بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

اموزش مجازی:

محيط آموزش مجازي يك محيطي است كه در آن با بهره گيري از
فن آوري ، محدوديتهاي زمان و مكان درفرايند ياددهي – يادگيري از بين مي رود، بنابراين در يك كلاس مجازي همانند يك كلاس واقعي درس، مشق، تكليف، امتحان و ... وجود دارد. و ليكن براي انجام آن نيازي نيست كه در يك ساعت و محل مشخص ، معلم و شاگردان دور هم جمع شوند؛ در عين حال نبايستي از فضاي واقعي آموزش هم بطور كامل دور شد.

آموزش مجازي استفاده از ابزارهاي تكنولوژيكي مختلف مبتني بر وب يا توزيع شده براي مقاصد آموزشي است. نامهاي ديگري مانند آموزش از راه دور ( Learning Distance ) ، آموزش بر خط (Online Learning ) سيستم مديريت آموزشي

اهداف آموزش مجازي:

-صرفه جويي در زمان و هزينه

-برداشتن محدوديت زماني و مكاني

-بررسي و كنترل كمي و كيفي دوره ها

-استفاده مجدد از محتواي آموزش

مزايا:

-كمك به حفظ محيط زيست

-كاهش ترافيك

-كاهش آلودگي هاي هوايي و صوتي

اسلاید 2 :

درمان از راه دور: (Telemedicine)

چندين تعريف براي آن ارائه شده است كه مي توان به موارد زير اشاره كرد:
استفاده از تكنولوژي پيشرفته به منظور انتقال اطلاعات و آگاهي دادن به منظور تشخيص پزشكي ،درمان و مراقبت بيمار و آموزش هـاي از راه دور كه در ارتباط با ســـلامت باشد.
دســترسي ســريع به متخصـصين پزشـكي از راه دور به وسـيله تكنولوژي اطلاعات و وســايل ارتباط از راه دور بدون توجه به اينكه بيمار يا اطلاعات وابسته به آن در كجا قرار گرفته است .
اســـتفاده از اطلاعات پزشكي(عكس ، صــدا، فيلم،پرونده بيماران،... ) مبادله شده از يك محل به محل ديگر از طريق انتقال الكترونيكي به منظور ســــلامت بيمار و آموزش ارائه دهندگان ســـلامت به منظور پيشـــرفت ادامه درمان بيمار انواع درمان از راه دور :

زماني كه مشــاوره چهــره به چهـره ضـــروري به نظر مي رســد و يا نياز به عمل هاي جراحي مي باشــد از اين روش استفاده مي شــود كه معمولاً اين ارتباط بين بيمار و پزشـــك معالج مي باشـــد از انواع آن مي توان به جراحي از راه دور توســـط بازوهاي روبات اشــاره كرد.در اين روش جراح مي تواند با هدايت بازوهاي روبات كه ممكن است كيلومترها دورتر در بيمارســتاني آماده جراحي باشد به عمل جراحي اقدام كند .
دراين حالت بازوهاي روبات دقيقا مانند دست هاي جراح عمل كرده و تمام حركات دست جراح را پيروي مي كند.

2- درمان از راه دور غير همزمان:

درمان از راه دور به طريق ذخيره ســـازي و ارســال اطلاعات مي باشد و براي مواردي كه زياد فوريت ندارند اســـتفاده مي شــــــود و مي توان زماني را براي ارســـال اطلاعات و دريافت منظور نمود كه اطلاعات منتقل شــده مي تواند از تصــويرهاي ديجيتالي گرفته تا بخشــي از يك فيلم درنظرگرفته شود

 

اسلاید 3 :

 تبليغات از طريق SMS: 

SMS را به عنوان تکنولوژي نويني براي ارايه سرويس بهتر به مشتريان به‌کار مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌گيرند.

در نتيجه اين تفکر، ارايه خدمات متنوع به مشتريان به سهولت ميسر بوده.

 

اسلاید 4

(e-tourism)گردشگری مجازی( (e-tourism مقوله جالبی است که حداکثر دو دهه از پدید آمدن آن نمی گذرد. گردشگری مجازی ، حضور در سرزمین دیجیتالی وب ، و مشاهده داده های صوتی ، متنی و تصویری از دنیای فیزیکی پیرامون ما است . بااستفاده از سایت های کاخ موزه ها ، اماکن باستانی جهان می توان به دنیایی اطلاعات متنی و تصویری از نمادهای تاریخ باستان دست یافت. برخی از پایگاه های دولتی در اینترنت ، امروزه سیستم های دوربین شهری خود را به سرزمین دیجیتال نیز پیوندداده اند. بااین دوربین ها می توانید شهرهای مختلف را به صورت زنده مشاهده کرده و حتی از ان ها عکس یادگاری بگیریدحتی ، رزرو بلیط هواپیما ، هتل ، مسابقات بین المللی ورزشی و جشنواره های فرهنگی هنری جهانی ، امروز با رفتارهای سازمانی الکترونیکی همراه شده استبحث e-tourism یکی از مهم ترین مباحث کنونی صنعت گردشگری در جهان است، خدماتی که در این بخش ارایه می شود شامل تورهای مجازی، پرداخت الکترونیکی و تشخیص مقصد است

 

اسلاید 5 

تجارت الکترونیکی:

خريد و فروش و تبادل هر گونه كالا، خدمات و يا اطلاعات از طريق شبكه‌هاي رايانه‌اي يا انجام مبادلات تجاري در يك قالب الكترونيكي.

 

مزایای تجارت الکترونیکی:

.1در خريد و فروش كالاها و ارايه خدمات فروش سهولت فراواني وجود دارد.

.2مشتري از قدرت انتخاب بالايي برخوردار مي شود و مي‌تواند به فروشگاههاي مجازي زيادي سرزده كالاي مورد نظر خود را انتخاب كند. بين 21 تا 70 درصد در هزينه هاي مختلف فعاليتهاي تجاري از قبيل تهيه اسناد و فاكتورهاي خريد و فروش صرفه جويي مي‌شود.

.3فواصل جغرافيايي حذف مي‌شود

لازم به ذكر است، به رغم مزايايي كه تا كنون براي همگاني شدن تجارت الكترونيكي عنوان شده، خطراتي نيز در اين شيوه داد و ستد نوين وجود دارد كه دزدي الكترونيكي يكي از آنهاست، به گونه‌اي كه رمزهاي نقل و انتقال وجوه يا كالاها، شناخته شده و از حسابي به حساب ديگر منتقل شود.
گرچه تدابير مختلفي به كار رفته و كنترلهاي متعددي در مراحل مختلف به عمل آمده تا در حد قابل قبولي نظام تجارت الكترونيكي اطمينان بخش باشد (حتي، برخي موسسات و شركتهاي بيمه‌اي اقدام به بيمه كردن خطرات دستبردهاي رايانه‌اي كرده‌اند)، لهذا گهگاه گزارشهايي در خصوص بروز تخلفات، و سرقتهاي الكترونيكي داده مي‌شود كه كارشناسان و متخصصين امور تجارت الكترونيكي با برپايي همايشهاي بين‌المللي و نشستهاي تخصصي درصدد بوده‌اند كه با اعمال شيوه‌هاي نوين و اطمينان بخش مانند تمهيد حصول اطمينان در امضاهاي الكترونيكي و روشهاي ديگر از بروز تخلفات جلوگيري به عمل آورند

 

اسلاید 6 :

فناوري اطلاعات و صنعت:

هدف صنعت، ماشيني کردن توليد

فناوري اطلاعات، کمک به ماشيني کردن توليد و خدمات

فناوري اطلاعات در صنعت:

خودکارسازي خط توليد

کنترل خودکار و هوشمندانه

استفادة بهينه از منابع

مديريت بهينة انبار

مديريت فروش

پيش بيني نياز بازار

اطلاع رساني، تبليغات و بازاريابي

اسلاید 7 :

اشتغالزايي فناوري – مثال چرخ خياطي:

سال 1830- خياط فقير فرانسوي بارتلمي تيمونيه

نابودي چرخ توسط کارگران و رقبا

تحول در صنعت پوشاک

افزايش تقاضا ß افزايش توليد ß  ايجاد اشتغال

اسلاید 8 :

اشتغالزايي فناوري اطلاعات– مثال ماشين چاپ

قرن  پانزدهم ميلادي

آلمان - گوتنبرگ

چاپ انجيل و کتب ديني

کاهش هزينه هاي انتشار

گسترش مشاغل جديد

اسلاید 9 :

تاثير فناوري اطلاعات بر دولت

دولت الكترونيكي :

دولت الكترونيك عبارت از كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات براي ارتقاي كارايي، اثربخشي، شفافيت تبادلات و تعاملات اطلاعاتي بين دولت‌ها و همچنين درون دولت شامل سطوح مختلف ادارات دولتي اعم از محلي، شهري يا در سطح كشور، شهروندان مي‌باشد كه موجب ارتقاي توانمندي شهروندان از طريق دسترسي و بهره‌گيري از اطلاعات است.

زمينههاي كاربرد دولت الكترونيكي:

دولت الكترونيكي داراي كاربردهاي متفاوتي است كه ميتوان آنها را در 4 گروه زير دستهبندي كرد:

ارتباط دولت با شهروندان (از اطلاع رساني به مردم تا پرداخت صورت حسابهايي مانند قبوض آب، برق، تلفن، و جريمه هاي ترافيكي از طريق شبكه اينترنتي را شامل مي شود)

ارتباط دولت با تجارت و صنعت(مانند صدور مجوز و گواهي نامه ها، انجام خريد و فروش كالا و خدمت از طريق اينترنت)

ارتباط دولت با كاركنان(هدف ارايه اطلاعات به كاركنان دولتي با استفاده از شبكه هاي داخلي دولتي - اينترانت- اطلاعاتي مانند اطلاعات پرسنلي، مزايا، بازنسشتگي پرسنل و آخرين اخبار مربوط به فعاليت ها و درخواستهاي ساير كاركنان انجام مي گيرد)

ارتباط دولت با دولت(ارتباط سازمانهاي دولتي با يكديگر از طريق شبكه هاي داخلي است)

اسلاید 10 :

برخي از خدمات دولت الكترونيكي :

  • خدمات پرداخت Online نظير: پرداخت ماليات، عوارض و صورت حساب آب، برق، گاز و غيره
  • فرم‌هاي الكترونيكي
  • نظرخواهي Online
  • خدمات كاريابي الكترونيكي
  • ارايه داده‌هاي آماري Online نظير اطلاعات ترافيك
  • خدمات ثبت الكترونيكي نظير:ثبت شركت، ازدواج، طلاق، تولد و مرگ
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید