بخشی از پاورپوینت
--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----
اسلاید 1 :
برای شروع ساخت بازی از کجا شروع کنیم؟
برای ارایهی ایدهی بازی به سرمایه گذار چکار کنیم؟
فصل اول مجموعه مستندات بازی شامل چه بخشهایی است؟
فصلهای بعدی مجموعه مستندات بازی چه هستند؟
چطور از تصویر ونمودار برای پیاده کردن ایدهها استفاده کنیم؟
اسلاید 2 :
در فصل دوم این بخشها باید به طور کامل توضیح داده شوند:
زاویهی دوربین و دید گیمر در بازی
مکانیکهای اصلی و کارهای اصلی گیمر در بازی
کنترل بازی و نقشهی کلیدها
واسط کاربری بازی
اسلاید 3 :
هنگام معرفی مکانیکهای پایه استفاده از نمودارهای UML مفید است.
اسلاید 4 :
در فصل دوم مکانیکهای پایه را توضیح دادیم. در فصل سوم مکانیکهای فرعی معرفی میشوند.
مکانیکهای فرعی با جزییات کامل (شامل مکانیکهای بخش آموزشی یا چند نفره و غیره)
منوهای مربوط به گیمپلی
اسلاید 5 :
در فصل چهار به سراغ داستان و پسزمینههای داستانی بازی میرویم.
پیش داستانهای دنیای بازی (نقشه در صورت لزوم)
معرفی شخصیتها و پسزمینههای هر شخصیت
تقسیمبندی مراحل، معرفی ماموریتها و دشمنها
شرح میانپردهها
اسلاید 6 :
در فصل پنجم همهی داراییهای مورد نیاز بازی فهرست میشوند.
اسپرایتهای دوبعدی یا مدلهای سهبعدی
مراحل و ماموریتها
صدا/موسیقی/افکتهای صوتی
انیمیشن/موشن کپچر
جلوههای ویژه/پارتیکل افکتها
اسلاید 7 :
خصوصیات بازی را به صورت نمودارهای UML به بخشهای مختلف گروه بازیسازی ارایه بدهید.
تا میتوانید از نمودار و عکس و جدول استفاده کنید. همه حوصلهی خواندن متنهای طولانی و دستهبندی اطلاعات را ندارند.
همهی اعضای گروه بازیسازی باید در استفاده از نرمافزارهای مختلف کاربردی مهارت داشته باشند.
اسلاید 8 :
مجموعه مستندات طراحی بازی کامل وجود ندارد!
به خاطر تغییرات مکرری که در طول پروژه پیش میآید مجموعه مستندات طراحی بازی پیوسته دچار تغییر و تحول است.
در مراحل اولیه کار روی Macro GDD مهم است. در حین کار روی Micro GDD کار میشود.
اسلاید 9 :
اسلاید 10 :
از دوران باستان بازیسازها در مورد نقش داستان با هم اختلاف داشتهاند
بیشتر وقتها ایدهی طراحی یک بازی از یک داستان منشا میشود
با عشق و علاقه ایدهی داستانی پرداخته میشود اما در نهایت کسی به آن توجه نمیکند
روایت داستان تا چه حد در بازی مجاز است؟