب دانش و اطلاعات جامع از همه عواملی که بر سازمان تاثیر می گذارد. منظور از همه عوامل یعنی اطلاعاتی که از مشتریان، ارباب رجوع ، رقبا، محیط اقتصادی ، محیط فرهنگی ، فرایندهای سازمانی (مالی ، اداری ، حفاظتی ، تولیدی ، منابع انسانی ، بودجه و...) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می‌گذارد هوش سازمانی است. هوش سازمانی شما را برای تصمیم‌گیری در همه عوامل موثر بر سازمان و شرکت‌ها توانمندمی‌سازد.

اسلاید 8 :

در طی سالیان اخیر ، هوش مصنوعی ، هوش تجاری ، هوش رقابتی و مدیریت دانش برای تشکیل و توسعه هوش استراتژیک مشارکت داشته اند.
بنابراین به بررسی این مولفه های مهم می پردازیم.
 

اسلاید 9 :

هوش مصنوعي (Artificial Intelligence) که به اختصار AIخوانده مي شود ، يکي از جذاب ترين شاخه هاي تحقيقاتي فلسفي است. پيدايش رايانه در صحنه زندگي بشر تحولات عمده اي را به وجود آورد ، حوزه فلسفه نيز از اين تحولات بي نصيب نبوده است. فلاسفه پرسشهاي فلسفي زيادي راجع به تفاوت هاي ذهن انسان با رايانه مطرح کرده اند که همه آنها به طرح بحث هوش مصنوعي انجاميد. هدف هوش مصنوعي فهم سرشت هوش بشري از راه بررسي ساختار برنامه هاي رايانه اي و نحوه حل مسائل با رايانه است. به اعتقاد متخصصان اين رشته ، اين بررسي مي تواند نحوه عمل و جزييات هوش بشر را نشان دهد.

اسلاید 10 :

نخست بايد مقصود متخصصان هوش مصنوعي را از اصطلاح هوش Intelligence روشن کنيم ؛ چراکه نگاه آنان نسبت به مقوله هوش و مفاهيم مرتبط مانند عقل ، ذهن و غيره کاملا متفاوت است. امروزه در ميان دانشهاي موجود ، اصطلاح هوش در روان شناسي بسيار کاربرد دارد و روان شناسان از بهره هوشي افراد و امور مرتبط با آن بحث مي کنند. ولي در هوش مصنوعي اين اصطلاح کاربردي کاملا متفاوت دارد. 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید