بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه

در این پروژه به بررسی عوامل موثر بر آلودگی های زیست محیطی پرداخته شده است.

همچنین با بررسی انرژی های پاک و روشهای ذخیره سازی آنها به ترویج فرهنگ استفاده از این نوع انرژی ها اشاره گردیده است.

اسلاید 2 :

چکیده

  • پنج نوع انرژی پاک و همچنین روشهای ذخیره سازی آن ها بخصوص استفاده از انرژی خورشیدی در پخت غذا و پاستوریزه کردن آب را مورد بررسی قرار دادیم.
  • استفاده از اجاق خورشیدی و دستگاه پاستوریزه آب در مدرسه وحتی کاربرد آن در منازل و گروهی از افراد جامعه مانند کوچ نشینان توصیه می شود.

اسلاید 3 :

انرژی خورشیدی

    انرژی خورشیدی، انرژی حاصل از تابش نور خورشید است. به تبدیل شدن مستقیم انرژی تابشی به الکتریکی، پدیده فتوولتائیک می گویند. به صفحاتی که انرژی تابشی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند، سلول یا باطری خورشیدی و به مجموعه چند سلول خورشیدی، پنل یا مدول می گوبند. باطري هاي خورشيدي تنها مبدل انرژي خورشيدی به انرژي الکتريکي از نوع مستقيم هستند و توانايي ذخيره سازي انرژي را ندارند. 

    كاربردهاي سيستم هاي فتوولتائيك:

    روشنايي خورشيدی، پمپ آب، سيستم هاي نيروگاهي، سيستم هاي پرتابل، يخچال هاي خورشيدي

    كاربردهاي غير نيروگاهي انرژي خورشيدي:

    خوراك پز خورشيدي، آبگرم كن خورشيدي، آب شيرين كن خورشيدي،يخچال خورشيدي، خشك كن خورشيدي و گلخانه خورشيدي

اسلاید 4 :

ساخت دستگاه پاستوریزاسیون در مدرسه صبا توسط افراد گروه:

  • دستگاه پاستوریزه آب ساخته شده است ودر مدرسه مورد آزمایش قرا رگرفت.
  • در این دستگاه دمای آب تا 65 درجه C می رسد که میتواند باکتریهای مضر آب را از بین برده و به آب آشامیدنی تبدیل کند. همچنین اجاق خورشیدی(که توانایی پخت نان ، تخم مرغ و حتی مربا را دارد) در حال ساخت است.

اسلاید 5 :

انرژی باد

    انرژي باد، انرژي حاصل از هواي متحرك است. هنگامي كه تابش خورشيد به طور نامساوي به سطوح ناهموار زمين مي رسد سبب ايجاد تغييرات دما و فشار مي گردد و در اثر اين تغييرات باد به وجود مي آيد. همچنين اتمسفر كره زمين به دليل حركت وضعي زمين، گرما را از مناطق گرمسيري به مناطق قطبي انتقال مي دهد كه اين امر نيز باعث به وجود آمدن باد می گردد. جریان اقیانوسی نیز بصورت مشابه عمل نموده و عامل 30% انتقال حرارت کل در جهان است.

اسلاید 6 :

انرژی گرمایی زمین

   زمين منبع عظيمي از انرژي حرارتي است. هر چه به اعماق زمين نزديك تر می شويم، حرارت آن افزايش مي يابد. اين حرارت می تواند از طریق فوران هاي آتشفشاني، آب هاي موجود در زمين و خاصيت رسانايي آن، به سطح زمین هدايت شود. در این سیستم، حرارت ذخيره شده در سنگ ها و مواد مذاب اعماق زمين به واسطه يك سيال حامل به سطح زمين منتقل مي شود. از این انرژي می توان برای تولید برق استفاده کرد. 

اسلاید 7 :

انرژی زیست توده

    تقریبا نیمی از مردم جهان برای تامین انرژی مورد نیاز خود، از چوب استفاده می کنند. استفاده از انرژی زیست توده به شکل سنتی یعنی سوزاندن چوب درختان و فضولات حیوانی باعث نابودی جنگل ها و آلودگی و تخریب محیط زیست می شود. اما با تلفیق روش های شیمیایی و زیست شناختی می توان قند، سلولز و دیگر مواد موجود در ضایعات کشاورزی را به سوخت های مایع تبدیل کرد. یکی از راه های تامین منابع انرژی زیست توده، کاشت درختان یا درختچه های مناسب در زمین های نامرغوب است.

اسلاید 8 :

انرژی هیدروژن

    کاربرد انرژی هیدروژن موجب کاهش آلاینده های  زیست محیطی و حذف اکسیدهای گوگرد و اکسیدهای کربن ناشی از احتراق سوخت های فسیلی می شود. هیدروژن مورد نیاز پیل های سوختی را می توان از منابع مختلفی همانند منابع هیدروکربنی نظیر نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ و ... و منابع تجدید پذیر نظیر باد و خورشید به دست آورد.

اسلاید 9 :

لذت یادگیری

برای جالب تر شدن پروژه بخش

”لذت یادگیری“ شامل موارد زیر طراحی شده است که در حال تکمیل آن هستیم.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید